2010. ápr 18.

Csalódott világbajnokok - Michael Schumacher, Fernando Alonso

írta: FormaNet
Csalódott világbajnokok - Michael Schumacher, Fernando Alonso

A Mercedes GP Nico Rosbergnek köszönhetően zsinórban a második dobogós helyét ünnepelheti.

 

 

Az öröm azonban most sem teljes.

Míg Malajziában Schumacher egy rosszul rögzített kerékanya miatt volt kénytelen feladni a versenyt, most technikai hiba nélkül ugyan, de ismét jócskán várakozáson alul teljesített, ami miatt a csapat nem lehet teljes mértékben elégedett.

 

Schumacher a kilencedik helyről kezdte meg a Kínai Nagydíjat, majd végül csak az egy pontot érő tizedik helyen ért célba.

A hétszeres világbajnok nem bírt Lewis Hamiltonnal, Felipe Massával, de még Vitalij Petrovval sem.

Csapattársa mindeközben kiegyensúlyozott teljesítményével és remek taktikával a negyedik helyről startolva sokáig második volt, végül a dobogó legalsó fokán pezsgőzhetett.

 

Schumacher az autó egyensúlyával nincs még most sem kibékülve, de saját felelősségét sem vitatja.

A német szerint rossz taktikát választott a kerékcseréknél.

Azt gondolta, hogy jó ötlet a verseny elején köztes gumikra váltani, ám később kiderült, nem az.

Ezután a verseny végén, véleménye szerint túl korán váltott az utolsó szett abroncsokra, ami szintén nem volt jó ötlet.

Schumacher ezen kívül abban is hibásnak érzi magát, hogy túl keményen bánt az intermediat abroncsokkal, így a végére már szinte semmi nem maradt belőlük.

Úgy véli, meg kell még tanulnia kezelni ezeket a köztes gumikat is, mert teljesen másként viselkednek, mint amit ő anno megszokott.

Mindemellett nagyon élvezte azt a néhány csatát aminek részese volt, de közben tudta, hogy csak idő kérdése, és üldözői elmennek mellette.

Legszívesebben minél előbb elfelejtené ezt a hétvégét, és okulva a hibákból, most már inkább a következő feladatra koncentrálna.

 

Miközben Schumacher magát okolja a rossz szereplésért, addig a Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug meggyőződése, hogy az autóval volt probléma.

 

Mindenesetre, amíg Michael Schumacher keresi a megoldást, addig Nico Rosberg semmitől nem zavartatva hozza ki autójából a maximumot.

A mezőny azon kevés pilótája közé tartozott, aki bemerte vállalni a slickeket akkor is, amikor elkezdett esni az eső. Ezzel megspórolt két kiállást, miközben a többiek ki-be szaladgáltak egy-egy kerékcserére. Rosberg itt be is betonozta magának a dobogót (Buttonhoz hasonlóan).

Lewis Hamiltont ugyan ő sem tudta megállítani, de harmadik helyével immár 50 pont szerepel a neve mellett, ezzel pedig megelőzte a két Ferraris pilótát, és Jenson Button mögött jelenleg a második helyen áll a pontversenyben.

 

Rosberg jelenleg 4:0-ra (és 40 ponttal) vezet csapattársával szemben. Ennek ellenére úgy véli, hogy semmiképp nem nevezhető első számú versenyzőnek a csapaton belül, és továbbra is mindketten azonos feltételek mellett küzdenek a világbajnokságban.

 

 

 

A Ferrari egyelőre elvesztette elsőségét mind a konstruktőrök, mind pedig a pilóták versenyében.

Jelenleg a csapat húsz pontos hátrányban (90 ponttal) a második helyen áll Mclaren mögött, míg pilótáik közül Fernando Alonso a harmadik, (49 pont) az eddig vezető Felipe Massa (41 pont) pedig már csak hatodik a bajnoki tabellán.

 

 

Mindkét versenyző igen kaotikus szereplésen van túl, és bár mindketten pontokat gyűjtöttek, mindenbizonnyal ennél azért többet is ki lehetett volna hozni az autóból.

 

Fernando Alonso már a rajtnál elkövetett egy amatőr hibát, amikori túl korán lódult meg.

Ezzel az előnnyel persze könnyedén letudta az előle rajtoló két Red Bullt, ám a kiugrás nem maradt következmények nélkül, és a spanyolnak egy bokszutca áthajtás lett a jutalma.

Alonso nem is titkolta csalódottságát ezzel kapcsolatban:

„Nagyot hibáztam a rajtnál, amikor túl korán rajtoltam el. Soha nem történt még velem ilyen ezelőtt, így nagyot csalódtam magamban.”

Mindemellett úgy véli, hogy összességében elégedett lehet a negyedik hellyel, és többek közt köszönheti ezt annak, hogy mindig a megfelelő taktikát választotta a csapat.

 

A maranellói alakulat brazil pilótája is hátrébb fejezte be a Kínai Nagydíjat, mint ahogy azt elkezdte. Felipe Massa kilencedik helyével mindössze két ponttal távozik az ázsiai helyszínről, ami egyértelmű csalódás számára. Elmondása szerint legfőképp a gumikkal és a gumiválasztással akadtak problémái, és nem jött jól neki az sem, hogy Alonso megelőzte a boxutcában, emiatt várnia kellett a kerékcserére, aminek következtében sok időt vesztett.

 

A két Ferraris pilóta afférja még bizonyára téma lesz a csapaton belül.

Alonsót és Massát (valamiért) egyszerre hívta be a csapat kerékcserére, és a boksz utca bejáratánál Alonso nem éppen etikusan megelőzte csapattársát, így az ő autóján hajtották végre elsőként a kerékcserét, míg Massa eközben kénytelen volt várakozni.

Az esetről Alonso úgy vélekedett, hogy ha bármelyik másik autó lett volna ott, akkor is megteszi, így végül is semmi említésre méltó nincs a dologban, és nem gondolja, hogy ez csapaton belüli konfliktust okozhat.

Massa valószínűleg már nem ennyire derülátó, hiszen ő nem bármelyik másik autó volt, aki az előzés után nyugodtan beparkolhat saját üres bokszához.

Neki a várakozás miatt ez az eset kemény másodpercekbe került.

 

A csapatvezető Stefano Domenicali hasonlóan látja az affért

 

„Szerintem egy pillanatra sem volt kérdéses az eset. Nem egy ilyen manővert láthattunk már. Fernando (Alonso) ugyanolyan versenyző, mint bárki más. Ha lehetőséget lát az előzésre, akkor megpróbálja. Ő most ezt meg is valósította.
Felipe (Massa) egy pillanatra sem vesztette el a fejét. Végig higgadt tudott maradni, mint általában mindig. Megértem az érzéseit, most biztosan nem könnyű neki.
Mindkét versenyzőnk egyenértékű. Itt mindenki ugyanakkora támogatottságot élvez, mint a másik. Büszke vagyok a versenyzőimre.”

 

 

Szöveg: Formanet, Varga Viktória

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 schumacher sanghaj rosberg alonso massa kínai nagydíj mercedes gp formula-1