Kínai Nagydíjra hangolódva - Williams, McLaren
A Kínai Nagydíjnak otthont adó Sanghai International Circuit lenyűgöző építészeti megoldásokkal, gyors egyenesekkel, és nehéz fordulókkal megépített pálya.
A csapatok, és pilótáik jelentős részének a kedvencei közé tartozik az érdekes aszfaltcsík, de természetesen akad köztük olyan is, aki nem különösebben rajong érte.
Rubens Barrichello egyik kedvenc pályái közé sorolja, ami nem is csoda, hiszen 2004-ben az első Kínai Nagydíjon ő állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
A brazil pilóta kedveli a gyors kanyar kombinációkat, főleg a 13 fordulót, melyet egy hosszú egyenes követ, és az egyenes után 14-es kanyart is, ahol lehetőség nyílik az előzésre.
Véleménye szerint nagyon fontos a megfelelő aerodinamikai csomag. A Williams pilótája nagyon várja hétvégét, hiszen azzal, hogy ő aratott itt először futamgyőzelmet, (még Ferrari színekben) örökre belopta magát szívébe az ázsiai helyszín.
Tavaly a rajtrács negyedik helyéről indult, és végül szintén a negyedik helyen intette le a kockás zászló, az akkor még Brawn GP-nél versengő pilótát.
A Williams másik pilótája, Nico Hülkenberg, két éve az A1GP-ben versenyezve gyűjtött itt tapasztalatokat, amit most megpróbál kamatoztatni, és ehhez a csapat szimulátora nyújtott az újoncnak további segítséget.
A németnek az ultra modern helyszín nem tartozik kedvencei közé, úgy véli, hogy a pálya kissé személytelen, és rideg.
A hosszú egyenest tartja a pálya legjobb előzési pontjának. Hülkenberg már hétfőn megérkezik Sanghajba, és egy-két napot városlátogatással tölt majd.
A csapat technikai igazgatója Sam Michael elmondta, hogy a Maláj Nagydíj után, most egyértelmű cél az autók teljesítménybeli javítása. Fontosnak tartja, hogy mindkét versenyző bejusson a kvalifikáció utolsó szakaszába, a futamon pedig minél előrébb végezzenek a pontszerző helyeken. Malajziában Barrichello autója nem volt tökéletes, ám ezeket a problémákat a technikai igazgató szerint már orvosolták. A pénteki és szombati szabadedzéseken az eslő- és hátsó vezető szárnyak megfelelő beállítása kap majd nagy hangsúlyt.
Jenson Button
A tavalyi világbajnok szereti a sanghaji ultra modern környezetet, és kimondottan kedveli a pálya vonalvezetését is. Véleménye szerint nagyon fontos az autó kiegyensúlyozása, és ennek érdekében az elmúlt napokban Wokingban szimulátoros teszteken vett részt, ugyanis Malajziában problémái voltak ezen a területen. A Kínai Nagydíj kapcsán azt is elmondta, hogy szerinte jobb volt az időzítés, amikor még a versenynaptár vége felé rendeztek itt futamot, ugyanis az időjárás az év ezen szakaszában meglehetősen hűvös és csapadékos. Bízik benne, hogy a tavalyi nagydíjjal ellentétben most száraz körülmények fogadják majd a mezőnyt.
2009-ben Button az ötödik rajtkockából indulhatott, és végül felállhatott a dobogó legalsó fokára.
Button csapattársa Lewis Hamilton számára nagyon gyorsan eltelt az elmúlt három futam. Visszatekintve a versenyekre a brit pilóta elégedett az elért eredményekkel, és örül csapattársa sikereinek is. A kínai pályát a kedvencei közé sorolja, bár 2007-ben igen komikus körülmények között fejezte be a versenyt.
2008-ban azonban pole pozícióból indulva sikerült megnyernie a futamot.
Sok társához hasonlóan a hosszú egyenest tartja a legalkalmasabb szakasznak az előzésre. A kínai szurkolókról is igen pozitívan nyilatkozott, és ígéretet tett, hogy a legszenvedélyesebb rajongók idén is számíthatnak az autogramjára.
Nagyon várja a versenyt, és véleménye szerint az autó rendkívül ütőképes lesz, így nyilvánvalóan a futamgyőzelem a brit pilóta célja.
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a Maláj Nagydíj után újságíróknak elmondta, hogy a csapat saját magának igen magasra rakta a mércét. Egyelőre ugyan nem maradéktalanul elégedett, annak ellenére sem, hogy az Ausztrál Nagydíjat Button nyerte, és jelenleg az élmezőnyben van a csapat, (2.hely) és a pilóták is. (Button 35 pont, 4., Hamilton 31 pont 6.)
Hamiltonhoz hasonlóan, Whitmarsh is elmondta, hogy Sanghajra további frissítésekkel érkeznek, így bízik benne, hogy az MP4-25-ös konstrukcióvl, a versenyzők a futamgyőzelemért küzdhetnek.
A szakember arról is beszélt, hogy Jenson Button sikeresen beilleszkedett új csapatába, és remekül együttműködnek Hamiltonnal.
Whitmarsh szerint a McLaren komoly tartalékokkal rendelkezik, és már a sanghaji nagydíjon szeretnének maximális pontot gyűjteni.
Az európai futamokat az autók újabb fejlesztésekkel várják, melyek reményei szerint tovább segítik a csapat jó szereplését.
Szöveg: Formanet, Varga Viktória