2010. jún 02.

Csapaton belüli erősorrend Isztambulban (Red Bull, McLaren, Renault)

írta: FormaNet
Csapaton belüli erősorrend Isztambulban (Red Bull, McLaren, Renault)

A Red Bull Racing saját maga riválisa lett a Török Nagydíjon, mikor szinte egy biztos kettős győzelmet dobtak el versenyzőik jóvoltából.

 

Az új pontrendszer keményen bünteti a hibákat, hiszen Sebastian Vettel kiesésének köszönhetően a második helyről rögtön az ötödik helyen találta magát a bajnoki pontversenyben, a Red Bull Racing pedig elvesztette elsőségét, és ugyan csak egy ponttal lemaradva, de jelenleg csak a második helyen áll a McLaren mögött.

Mark Webber harmadik helye még hozott annyit az ausztrálnak, hogy továbbra is vezeti a világbajnoki tabellát 93 pontjával.

 

Arról, hogy Sebastian Vettel kapkodta el a támadást, vagy éppen Mark Webber volt túl „engedetlen”, bizonyára mindenkinek megvan a saját álláspontja, de tény, hogy csapatjátéknak egyik pilóta viselkedése sem nevezhető.

 

A Red Bull feladata egyenlőre azt, hogy elsimítsa a történteket, ugyanis nem csak rajongók, de szakértők, sőt még vetélytársak is oda-oda szúrtak hol az egyik, hol a másik vélt bűnösnek.

Hogy mindkét versenyzőjük lenyugodjon, a csapat egyértelműen versenybalesetnek minősítette az affért, amelyben véleményük szerint Vettel és Webber egyformán ludasak voltak.

Vettel mutogatását -melyben jelezte, hogy csapattársa nem normális- is megértően fogadta a vezetőség. "Forrt benne az adrenalin, és természetes a frusztráció, ha az ember éppen kiesett egy versenyből. Ezt is megbeszéljük majd, és biztos vagyok benne, hogy Kanadáig lezárjuk a vitákat" – vélekedett a csapatfőnök, Christian Horner.

Horner mindemellett elmondta, hogy egyik versenyzőjük sem kapott, utasítást, hogy cseréljenek helyet, és ez a jövőben sem fog megváltozni. "Ahogy eddig is, a továbbiakban is egyenlő elbírálásban részesül a két versenyző."

 

Csapaton belüli erősorrend a Török Nagydíjon:

 

                                              Sebastian Vettel          Mark Webber

Kvalifikáción megszerzett helyezés:  3                           1

Kvalifikáció legjobb köridő(Q3) : 1:26.760 (+0.465)  1:26.295

Versenyen elért helyezés:                -                            3

Átlag köridő:                             1:32.351(+0.077)     1:32.274

Boxkiállás:                                      1                           2 

Versenyen megtett kör:             39/58                        58/58

VB pont                                       78                             93

 

 

McLaren

 

A Red Bull versenyzők kakaskodásából profitáló wokingi alakulat nem teljesen érdemtelenül aratta le a babérokat, hiszen Török Nagydíj hétvégéjén egyetlen egy csapat került közel a vörös bikákhoz, és ez a McLaren volt.

 

 

Lewis Hamiltont a rajtnál ugyan megelőzte a tiszta oldalról induló Vettel, ám a brit, pár kanyar múlva visszavette pozícióját, majd a futam első szakaszában végig nyomás alatt tartotta az élen haladó Webbert.

A kerékcsere jobban sikerült a német riválisnak, így végül Hamilton a harmadik helyen találta magát, de ugyanolyan lelkesedéssel folyatatta a küzdelmet, ezúttal Vettel ellen.

Hogy a McLaren végig tartani tudta a lépést az idei év favorit csapatával, végül megtette hatását, és hibára kényszeríttette az élen haladó párost.

Hamilton ugyanis vészesen közeledett a második helyen autózó Vettelhez, és a bikák jól tudták, hogy a McLaren gyorsabb az egyenesekben, így a német pilótának kapkodnia kellett a kerekeit.  

A hiba megtörtént, és a két McLaren elfoglalta az első két helyet.

Néhány kör után, a Red Bullokhoz hasonló, látványos manővert mutatott be a két csapattárs, mikor Button átvette a vezetést a már takarékon lévő Hamiltontól, de csak egy kanyar erejéig, hiszen a 2008-as világbajnok, még lendületből  vissza tudta foglalni megérdemelt első helyét.

A duzzogás, és a félrértés tisztázása, valószínűleg a wokingiaknál sem maradt el, de mivel Hamilton és Button szerencsésen jöttek ki a csatából (pedig hajszálon múlt, hogy a Red Bull sorsára jussanak) így végeredményben nem volt nagy szükség a magyarázkodásra, sőt óvatos fricskát is kapott tőlük a fő rivális.

Mindemellett a csapat jelenleg 172 pontjával átvette a vezetést a konstruktőri bajnokságban.

 

Hamilton a csapatársáról és a történtekről:

„Mindketten profik vagyunk, akik óriási tisztelettel tekintenek a másikra. Be akarjuk fejezni a versenyeket, és bár mindketten a győzelemre törekszünk, ezt nem agresszív módon tesszük.Amikor győzök, örül a sikeremnek, és ez fordítva is így van. Az ember nyilván mindig az élre vágyik, és nem a legboldogabb, ha második lesz. Jenson azonban rendkívül támogató csapattárs, aki nagyszerű munkát végez. Jó kis csatát vívtunk egymással, és nem viselkedett agresszívan vagy hülyén, nem követett el ostoba hibákat, éppen ettől lett jó a küzdelmünk. Nincsenek kétségeim afelől, hogy az idény további része is ugyanilyen lesz."

 

Csapaton belüli erősorrend a Török Nagydíjon:

 

                                              Jenson Button       Lewis Hamilton

Kvalifikáción megszerzett helyezés:  4                         2

Kvalifikáció legjobb köridő(Q3) : 1:26.781(+0.348)  1:26.433

Versenyen elért helyezés:                 2                           1

Átlag köridő:                              1:31.901(+0.046)    1:31.856

Boxkiállás:                                       1                            1 

Versenyen megtett kör:             58/58                        58/58

VB pont                                       88                             84

 

 

Renault

 

A franciák hajszál híján kettős pontszerzéssel távoztak Törökországból, végül azonban Vitalíj Petrov alulmaradt a Ferraris Fernando Alonsóval vívott párharcban, és elvesztette pontszerző helyét.

 

 

Ennek ellenére a csapat rendkívül elégedett, hiszen Robert Kubica mindkét Ferrari előtt végzett (6. hely), Petrov pedig egész hétvégén remekelt.

Petrov 2009-ben még a GP2 bajnokságban megnyerte az isztambuli főversenyt, így számítani lehetett a jó szereplésre.

Az újonc, idén először jutott be a Q3-ba, majd a hajráig tartotta a 8. helyet Fernando Alonso előtt. Amikor azonban a spanyol elment mellette, összekoccantak, defektet kapott, aminek következtében csak 15. lett.

 

Eric Boullier csapatfőnök az újonc teljesítményét méltatta:

"Az egész hétvégén nagyon elégedettek voltunk vele. Nem hibázott, és rendkívül erős versenytempót diktált, ezért nyilvánvalóan elkeseredtünk, amikor a hajrában egy sajnálatos esemény megfosztotta attól, hogy önerőből pontot szerezzen. Ettől függetlenül egyértelműen előrelépett ezen a hétvégén. Nagyon jól ismeri és szereti ezt a pályát, ami nagy lökést adott az önbizalmának. 54 körön át közel tudott maradni Massához, és maga mögött tartott Alonsót. Ez jó tapasztalat volt számára. Nem vallott szégyent, és biztos vagyok benne, hogy meg tudja ismételni ezt a teljesítményt a következő futamon is."

A csapatfőnök azt is elárulta, hogy a Kanadai Nagydíjra fejlesztésekkel készülnek, és az F-csatornát is hamarosan tesztelhetik a pilóták.

 

Csapaton belüli erősorrend a Török Nagydíjon:

 

                                              Robert Kubica       Vitalíj Petrov

Kvalifikáción megszerzett helyezés:  7                          9

Kvalifikáció legjobb köridő(Q3) : 1:27.039 (-0.391)  1:27.430

Versenyen elért helyezés:                  6                          15

Átlag köridő:                              1:32.421 (-1.718)     1:34.140

Boxkiállás:                                       1                             2 

Versenyen megtett kör:             58/58                        57/58

VB pont                                       67                             6

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 renault mclaren isztambul red bull török nagydíj formula-1