2010. máj 05.

Csapatok, pilóták várakozásai a Spanyol Nagydíj előtt(1.rész)

írta: FormaNet
Csapatok, pilóták várakozásai a Spanyol Nagydíj előtt(1.rész)

Négy futamon túl, rövid szünet után a száguldó cirkusz mezőnye a hét végén Európába érkezik. A csapatok nagy része erre a futamra jelentős frissítésekkel és ezzel együtt nagy reményekkel érkezik. Néhány csapatnak nem sikerült minden tervezett fejlesztést megvalósítani, ennek oka a Kínából való hazautazás körülményei voltak, az Európa felett elrendelt légtérzár miatt. A pályabejáró után most néhány pilóta, csapat és csapatvezető véleményét várakozását nézzük, a Spanyol Nagydíj előtt.

 

Rober Kubica (Renault, tavaly 11. helyezés)

 

A lengyel pilóta kemény versenyre számít, és bár úgy véli, minden csapat nagyon felkészülten érkezik, mindenképpen a pontszerzést tűzte ki célul. Az autóval kapcsolatban elmondta, hogy a többi csapathoz képest nem lesznek átütő frissítéseik, de folyamatosan fejlesztik az versenygépeket, ami ezáltal egyre jobb, és nagyobb teljesítményre képes. Kubica szerint a pálya hosszabb távon kedvező a csapat számára, és tudják, hogyan kell hátsó rajtpozíciókból előrébb jutni    

 

Vitaly Petrov (Renault)

Kubica csapattársa, az újonc orosz pilóta számára sem ismeretlen a spanyol pálya. GP-2-ben számtalanszor tesztelt már a pályán. Véleménye szerint az előzés nem lesz egyszerű, ezért az időmérőn szeretne minél kedvezőbb start helyet kiharcolni magának. Petrov saját magán kívül az időjárásban is bízik, hogy az kedvezően alakul számára, de hogy ez esőt, vagy száraz időt jelent, nem árulta el.

Alan Permane, a Renault vezető verseny mérnöke szerint a téli tesztek már nem lesznek iránymutatók a beállítások során, mivel az autó azóta sokat fejlődött. Nagyon fontosnak tartja az aerodinamikai beállításokat, mert a pálya első szakasza rendkívül gyors, míg az utolsó rész inkább lassúnak mondható.

Adrian Sutil  (Force India tavaly karambol miatt nem fejezte be a versenyt)

A német pilóta örül annak, hogy a mezőny megérkezett Európába. A spanyol pályát kifejezetten szereti, és mindenképpen célja a pontszerzés. Az autó átalakításokon ment keresztül, az első szárny és a padlólemez tekintetében, és történtek bizonyos mechanikai változtatások is, amik a lassú kanyarokban segíthetik a versenygépet. A pilóta úgy véli a fejlesztésekben is egyre szorosabb a verseny, mindenki tized másodperceket próbál az átalakításokkal nyerni. A pontszerzést elsősorban akkor tartja elérhető célnak, ha az időmérő harmadik etapjába sikerül bekerülni, és természetesen ott minél jobb helyen végezni. Úgy véli, a csapat jó formában van, és a pozitív hozzáállás folyamatos javulást eredményez a továbbiakban. A pénteki szabadedzésen a csapat tesztpilótája, Paul di Resta fut majd az autójával, aki remélhetőleg minél jobb, és konkrét visszajelzéseket ad a beállításokat illetően.


Vitantonio Liuzzi  (Force India)

 

A Force India másik pilótája úgy véli, a barcelonai pálya kifejezetten illeszkedik az autó tulajdonságaihoz. . A téli teszteken jó ütemben sikerült vezetnie, és kifejezetten kedveli a spanyol ringet. A kínai versenyt szeretné Spanyolországban elfelejteni, és pontszerzéssel befejezni a futamot.

 

Vijay Mallya a Force India csapat főnök tulajdonosa szerint az istálló egy határozott és jól átgondolt programot követve viszi pályára a fejlesztéseket, ezekből jó néhány Spanyolországban kerül először bevetésre. A gyárban végzett szimulációk nagyon bíztatóak, ezért az indiai csapatfőnök bízik abban, hogy nem csak az eddigi eredményeket tudják megtartani, hanem akár előrébb is sikerül lépni. A szakember biztos abban, hogy a többi csapat is gőzerővel készül az európai futamokra, de a szélcsatornás tesztek eredményei alapján is mindenképpen bíztató a Force India felkészültsége

 

 Az F-csatornát a McLaren után elsőként bevető Sauber az aerodinamikai elem egy továbbfejlesztett változatával érkezik Barcelonába .Az egyéb fejlesztésekkel együtt, - legfőképp az autó elejének módosítása és a diffúzor átalakítása -  jelentős javulást vár a svájci alakulat.  Ez az istálló számára azért is lenne fontos, mert pilótájuk Pedro de la Rosa, hazai közönség előtt szeretne sikeres versenyt zárni, mindemellett csapattársa Kamui Kobayashi az elmúlt négy nagydíjon mindössze 19 kört tudott csak teljesíteni így neki is lenne mit behozni.  Nem meglepő, tehát, hogy mindkét versenyző az aerodinamikai frissítések sikerében bízik.


Pedro de la Rosa:


"Barcelona városközpontjában nőttem fel és természetesen szeretem szülővárosomat. Minden megtalálható itt, élénk, nyüzsgő város, a tenger, hegyek és folyamatosan jó klíma. Örömmel várom ezt a versenyt! Szüleimnek volt egy nyaralójuk, közel a pályához. 1991-től örömmel hallgattam a Formula-1-es motorok csodálatos hangját, amikor a csapatok teszteltek. Emellett 1991-ben versenyeztem a Formula Renault első versenyén a Circuit de Catalunya pályán. Első Formula-1-es nagydíjam 1999-ben futottam itt. A pálya az egyik legjobb teszthelyszín a Formula-1-ben. Nagyon igényes, kemény az autónak, a motoroknak és a pilótáknak egyaránt. Ez az a pálya, amelyet nagyon, nagyon szeretek. A Spanyol Nagydíjra új aerodinamikai csomag érkezik. Biztos vagyok benne, a verseny végén közel leszünk a pontszerzéshez, vagy pontot is szerzünk."

Kamui Kobayashi:

 
"Nagyon jól ismerem a Circuit de Catalunyát. GP2-es versenyt nyertem ott, versenyeztem a Formula-3-ban és Formula-1-es teszten is szerepeltem már. Első Formula-1-es tesztem Barcelonában teljesítettem. Mára az utolsó két kanyar megváltozott, nagyon gyors dupla jobbos volt korábban. A pálya nagyon igénybe veszi az autókat és kihívást jelent nekünk, pilótáknak is. Az autó-pilóta kombinációnak nagyon együtt kell működni, mivel nehéz, de döntő egy jó beállítás. A gyors jobbos a hátsó egyenes előtt a kedvenc kanyarom és komoly kihívást jelent. Szeretem Spanyolországot és a Spanyol Nagydíjat. A tél folyamán már teszteltünk itt. Az új fejlesztésekkel remélem a megbízhatósági probléma megszűnik.”

 

Szöveg: FormaNet, Kiss Tamás

Szólj hozzá

sutil liuzzi renault force india sauber kobayashi spanyol nagydíj de la rosa formula-1 kubics petrov