2010. máj 01.

Rövid hírek, a Formula-1 háza tájáról

írta: FormaNet
Rövid hírek, a Formula-1 háza tájáról

Közel került a Kínai GP szerződésének meghosszabbítása

 

Mint arról már írtam is, a kínai szervezők kilátásba helyezték, hogy nem folytatják s futamok rendezését. Először 2009-ben merült fel, hogy a 2010-ben lejáró szerződést nem kívánják meghosszabbítani, miután a FOM vezetője Bernie Ecclestone egyre hangosabban követelte, hogy Szingapúrhoz hasonlóan, Kínában is éjszakai futamot akar. Ez kedvezne a sportág legnagyobb rajongótáborát magáénak tudó Európa számára, de a rendezők nem kívánták magukra vállalni az 5-8 millió dolláros fejlesztést. Az érdeklődés is jelentősen csökkent a versenyek iránt, a hatalmas ázsiai országban, sőt a pálya és a futamok főszponzora is kiszállt a száguldó cirkuszból. A Formula-1 vezetői és a csapatok egy része (Ferrari, Mercedes) is felismerte, hogy jelenleg az F1-nek nagyobb szüksége van Kínára, mint Kínának az F1-re, ezért haladéktalanul tárgyalásokat kezdtek az ország sportvezetőivel.

A Ferrari és a Mercedes számára Kína a második legnagyobb piac az USA után, a FOM számára a kínai jelenlét pedig egy olyan ázsiai bástya, ami példaként áll a többi ázsiai rendező ország előtt. Ha ez a bástya leomlana, félő, hogy a többi helyszín stabilitása is veszélybe kerülne.

A száguldó cirkusz a hatalmas ázsiai ország számára a gazdasági világhódító terveibe illeszkedett, de úgy tűnik, mára már ezt is szűknek érzik. Az első futamon még 200 ezer néző volt kíváncsi a száguldásra, tavaly, és részben idén is, sok lelátó maradt üresen. A háttérben nagyon komoly egyeztetések indultak meg, és a napokban bejelentették, hogy néhány technikai kérdés tisztázása után rövidesen aláírható az új szerződés. Bernie Ecclestone, így lassan hátradőlhet, és tovább ijesztgetheti a hagyományos európai pályák rendezőit a folyamatos ázsiai terjeszkedéssel.

 

A Red Bull nem lesz kész az F-csatornával Barcelonára

 

Amíg számtalan csapat komoly fejlesztéseket visz a Spanyol Nagydíjra, köztük a McLaren innovációját, az F-csatornát, addig a Red Bull bejelentette, hogy egyelőre nem alkalmazzák a forradalmian új aerodinamikai elemet. A csapatfőnök Christian Horner kijelentette, hogy dolgoznak ugyan egy saját fejlesztésen, de az még egy ideig várat magára. Visszatekintve az első négy futamra elmondható, hogy az autó F-csatorna nélkül is kiválóan teljesít, inkább a megbízhatóság az, ami miatt gyakran elmaradnak a várt eredmények.

 

A Sauber bízik a frissítésekben

 

A Sauber az egyetlen csapat az újoncokon kívül, amely idén még egyetlen pontot sem szerzett, de eltökélt céljuk, hogy ez Barcelonában megváltozzon. Abban bíznak, hogy az első európai futamra sikerült az autókon olyan frissítéseket alkalmazni, ami lehetővé teszi a jelentős javulást. A szezon előtti teszteken még nagyon ígéretesek voltak a team eredményei, sőt a Bridgestone mérnökei úgy vélték, a csapat autói a legkíméletesebbek a gumikkal, ami a tankolás betiltása kapcsán nagyon bíztató előjel volt. Ehhez képest Kamui Kobayashi eddig egyetlen futamot sem tudott befejezni, de Pedro de la Rosa sem alkotott maradandót. A csapat technikai igazgatója, James Key az F-csatorna alkalmazásában látja a jelentős javulás egyik lehetőségét. Továbbá a diffúzort is fejlesztették, és egyéb aerodinamikai újítások  is megjelennek az autókon Spanyolországban.

 

A Mercedes elkészült a fejlesztések egy részével

 

A német alakulat jelentős lépést tett, az autó fejlesztésében. Az irányt természetesen Michael Schumacher vezetési stílusa szabta meg, mert a hétszeres világbajnok a szezon első négy versenyén jelentősen alulmúlta a várakozásokat. Megnövekedett tengelytáv, a súlyelosztás, és ezáltal ez egyensúly megváltoztatása, és jelentős aerodinamikai fejlesztés jellemzi majd a B változatot. Az istálló a folyamatos támadások ellenére is bizakodó, teszi a dolgát, és bár a legújabb közvélemény kutatások szerint már a németek 67%-a is úgy véli, hibás döntés volt a legenda visszatérése, mind többen kelnek Schumacher védelmére, az oktalan, hatásvadász támadásokkal szemben. Ennek egyik egyértelmű jele, hogy a Mercedes pilótája a minap a francia Miniszterelnöktől átvehette az ország egyik rangos kitüntetését, a Legion d’Honor díjat. Ezt a díjat még Napóleon alapította, és a legnagyobb francia kitüntetés, amit egy nem francia állampolgár kaphat az országtól.

 

Mika Häkkinen lehet Lewis Hamilton új menedzsere

 

A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton, már egy ideje saját maga intézi ügyes-bajos dolgait. Eddig édesapja töltötte be a menedzseri posztot, de év elején kijelentették, hogy ennek vége.

Legfrissebb hírek szerint Hamilton, és az 1998 és ’99-es világbajnok, Mika Häkkinen között már szóba került az együttműködés lehetősége, és nem kizárt, hogy az egykor McLaren színekben versenyző finn, hamarosan ott lesz a sztárpilóta mellett a hátralévő futamokon.

Állítólag hamarosan megállapodás születik, a McLaren mindenesetre kifejezetten támogatja az ötletet.

 

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

mercedes f1 hamilton red bull ecclestone sauber häkkinen formula-1