2010. máj 10.

Egyik élcsapat sem elégedett a hétvégével 1.rész

írta: FormaNet
Egyik élcsapat sem elégedett a hétvégével 1.rész

Red Bull Racing

 

Mark Webber Spanyolországban megszerezte idei első futamgyőzelmét, és a 2010-es idényben eddig egyedül az ő neve mellett szerepel rajt-cél győzelem.

Az ausztrál versenyző már a második pole-ját gyűjtötte be az elmúlt nagydíjakon.

Csapattársa Sebastian Vettel három rajtelsőséggel büszkélkedhet, ennek ellenére mindkettőjük neve mellett ez idáig 1-1 győzelem sorakozik, a világbajnoki tabellán pedig jelenleg a 3. és 4. helyen állnak. (3. Vettel: 60 pont, 4. Webber: 53pont)

 

A Red Bull pilótái az elmúlt hétvégén Barcelonában az eddigieknél is jobban leiskolázták a mezőnyt a szombati időmérő mindhárom szakaszában, a csapat azonban most sem lehet maradéktalanul elégedett.

 

Sebastian Vettel első boxkiállása nem sikerült parádésan, ezért elvesztette második helyét, majd később beragadt az autóján az első szárny állítható terelőlapja, és 12 körrel a verseny vége előtt egy fékhiba miatt a csapata óvatosságból újra behívta a boxba, így az addig negyedik helyen autózó Alonsó  is meg tudta őt előzni.

S.Vettel: "Éppen a 7-es kanyarhoz fékeztem, amikor bumm! Valami történt, és egyenesen továbbcsúsztam. Láttam, hogy egy darab lerepült az autómról, mert már korábban is voltak fékhibáim, de nagyon nehéz dolgom volt. Minden alkalommal, amikor ráléptem a fékre, az autóm keményen elkezdett jobbra húzni, és persze nem akart rendesen lelassulni, amiből tudtam, hogy valami nem stimmel. Akkor azt hittem, ennyi volt. Az ember ilyenkor persze mi mást is tehetne, mint hogy kiáll a boxba."

 

Vettel később azt is elmondta, hogy csapata kérte, hogy ne folytassa tovább a versenyt. A pilóta rádión megkérdezte, hogy mekkora a probléma, és mivel erre nem kapott választ, folytatta tovább a körözést. Ezután annyit mondtak neki a csapatrádión, hogy legyen óvatos.

Végül motorfékeken be tudott érni a célba, és a mögötte majd fél másodperces lemaradásban autózó Schumacher-Button duo nem volt már rá veszélyes, de a reális helyezés mindössze egy negyedik hely volt, a hétvégén szárnyaló Red Bullok német versenyzőjének.

Az utolsó körben végül a szerencse mégis utolérte (ami eddig nem volt jellemző), és Lewis Hamilton defektjének köszönhetően a dobogón pezsgőzhetett.

 

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mindamellett, hogy nagyon örült Webber magabiztos győzelmének, elmondta, hogy mindenkép ki kell vizsgálniuk, majd orvosolniuk kell a megbízhatósági problémákat:

 

„Azt hiszem, ha az ember a határokat feszegeti, akkor megtörténnek ilyen dolgok, de meg kell értenünk, mi is volt a probléma itt, mint ahogy a McLarennek is meg kell tudnia, mi történt Lewis esetében.”

 

Összehasonlítás-Spanyol Nagydíj:

                                                     Mark Webber   Sebastian Vettel

Kvalifikáción megszerzett helyezés:          1                        2

Kvalifikáció legjobb köridő(Q3): 1:19.995    1:20.101(+0.106)       

Versenyen elért helyezés:                         1                        3

Átlag köridő:                               1:27.032       1:27.810 (+0.778)

Boxkiállás:                                               1                        2    

 

       

Ferrari

 

 

A Spanyol Nagydíj második helyezettje Fernando Alonso is tisztában van azzal, hogy kiváló eredményét Vettel és Hamilton problémájának köszönheti, így a Red Bullhoz hasonlóan a maranelloi alakulat is nagy erőkkel dolgozhat tovább, ha VB címet akar nyerni.

 

F. Alonso: „Igaz, hogy az eredmény elég váratlan módon érkezett, de ilyen a versenyzés. Tudtuk, hogy nehéz versenyre számíthatunk, hiszen az ehhez hasonló pályákra egyszerűen nincs elég aerodinamikai leszorítóerőnk ahhoz, hogy az első rajtkockáért és a győzelemért harcoljunk. Javítanunk kell a teljesítményünkön, de képesek vagyunk arra, hogy megnyerjük a bajnokságot”

 

Érdekes módon a spanyol szerint az F10-es, a riválisoknál jobban bánik a gumiabroncsokkal, ám csapattársa Felipe Massa éppen hogy gumiproblémákkal küszködött (már nem első alkalommal) a versenyen.

 

F. Massa: „Az első versenyen 120 százalékig elégedett voltam az autóval és nagyszerű munkát végeztünk az időmérőn és a futamon. Aztán amikor gumit váltottunk, mind a négy futamot ugyanazon keverékű abronccsal teljesítettük, melyek keményebbek voltak, mint a Bahrainben használtak, s küzdöttem velük. Nem tudtam úgy használni őket, ahogy szerettem volna, különösen akkor, amikor frissek voltak. Nem tudom úgy használni a gumikat, ahogy szeretném, különösen akkor nem, amikor újak. Ennek meg kell értenünk az okát. Ez nem olyan, mint amikor az ember egy kör után tudja, hogy miért volt lassú. A teljesítményem kívül esik azon a tartományon, ahol lennie kellene, és ki kell derítenünk, mi a baj."

 

Stefano Domenicali csapatfőnök szintén elmondta, hogy Felipe egész hétvégén panaszkodott a tapadás hiányára, így mindenkép fontosnak tartja, hogy a napokban megvizsgálják, mi is okozza ezt a problémát. :

"Ezen a héten fontos lesz megvizsgálni, mit kezdhetünk Felipe autójával, talán a beállításai, az előkészítése vagy a leszorító erő növelése révén, mert ha jó autót adunk neki, nagyon erős és gyors. Ebben biztos vagyok. A mi dolgunk biztosítani számára a lehető legjobb technikát."

 

A brazil pilótát többen kezdik leírni, sőt mivel év végén lejár a szerződése, egyre több helyről lehet hallani Robert Kubica érkezéséről.

Ezek azonban még csak találgatások, Massának egyelőre nincs oka aggodalomra, hiszen öt futamot követően a hátránya mindössze 18 pont csapattársával szemben.

A tabella élén álló Jenson Button előnye Massához képest 21 pont, ez a különbség, pedig az új pontrendszernek köszönhetően még könnyen behozható.

 

Összehasonlítás-Spanyol Nagydíj

                                                 Fernando Alonso   Felipe Massa   

Kvalifikáción megszerzett helyezés:      4                             9

Kvalifikáció legjobb köridő(Q3):1:20.937   1:21.585(+0.648)       

Versenyen elért helyezés:                     2                             6

Átlag köridő:                             1:27.396       1:28.028 (+0.632)

Boxkiállás:                                           1                             1            

 

Folyt köv. : Mercedes&Mclaren

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

barcelona ferrari f1 webber alonso mass vettel red bull spanyol nagydíj formula-1