Büntetések utáni rajtrács
A Renault versenyzője Vitalíj Petrov a szombati kvalifikáción a 16. rajthelyet szerezte meg, ám az orosz versenyző harmadik szabadedzésen történt balesete miatt, a csapat kénytelen volt váltót cserélni, így a szabályok értelmében öt rajtkockával hátrébb kezdheti meg a délutáni versenyt.
A Virgin Racing pilóta párosa sem volt szerencsés, hiszen a csapat amatőr bakija miatt (későn adták le a váltóáttételekre vonatkozó paramétereket az FIA képviselőjének) hiába előzték meg a Hispania versenyzőit. Timo Glock és Lucas di Grassi öthelyes rajtbüntetést kapott, így csak a rajtrács utolsó sorából indulhatnak.
Illetve annyi előnyük mégis csak lett, hogy a Hispania egyik újoncának, Karun Chandhoknak a versenyautójában is váltót kellett cserélni, így végül az indiai került a sor végére.
Ezen kívül súlyos pénzbüntetést kapott a Ferrari, a kvalifikáció utolsó szakaszában történt Alonso-Rosberg malőr miatt.
A Q3 kis híján egy boxutcai balesettel kezdődött, mikor a maranellói gárda nagyon rossz ütemben, engedte ki Fernando Alonsót. Szerencsére az éppen érkező Nico Rosberg, majd állóra fékezett Mercédeszével el tudta kerülni a balesetet, de a figyelmetlenség nem maradt büntetlenül.
Az idáig igencsak enyhe szankciói miatt kritizált versenybíróság most belehúzott, és 20 ezer dollárra büntette az olasz istállót.
Rajtrács alakulása a büntetések után:
szöveg: FormaNet, Varga Viktória