2010. júl 21.

Stefano Domenicali ismét nyilatkozott

írta: FormaNet
Stefano Domenicali ismét nyilatkozott

Már megint Domenicali! Úgy tűnik, a Formula-1 legeredményesebb, és egyben legpatinásabb csapatának leggyengébb láncszeme, maga a csapatfőnök, még mindig tud újat mutatni.

A mostani, szabályváltoztatásra vonatkozó elképzelésére úgy gondolom, még a fanatikus Ferrari rajongók is felkapták a fejüket, a szakmáról, és a többi szurkolóról nem is beszélve.

 

 

Lássuk miről is van szó.

A Brit Nagydíjon a Ferrari spanyol pilótája - mint az mindenki által ismert - úgy előzte meg a Renault lengyel pilótáját, Robert Kubicát, hogy közben levágott egy kanyart úgy, hogy mind a négy kereke a fehér vonalon kívülre került.

A versenybíróság ezt szabálytalannak ítélte, így boxutcaáthajtásos büntetést kapott, ami azzal a szerencsétlen, de előre nem látható körülménnyel párosult, hogy a büntetés letöltése előtt bejött a pályára a biztonságiautó, így Alonso jelentős hátrányba került. Végül a maranellói gárda az elmúlt 32 éve legsikertelenebb versenyét zárta.(ha azokat a versenyeket vesszük figyelembe, ahol mindkét pilóta célba ért)

 

A szabálytalanságon, és a büntetés jogosságán lehet vitatkozni, mint az számtalan fórumon meg is történt. Egy valami azonban tény: a Ferrari vezetése érdekes, de annál hangosabb kommunikációval próbál a csapaton kívül bűnbakot keresni.

Mit is lehetett volna tenni akkor? Talán nem várni a stewartok figyelmeztetésére, azonnal visszaengedni Kubicát, mert a büntetés mindenképpen várható volt.

Ezt tudnia kellett volna a kétszeres világbajnoknak is, de legfőképpen a csapatnak. Az olaszok most a versenyigazgatóságra mutogatnak, mondván, csak másfél perccel a történtek után szóltak, addigra meg a lengyel lelassult, így esély sem volt a visszaengedésre.

Azt hiszem, minden versenyző, és csapat egyik bibliája a Formula-1-ben, az FIA szabálykönyve. Ha a helyzet félreérthető, akkor a pilóta helyett a csapat kell, hogy döntsön. Ez a helyzet pedig várhatóan nem volt következmények nélküli. A csapatnak annyit kellett volna tenni, - figyelve az eseményeket- hogy azonnal visszarendeli Alonsót. Ezzel esetleg veszít néhány másodpercet, de nincs ez a bonyodalom. És mivel a Ferrari látványosan gyorsabb volt a Renaultnál, valószínűleg a spanyol hamar letudta volna riválisát akkor is, ha az nem fejezi be idő előtt a versenyt.

 

Az ügyhöz kapcsolódik Stefano Domenicali legújabb ötlete, miszerint ha a versenyigazgatóság nem jelzi 3-4 kanyaron belül a szabálytalanságot, akkor az ne legyen szabálytalanság. Ezzel az elképesztő véleményével az olasz csapatvezető csak megerősítette a szakmai és szurkolói körökben már régen megfogalmazott véleményt, miszerint teljesen alkalmatlan a Ferrari istálló vezetésére. Egy újságírói kérdésre, miszerint mostantól minden verseny után változtatni kell-e a szabályokat, mosolyogva csak annyit válaszolt: „Ez egy nagyon összetett sport”

 

 

A mérce az előd, Jean Todt miatt (is) igen magas. Azt nem is várná senki, hogy megpróbálja űberelni. A csapat mérnökei nagy tapasztalatú, kiváló szakemberek. A pilóták a mezőny legjobbjai között vannak. A csapat ennek ellenére évek óta hibát hibára halmoz, és úgy tűnik, lassan idén is lecsúszik a bajnoki címért való küzdelemről.

Olyan amatőr hibák hátráltatják már két-három éve az eredményeket, melyek nem méltóak a legnagyobb múltú istállóhoz.

Nem egyszer fordult elő a közelmúltban, hogy a kvalifikáció első körében kiültették a pilótákat, mondván a megfutott köridő elég lesz a Q2-be jutáshoz. Nem lett elég.

Nemegyszer történt, hogy addig vártak az időmérőn, hogy elálljon az eső, hogy az még jobban szakadni kezdett, így nem léptek tovább, ezzel rossz rajtpozíciót szerezve.

A „nyalóka” helyett bevezették a „villanyrendőrt”, ezzel majdnem komoly balesetet okozva. A kiállásokat és a gumitaktikát rendszeresen elrontják, ezzel értékes pontokat vesznek el a pilótáktól.

Sorolhatnám még az elmúlt pár év amatőr hibáit, melyek még egy Hispania RT-nél sem fogadhatóak el megjegyzések nélkül, hiszen ez a király kategória. A csapat részek tökéletesek, a csapategység azonban a leírtakból is látszik, hogy komoly hiányosságokkal bír. A megfelelő csapategység megteremtése, és fenntartása pedig egyértelműen Stefano Domenicali feladata lenne. Az olasz vezető talán úgy gondolja, hogy az állandó nyilatkozataival el tudja terelni magáról, és legfőképpen a hibáiról a figyelmet, de az idő előrehaladtával ez egyre kevésbé sikerül.

A Ferrari szurkolói, és általában a Formula-1 rajongói mind többen vélhetik úgy, egy ilyen nagyszerű csapat sokkal jobb vezetőt érdemel.

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

hibák ferrari f1 forma1 domenicali csapategység