2010. máj 16.

Vasárnapi rajtrács

írta: FormaNet
Vasárnapi rajtrács

A Red Bull Racing csapata hibátlanul teljesít az idén, legalábbis ami a kvalifikációt illeti, és az Adrian Newey által tervezett RB6-nak úgy tűnik teljesen mindegy, hogy milyen pályán kell teljesítenie.

Mark Webber a mezőnyből egyedüliként tudta átszakítani az 1:13-as határt a kvalifikáció utolsó szakaszában, ezzel pedig nem kevesebb, mint három tized másodpercet vert a szinte végig első helyen álló Robert Kubicára.

Mindemellett, 1:13.826-os ideje mindössze három ezred másodperccel maradt el a pályacsúcstól, amit még Fernando Alonso futott meg 2006-ban, Renault színekben.

 

Az ausztrál versenyző jelenleg a negyedik helyen sorakozik a világbajnoki ranglistán, 17 ponttal lemaradva az élen álló Jenson Button mögött, és ha szerencséje van, akár a világbajnokság éllovasaként távozhat a hercegségből.

Webber elmondta, nagyon jól tudja, hogy Monacóban bárkivel, bármikor megtörténhet egy Alonsóéhoz hasonló szerencsétlenség, de természetesen bízik benne, hogy a vasárnapi futamot is a dobogó legfelső fokán ünnepelheti.

"Boldogan fogok felkelni holnap reggel. Tudom, hogy hosszú lesz a verseny és ez egy nagyon-nagyon szűk pálya, amelyen összetalálkozunk a lekörözöttekkel, ráadásul az aszfaltcsík itt változik a futam alatt. Optimista vagyok, hogy szép és tiszta versenyem lesz, és a lehető legjobb munkát végzem. A csapat lendületet adott nekünk, amiből jól profitálhatunk.”

 

Webber csapattársa, - a harmadik rajtkockát az utolsó percekben megkaparintó- Sebastian Vettel nem volt elégedett az idejével.

Bár a Q3-ban már csak tízen köröztek, ennek ellenére Vettel a forgalomra panaszkodott, ráadásul a döntő pillanatokban, a gumikat sem tudta megfelelően használni.

 

Christian Horner csapatfőnök bízik benne, hogy ma elkerüli csapatát a balszerencse, és a Red Bull győzelmi listájára a Monacói Nagydíj is felkerül.

 

Mark Webber egyértelműen a legnagyobb eséllyel vág neki a 78 körös futamnak, hiszen köztudott, hogy monacói pályán rendkívül nehéz az előzés.

A rajtnál mindenesetre nehéz dolga lesz Kubicának és Vettelnek is, ha be akarják fogni az ausztrált.

2002-ben történt meg utoljára, hogy a monte carlói pályán már a startnál -az első kanyarban- elvesztette elsőségét az élről induló versenyző. (Juan Pablo Montoyát sikerült lerajtolnia David Coulthardnak)

A statisztika szerint, tehát Webber elég nagy biztonságban van a rajtnál.

A második helyről induló Robert Kubicának azonban már jobban kell ügyelnie a tiszta részről rajtoló Vettelre. (Tavaly a harmadik helyről startolva Rubens Barrichello már a az első kanyar előtt beférkőzött a poros oldalról induló Kimi Räikkönen elé.)

Robert Kubica tehát nagy feladat előtt áll, bár az is óriási meglepetés, hogy Renaultjával beférkőzött két top autó közé.

Kubicának, a 2008-as kanadai futamgyőzelme óta ez a legjobb időmérőn elért eredménye.

A lengyel egész hétvégén remekül teljesített, (az utolsó szabadedzést megnyerte) ennek ellenére nem számított arra, hogy az első sorba tudja repíteni az R30-ast.

 

Kubica: "Ha egy rivális Barcelonában másfél másodperccel gyorsabb nálad, akkor semmi okod abban reménykedni, hogy eléjük kvalifikálod magad. Meglepett a szabadedzéseken diktált tempóm, de az F-1-ben nem történnek csodák. Természetesen Monacóban kicsit más versenyezni, mivel nemcsak a versenytempó számít, hanem az, hogy biztonságban célba érj, jókor cserélj kereket, és ne forgalomba térj vissza a pályára. Persze segít a jó versenytempó, de lehetsz akár egy másodperccel gyorsabb, nem számít, mert egy jól időzített boxkiállással is megelőzhetsz mindenkit."

 

És ezzel a lengyel versenyző el is mondta a lényeget.

Valószínűleg kerék-kerék elleni csatákban nem lubickolhatunk délután, ám egy jól időzített- vagy éppen elpuskázott- kerékcsere jól megkavarhatja a mezőnyt.

Az első tíz versenyző mind szuperlágy abroncsokkal vág neki a versenynek, vagyis az első boxkiállásokra (1-2 körös eltéréssel) valószínűleg ismét együtt érkeznek majd, így egy elrontott kerékcsere itt nagyon sokba kerülhet az élmenőknek, és akkor is ott van még a nagy forgalom, ami már hetek óta téma, bár eddig még nem okozott különösebb fennakadást.

 

Csapadékra kevés az esély, az időjósok mindössze 20% -ban valószínűsítik az esőt a futam idejére.

 

Rajtrács:

 

 

 

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 kubica webber vettel red bull montecarlo rajtrács monacói nagydíj formula-1