Két rövid F1-es hír
Új partner a McLarennél
A McLaren bejelentette, hogy új partnerrel kötött beszállítói megállapodást, a csapat mérőműszereit és tesztrendszerét illetően. Az új partner a Faro.
A McLaren Racing ügyvezető igazgatója Jonathan Neale elmondta, hogy a csapat számára rendkívül fontos egy megbízható, és 100%-ig pontos ellenőrzési és mérési rendszer, ami növeli a hatékonyságot, és ezzel együtt a versenyképességet a gyártási folyamatokban. A 3D technológia alkalmazásában is komoly szerep jut az új partnernek.
A Faro menedzsmentje az együttműködéstől az várja, hogy a precíziós műszerei és analitikai eszközei a Formula-1 kihívásai kapcsán tovább fejlődnek így még nagyobb helyet kaphatnak az autóipari alkalmazások piacán.
Az Epsilon Euskadi lehet a 13. csapat 2011-ben
Április 15.-én lezárult a 2011-es Formula-1 szezon nevezésének első határideje.
A tél végén visszalépett (majd szinte teljesen megszűnt) amerikai USF1 Team helyére van néhány pályázó, az egyik ilyen csapat a Spanyolországi székhelyű Epsilon Euskadi.
Jean Todt az FIA elnöke ma Spanyolországba utazott, ahol találkozott az ország sportminiszterével, és a spanyol motorszövetség elnökével, és ellátogatott a csapat központjába is.
Mint az ismeretes a pályázók között van a szerb-német érdekeltségű Stafan GP, mely csapatról az FIA előző elnöke egyszer azt nyilatkozta, hogy még egyszer sem mutatták be a finanszírozási tervüket, így addig nem is lehet komolyan venni a jelentkezésüket. A szerb csapatnál igen nagyratörő tervekre utal, hogy a tulajdonos Zoran Stefanović már Formula-1-es futam rendezésére alkalmas pálya építésén gondolkodik.
Egy másik jelentkező csapat a Durangó, financiális okokból szállt ki a GP-2-ből, így sokan úgy vélik, csupán PR fogás a király kategóriába történő jelentkezése.
Az Epsilon Euskadi már tavaly is pályázott, az FIA választása azonban nem rájuk esett. Ennek egyik oka talán az lehetett, hogy a spanyol istálló Renault 8-as motorokkal képzelte el a versenyautóját, míg az FIA nem nyilvánosan ugyan, de a Cosworth motorral hajtott autókat támogatta.
A Nemzetközi Automobil Szövetség előreláthatólag júliusban dönt arról, ki lesz a 13. csapat, a 2011-es szezonban.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória