2010. ápr 14.

Kis hírek Shanghaj előtt

írta: FormaNet
Kis hírek Shanghaj előtt

A Formula-1-es csapatok körében egyre népszerűbb a Twitter. (ez valójában egy mini-blog, ahol mindenki megoszthatja mondanivalóját a világgal)

Az idén már rengeteg pilóta és majd minden csapat, illetve mérnökeik kihasználják ezeket a lehetőségeket, a rajongók legnagyobb örömére.

 

Most azonban bajban vannak, hiszen a kínai kormány szigorúan blokkol (jobb esetben ellenőriz) minden ehhez hasonló közösségi oldalt. Többek közt a twitter is tiltott az ázsiai országban.

 

Természetesen a csapatok és a pilóták nemtetszésüknek adtak hangot.

Kiskapuk azonban mindenhol vannak, és az egyik legnagyobb twitterező, Karun Chandhok meg is találta ezeket, néhány kedves rajongónak köszönhetően, akik elárulták, hogy lehet Kínában is hozzáférni a tiltott „bloghoz”.

 

Chandok megérkezése óta is folyamatosan twitterezik, sőt a Mclarentől, Mike Gascoyne-tól, Nico Rosbergtől, Heikki Kovalainentől is feltünt már egy-egy bejegyzés.

Úgy tűnik tehát, hogy a rajongóknak nem kell most sem lemondaniuk kedvenceik híreiről, bár az még kérdéses, hogy a szigorú internetes cenzúra törvényeinek megszegésére hogyan fog reagálni Kína 30 ezer fős internet rendőrsége.

 

Kövess minket Te is a twitteren:  http://twitter.com/FNmagazin

 

 

Geof Willias és Manfredo Ravetto után, a Hispania Racing Team egyik pilótája is kritizálta a Dallara által megépített konstrukciót.

Mint az ismeretes, a csapat két technikai szakemberének egybehangzó véleménye szerint, a versenyautó technikailag az F3 szintjét sem üti meg. Tovább rontja a helyzetet az is, hogy a Dallara, a Hispania számára (az előző tulajdonos, Adrian Campos által megkötött előnytelen szerződés miatt) csak megépítette az autót, de a további fejlesztésekben már nem vesz részt.

A Kínai Nagydíj előtt Bruno Senna szintén óvatos kritikával illette saját autóját. A brazil versenyző úgy véli, hogy az autót egyenlőre nem fejlesztik, csak bütykölgetik.

A versenyautóban egyébként a nagydíj előtt motort cserélnek, az aerodinamikai konfiguráció változatlan marad, így Senna nem vár előrelépést Sanghajban.

 

 

A Ferrari pilótája, Fernando Alonso, a Schumachert ért kritikák ellenére, továbbra is úgy gondolja, hogy a német is komoly esélyese az idei világbajnoki címnek.

A spanyol szerint, ha a hétszeres világbajnok megfelelő autót kap, akkor meg fogja mutatni, hogy milyen is a minőségi versenyzés.

Alonso szerint, a jelenlegi pontrendszer, és az új szabályok miatt, szinte lehetetlen lesz még megközelíteni is Schumacher rekordjait. ( 91 futamgyőzelem, 7VB cím stb)

 

 

Ron Dennis a McLaren egykori csapatfőnöke a wokingi gárda Mercedeshez fűződő viszonyával kapcsolatban elmondta, hogy a szakítás mindkét fél számára előnyös volt.

A McLaren megőrizte saját arculatát, míg a Mercedes önálló csapatként tért vissza a Formula-1-be.

Az egykori vezető szerint az elválás baráti volt, és azt a Mclaren kezdeményezte, mivel a Mercedes egyre nagyobb befolyást szeretett volna szerezni az istállónál.

Ron Dennis 30 év alatt építette a fel a vállalatot, és mindenki számára egyértelművé tette: a csapat nem eladó.

A szakember azt is hozzátette, hogy a pályán kívül, ugyanolyan kiváló a kapcsolatuk, mint korábban.

 

 

A legfrissebb hírek szerint a Mercedes már dolgozik az idei konstrukció új, B-specifikációjú változatán, melyet az első európai helyszínen, Barcelónában visznek pályára.

Ha igazak a hírek, akkor a B változat alapjaiban különbözik majd a mostani W01-től, ami a nem megfelelő sebesség mellett, még egyensúly problémákkal is küszködik.

Az új konstrukciónak többek között növelik a tengelytávját, és átalakítják a súlyelosztását, a hátsó felfüggesztését, valamint a sebességváltó-házat is, valamint az új aerodinamikai csomag pedig magában foglalja már a McLaren F-csatornáját és egy új kettős diffúzort is.

 

Ezt a radikális változást egyértelműen az indokolja, hogy a Mercedes egyelőre nem tudja felvenni a versenyt az éllovasokkal.

Nemrégiben olyan pletykák is szárnyra keltek hogy amennyiben az újítások sem hozzák meg a várt sikereket (futamgyőzelmeket) a nyár elejéig, akkor a Ross Brawn vezényletével működő alakulat máris a 2011-es felkészülésre csoportosítja át az erőforrásokat. (Brawnnak ez a módszer már tavaly/tavalyelőtt bevált)

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

formanetmagazin@indamail.hu

Szólj hozzá

schumacher twitter mclaren alonso hispania bruno senna ron denis