Csapaton belüli erősorrend Kanadában
Kanadában előre borítékolható volt a mozgalmas verseny, és bár a biztonsági autót megúszták a pilóták, de sok-sok csata, és végre – a tankolás betiltása óta hiányzó- taktikai küzdelmek is színesítették a futamot.
A világbajnoki küzdelemre sem panaszkodhatunk, hiszen ha a pontok alapján vizsgálódunk, szinte folyamatosan változik a felállás.
Jelenleg Mark Webbert mindkét McLaren letaszította az élről, Fernando Alonso pedig Sebastian Vettel elé zárkózott fel a negyedik helyre.
A pontversenyt vezető Hamilton, és az ötödik helyen álló Vettel közt mindössze 19 pont a különbség, így továbbra is nagyon nehéz helyzetben vannak, akik meg szeretnék tippelni a VB cím legnagyobb esélyesét.
Nyolc futam után továbbra is csak az a biztos, hogy minimum öt versenyző kemény csatájával számolhatunk, és ez nekünk F1 rajongóknak rég nem látott izgalmas további idény jelent.
A fentiek tükrében a Kanadai Nagydíj tehát minden szempontból megfelelt a várakozásoknak, sőt még talán felül is múlta azokat.
De hogyan is teljesítettek az élmenők csapaton belül?
A McLaren versenyzőpárosára nem lehet panasz, hiszen harmadik kettős győzelmüket ünnepelték az idén, ebből kettő Lewis Hamilton neve mellett szerepel.
A csapat 22 pontra növelte előnyét a konstruktőri bajnokságban, a Red Bull Racing előtt. (Mclaren: 215 pont)
Hamilton tökéletes versenyt futott, nem mellesleg az idén eddig csak ő volt képes megfogni a Red Bullokat a kvalifikáción.
Jenson Button csak az ötödik legjobb időt érte el a kvalifikáció, de Webber váltóproblémájával egy pozíciót máris nyert, még a rajt előtt. Túl sok dolga nem akadt a futamon, mindössze hibátlanul autózni, ami számára nem jelenthet problémát. A két Red Bull elbaltázott gumitaktikája, illetve Alonso feltartása jól jött a britnek, így az 56. körben besorakozott csapattársa mögé, a második helyre. Ezután néhány körön keresztül még Hamiltonra is gyorsan zárkózott, ám végül a kopott gumikon nem volt reális esély arra, hogy Törökországhoz hasonlóan be is fogja csapattársát. Panaszra azonban neki sem lehet semmi oka, hiszen jelenleg 106 pontja van, ami mindössze hárommal kevesebb a ranglistát vezető Hamilton pontjainál.
Csapaton belüli erősorrend Kanadában:
Lewis Hamilton Jenson Button
Kvalifikáción megszerzett helyezés: 1 4
Kvalifikáció legjobb köridő(Q3) : 1:15.105(-0.415) 1:15.520
Versenyen elért helyezés: 1 2
Átlag köridő: 1:20.478 (-0.032) 1:20.510
Boxkiállás: 2 2
Versenyen megtett kör: 70/70 70/70
VB pont 109 106
A Red Bull Racing hétvégéje most sem múlt el technikai hiba nélkül.
Kanadában éppen a sebességváltók nem szuperáltak. Mark Webber öt hellyel hátrébb kezdhette meg a versenyt a kvalifikáción elért második helyéhez képest, Vettelnek pedig nagyjából a futam felénél jöttek elő a váltóproblémák.
A pilóták előzetesen számítottak arra, hogy a McLaren kemény ellenfél lesz, hiszen a kanadai aszfaltcsík tulajdonságai a kifinomult aerodinamikánál jobban preferálják az erős motort, és az idei év újítását, az F-csatornát.
Ennek ellenére a dobogó, sőt még akár a futamgyőzelem is reális cél volt a vörös bikáknak, de végül mindkettőről lemaradtak.
Vettel a 4.,Webber pedig 5. helyen ért célba, így a Kínai Nagydíj után először egyik Red Bull sem jutott fel a dobogóra.
Ráadásul az idén talán először, teljesen más gumitaktikát választottak az élmezőny többségéhez képest, mert úgy gondolták, hogy ha más ütemben cserélnek kereket mint a többiek, akkor megúszhatják a nagy forgalmat, ezzel együtt az időveszteséget. Ez azonban nem vált be, és még a csapaton belül is különbözően taktikázó versenyzőknek nem sikerült a lágy keverékeken rajtoló riválisokat megelőzni.
Vettel nem is nagyon értette, hogy hol taktikázták el magukat:
"Az élről álltam ki az első kerékcserémre, és meglepődtem azon, hogy csak a negyedik helyre tértem vissza. Pedig minden úgy zajlott, ahogy azt előre kiszámoltuk, többiek korán hajtottak ki új gumikért, és pontosan ezt vártuk. Ezzel normális esetben véget is ért volna számukra a verseny, hiszen általában forgalomba kerültek volna, ezúttal azonban nem így alakult. Amikor kihajtottunk a boxutcából, az ellenfeleink előttünk voltak. Mindemellett nagyjából féltávtól váltóhibával küszködtem, ezért lassítanom is kellett. A lekörözések miatt is vesztettem időt Jenson-höz (Button) képest, emiatt sem harcolhattam a dobogóért.”
Vettellel ellentétben, az ausztrál csapattárs, az első kerékcserénél nem a lágyabb, hanem a keményebb keverékű gumikat kapta meg, így a második kiállásáig több kört tudott kint maradni, és átmenetileg vezette is a versenyt, de ahogy kopni kezdtek az abroncsai, Hamiltonék felzárkóztak hozzá. Második kerékcseréje után az ötödik helyre tért vissza, ezután pedig már nem is volt lehetősége jobb eredményért harcolni, sőt elmondása szerint takarékra állították a motort.
Csapaton belüli erősorrend Kanadában:
Sebastian Vettel Mark Webber
Kvalifikáción megszerzett helyezés: 3 2
Kvalifikáció legjobb köridő(Q3) : 1:15.420 (+0.047) 1:15.373
Versenyen elért helyezés: 4 5
Átlag köridő: 1:21.018 (-0.021) 1:21.039
Boxkiállás: 2 2
Versenyen megtett kör: 70/70 70/70
VB pont 90 103
A Ferraris Felipe Massa saját elmondása szerint is egy katasztrófális versenyen van túl. A brazil már a rajtnál összeakadt Vitantonio Liuzzival, aminek következtében rögtön boxlátogatásra kényszerült. Ezek -és néhány kemény küzdelem- után a pontot érő nyolcadik helyre is esélye volt, ám az utolsó körökben nagyon elkapkodta Michael Schumacher támadását, és egy negyedik szervizelés végkép esélytelenné tette számára a pontgyűjtést.
Csapattársa, Fernando Alonso egész hétvégén jobb formában volt, és végül egy megérdemelt dobogós helyezést ünnepelhetett. Ennek ellenére még sem lehet elégedett, hiszen még a futamgyőzelemtől sem állt messze a spanyol.
Miután Mark Webbert hátrasorolták, Alonso a második rajtkockából kezdhette meg a versenyt. Első kerékcserére együtt érkezett, az élen álló Lewis Hamiltonnal, és miután a Ferrari gyorsabb munkát végzett, a spanyol átvette a vezetést.
Sebastien Buemi, majd Karun Chandhok azonban nagyon rosszkor tartották fel a Ferrarist, lehetőséget adva ezzel Hamiltonnak, hogy visszaszerezze elsőségét.
Ezután még Mark Webber is a britnek kedvezett, amikor a 49. körben elengedte maga mellett, ám ezután viszont Alonsot maga mögött tartotta.
Így már nem volt lehetőség a támadásra, sőt egy újabb feltartás miatt, az 55. körben még Jenson Button is megelőzte.
Felipe Massa Fernando Alonso
Kvalifikáción megszerzett helyezés: 6 3
Kvalifikáció legjobb köridő(Q3) : 1:15.688 (+0.253) 1:15.435
Versenyen elért helyezés: 15 3
Átlag köridő: 1:22.550(+1.941) 1:20.610
Boxkiállás: 4 2
Versenyen megtett kör: 69/70 70/70
VB pont 67 94
A Mercedes GP nagy reményekkel készült a Kanadai Nagydíjra, hiszen ha az F-csatorna nem is, de az erős motorok náluk is adottak voltak, ám ennek ellenére nagyon csalódottan zárták a hétvégét.
Rosberg már a szombati tizedik helye után is kissé ki kelt magából, és egyértelművé tette, hogy nem úgy sikerült a hétvégéjük ahogyan azt szerették volna.
Schumacher a futam után pedig úgy nyilatkozott, hogy az idén már nem gondol a világbajnoki címre.
A hétszeres kanadai győztes már a kvalifikáció utolsó szakaszáig sem jutott el, sőt mindössze a 13. rajtkockából vághatott neki a vasárnapi futamnak. Ezután folyamatosan küzdött a gumikkal, és egyszer egy defekt is hátráltatta. A verseny végére pedig Mercedese olyannyira belassult a futam végére, hogy a Toro Rossos Sebastien Buemi, majd az utolsó métereken a két Force India is megelőzte.
Rosbergnek viszonylag eseménytelen versenye volt, de ő legalább pontot szerzett 6. helyével, és ezzel tovább növelte csapattársával szembeni előnyét.
Csapaton belüli erősorrend Kanadában:
Michael Schumacher Nico Rosberg
Kvalifikáción megszerzett helyezés: 13 10
Kvalifikáció legjobb köridő(Q2) : 1:16.492(+0.491) 1:16.001
Versenyen elért helyezés: 11 6
Átlag köridő: 1:22.388(+1.108) 1:21.279
Boxkiállás: 3 2
Versenyen megtett kör: 69/70 70/70
VB pont 34 74
szöveg: FormaNet, Varga Viktória