Az új pontrendszer izgalmakat hozott a Formula-1-be
Úgy tűnik, az idei szezonban bevezetett új pontozási rendszer, igen jól vizsgázik.
A helyezések közötti jelentős pontkülönbségek következtében, nagy esély van arra, hogy minél mélyebben elmerülünk a 2010-es szezonban, annál izgalmasabb futamokat nézhetünk.
Számolgassunk egy kicsit: (fikció)
Ha Sebastian Vettel minden versenye a legoptimálisabban sikerül, (technikai hiba nélkül) akkor most 75 ponttal vezetné a világbajnokságot.
Ha Fernando Alonzo mindhárom futamon másodikként ért volna célba, akkor jelenleg 54 pontja lehetne, ami 21 pontos lemaradás az éllovashoz képest.
A tavalyi-, és az előző években, egy ilyen pontkülönbségre már rá lehetett ülni, és biztonsági autózással, azért lehetőleg mindig pontszerző helyen befutva, világbajnokságot lehetett nyerni.
Ha folytatjuk a fikciót, láthatjuk, hogy ez idén ez nem egészen van így.
Vettelnek elég egy kicsúszás, amikor is Alonso futamot nyer, és a spanyol már át is veszi a vezetést.
De ha az a futam a spanyolnak sem sikerülne, akkor (például) az állandó harmadikként célba érő Felipe Massa a 60 pontjával rögtön a csapattársa elé kerülne, és már a fiatal németet szorongatná.
Természetesen tisztában van mindenki azzal, hogy a Formula-1-ben (és az élet számtalan területén) nincs olyan, hogy ha.
De „ha” lenne, az arra ösztökélné a pilótákat, csapatokat, hogy nincs megállás, mert a bajnokság állása akár futamonként is változhat. Mint ahogy ezt az eddigi három nagydíj is bizonyította. (három nagydíj, három győztes)
Jelenleg Felipe Massa vezeti a ponttáblázatot 39 egységgel.
Teszi ezt úgy, hogy eddig még nem nyert futamot. Sokan éppen ezért úgy gondolhatják, hogy érdemtelen a brazil elsősége, de tény, hogy a mezőnyből egyelőre Massa az egyetlen, aki háromból kétszer pezsgőzhetett a dobogón.
Hogy az új pontrendszernek köszönhetően visszatért az izgalom a király-kategória futamaira, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy jelenleg a tabella első hét helyezettje között a pontkülönbség mindösszesen 9 egység.
Ezt a minimális különbséget pedig nem lehet biztonságos vezetéssel sokáig megőrizni, a helyezésekért kapható nagy pontkülönbségek miatt.
Nagyon jól tudják ez a csapatok, és a pilóták is.
A taktikának eznetúl nem lehet része az óvatoskodás.
Bár Bernie Ecclestone a Maláj Nagydíj után is úgy nyilatkozott, hogy szerinte még mindig unalmas a Forma-1, azt azért egyértelműen leszögezhetjük, hogy a FIA szabálymódosításai között egy mindenképpen van, ami minél több előzésre ösztökéli a versenyzőket, ezzel izgalmasabbá téve a száguldó cirkusz versenysorozatát.
Világbajnoki tabella három futamot követően:
Felipe Massa: 39
Fernando Alonso: 37
Sebastian Vettel: 37
Jenson Button: 35
Nico Rosberg: 35
Lewis Hamilton: 31
Robert Kubica: 30
Mark Webber: 24
Adrian Sutil: 10
Michael Schumacher: 9
Vitantonio Liuzzi: 8
Rubens Barrichello: 5
Jaime Alguersuari: 2
Nico Hülkenberg : 1
Konstruktőri tabella három futamot követően:
Ferrari: 76
McLaren-Mercedes: 66
Red Bull-Renault: 61
Mercedes: 44
Renault: 30
Force India-Mercedes: 18
Williams-Cosworth: 6
Toro-Ross-Ferrari: 2
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória