2010. máj 06.

Csapatok, pilóták várakozásai a Spanyol GP előtt (2. rész)

írta: FormaNet
Csapatok, pilóták várakozásai a Spanyol GP előtt (2. rész)

A háromhetes szünetben az újonc istállók sem tétlenkedhettek, márcsak azért sem, mert igen jelentős lemaradásban vannak még a középmezőnyhőz képest is.

Mindhárom alakulat jelentős fejlesztésekkel érkezik Barcelonába.

Közülük a Lotus F1 Team a legbizakodóbb.

 

Mike Gascoyne technikai igazgató biztos benne, hogy a csapat jól teljesít majd a katalán ringen. Reményei szerint ők maradnak a legjobb újonc csapat, és akár egy másodperccel is csökkenteni tudják a középmezőnnyel szembeni lemaradásukat.

" Komoly előrelépésre számítunk. Új aerodinamikai csomagunk van, módosított oldalszekrénnyel, új első szárnnyal és fékcsatornával, valamint számos mechanikai változtatással. Természetesen majd meglátjuk, riválisaink milyen fejlődést mutatnak, de bízunk benne, hogy a miénk jelentősebb lesz.”

 

Tony Fernandez csapatfőnök szintén nagyon elégedett a csapat eddigi munkájával, és már olyan merész távlatokban gondolkodik, mint bekerülni az élmezőnybe.
" Az új csomaggal közelebb kerülhetünk következő célunkhoz, amely a középmezőnybe kerülés. Végül a Lotus Racingot a rajtrács elejére kell jutatni, ez lesz az utazás következő lépése. Személy szerint én mindig szerettem Spanyolországba utazni és az azt követő monacói versenyt is nagyon izgatottan várom, hogy megtudjuk mekkora a rajongói bázisunk a Formula-1 hagyományos központjában.”

 

Két rutinos pilótájukon minden bizonnyal nem fog múlni a nagyszerű teljesítmény, és mindketten kíváncsian várják, hogy pályára vigyék a továbbfejlesztett versenyautót.

 

Heikki Kovalainen:
Mindig jó Barcelonába menni, ide a csapatok nagy része első komolyabb fejlesztéseket viszik. Ez a pálya nagyon gyors és minden csapat a szezon előtt sok időt tölt el itt, ezért jól ismerjük a pályát. Örömmel várom, hogy a pályán lehessek és láthassam, milyen előrelépéseket érünk el a fejlesztésekkel."

Jarno Trulli:
Azt hiszem, eddig nem volt jó szerencsém, de remélem ezt magam mögött hagyom és láthatom, mennyi előrelépést tudunk tenni a fejlesztésekkel. Az autóval végzett teszt eredményei nagyon bíztatóak. Azt hiszem jó előrelépést teszünk Spanyolországban. Szeretem Barcelonát - mindannyian jól ismerjük, mivel sokat tesztelünk és több éve versenyzünk ott.

 




A Virgin Racingnek elkészült az átalakított benzintankja, amely első nekifutásra kicsinek bizonyult. Ezen kívül hosszabb tengelytávot, és egy módosított első szárnyat is kapott a VR01-es konstrukció. Ezt azonban egyelőre csak Timo Glock tudja kipróbálni, csapattársának Lucas di Grassinak várnia kell a soron következő Monacói Nagydíjra, de az sem kizárt, hogy majd csak Törökországban ülhet bele az új autóba.

 

A csapat már korábban megtapasztalta, hogy a VR-01 üzemanyagtankja nem elég nagy ahhoz, hogy a versenyre elegendő üzemanyaggal tudják feltölteni, ezért a tervező, a Wirth Research tervei szerint a barcelonai versenyre már új, hosszabb autóval álltak volna elő. Azonban a csapat versenyautói a Kínai Nagydíjról a vulkáni hamufelhő miatt késve érkeztek vissza és már nem tudták mindkét karosszériát időre módosítani.

Nick Wirth, technikai igazgató elmondta, nagy kihívás lesz a csapat számára két különböző autóval versenyezni, de a megbízhatósági problémákat mindkét kocsin orvosolták, így abban reménykednek, hogy mindkét pilótájuk eljut a kockás zászlóig.

 

A csapat két versenyzője nagyon óvatosan, és nem túl optimistán fogalmazott az előttük álló Spanyol Nagydíjról.

Timo Glock:
Megvizsgálva az első négy versenyt, tiszta kép alakult ki arról, mely dolgok működnek jól számunkra és hol van szükség javulásra. Csalódás, hogy nem tudunk két új, módosított karosszériát Spanyolországba vinni, mert két különböző adatot kell feldolgozni, de azzal fogunk dolgozni, amink van és remélem, az elvárt eredményt érjük el.

Lucas di Grassi:
Noha csalódott vagyok, mert én vezetem a korábbi specifikációjú karosszériát, de remélem, a munkával, melyeket a versenyhétvégéken végzünk, sokkal simábban mutatkozhatunk be Európában.

 

 

 

A Hispania Racing Team egyetlen spanyol alakulatként, hazai versenyére készül a montmelói aszfaltcsíkon.

Kínában sikerült mindkét pilótának célba érni, és Colin Kolles csapatfőnök szerint ez mindenkép előrelépés ahhoz képest, hogy a szezon előtt, a mezőnyből egyedül ők nem tudtak tesztelni egy alaklommal sem. A szakember elmondta, hogy a Kínai Nagydíj óta új alkatrészek kerültek az autókba, és hazai versenyükön az a céljuk, hogy a kínai eredményüket megismételjék, vagyis mindkét autó teljesítse a teljes versenytávot.

 

Az csapat további lépéseket tett annak érdekében, hogy a fejlesztések jó irányba történjenek.

Ehhez két újonc pilótájuk, Bruno Senna és Karun Chandhok mellé tapasztal tesztpilótákat szerződtettek.  A korábbi Super Aguri és Spyker pilótát Sakon Yamamotot, már Kínában bejelentették, a napokban pedig hivatalossá vált Christian Klien érkezése is.

A 27 éves osztrák pilóta a Jaguár és a Redd Bull csapatnál versenyzett a Formula-1-ben. Legutoljára a 2006-os Olasz Nagydíjon állhatott rajthoz, majd ezután 2007-ben a Honda, 2008 és 2009-ben pedig a BMW Sauber tesztpilótája volt.

Klien pénteken már vezetheti a Hispania versenyautóját valószínűleg Karun Chandhok helyett.

 

A két újonc titánnak sincs oka aggodalomra, hiszen a barcelonai pályát mindketten jól ismerik.


Karun Chandhok:
"Örömmel várom az újbóli versenyt a hosszabb szünet után. Szeretek itt vezetni, mivel a pálya valódi kihívás, nagy sebességű és lassú, technikás szektoraival. A csapat nagyon motivált hazai versenyére és mindannyian örömmel várjuk az autó fejlesztését a szezon hátralévő részében."

Bruno Senna:
"Örömmel várom a Spanyol Nagydíjat. Barcelona az egyik kedvenc pályám, jó rekordjaim és emlékeim vannak erről a pályáról. Itt teljesítettem első Formula-1-es tesztem a Hondával. És korábban, akárhányszor versenyeztem Montmelóban, vagy nyertem, vagy dobogóra állhattam.

 

Szöveg: FormaNet, Kiss Tamás

 

Szólj hozzá

barcelona f1 lotus virgin hispania spanyol nagydíj formula-1