Monacó újabb 10 évre bebiztosítva - F1- rövid hírek
Monaco újabb 10 évig biztos helyszíne a Formula-1-nek

Nick Heifeld tesztelheti a Pirelli jövő évi Formula-1-es gumijait

A gumikat GP2-es autóval már kipróbálták, és jelenleg úgy tűnik, hogy a Formula-1-es alkalmazást a 2009-es Toyotán fogják tesztelni. Az olasz márka versenyigazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy hat helyszínen folynak majd a tesztek, többek között Monzában, Barcelonában és Jerezben. A szakember hangsúlyozta, hogy nem adnak ki információkat, de a tesztek eredményeit úgy használják fel a fejlesztésekhez, hogy a gumik alacsony profilját megtartva, minél biztonságosabb kerekeken fussanak a jövő évben is az F1 versenyautói.
A McLaren úgy véli, a versenytársak beérték őket

A szakember a jelenlegi fejlesztés irányaként a Red Bull csodafegyverét, a „fúvott diffúzort” , a padlólemez átalakítását és a mind tökéletesebb kiegyensúlyozást határozta meg.
Mivel a szezon fele még hátra van, így a 2011-es autó fejlesztése mellett a csapat továbbra is folyamatosan dolgozik az idei autó folyamatos fejlesztésén. A főmérnök szerint nincs megállás, lépést kell tartani a versenytársakkal, hogy versenyben maradhassanak a világbajnoki címért.
Ecclestone két csapattól is szeretne megszabadulni

A FOM vezére szerint az újoncokkal sokkal több a gond, mint amennyit a sport profitál belőlük. Ezt annak kapcsán nyilatkozta, hogy a Renault átmeneti anyagi nehézségekre hivatkozva arra kérte a fehér lovagot, hogy a FOM-tól hivatalosan nekik járó támogatásuk szeptemberi részletét, hamarabb bocsájtsa rendelkezésükre.
Kérésüket azzal indokolták, hogy az egyik szponzornál a pénzek átcsoportosítása kicsit késik, ezért lemaradhatnak a fejlesztésekkel. A Formula-1 tejhatalmú ura nem segített, de elmondta, hogy bízik abban, hogy a valamikori francia -jelenleg luxemburgi tulajdonban lévő- istálló, maga is meg tudja oldani a problémáit. Ezzel szemben viszont a két kis alakulatot nagyon kemény szavakkal illette, sőt hozzátette, abban sem bízik, hogy az idei szezont végig tudják versenyezni. Ecclestone kijelentése teljesen érthető a sport szemszögéből, de arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a tavalyi „költségsapka-botrány” idején pont ő volt az egyik leghangosabb szószólója az újabb csapatok bevonásának, nyilván attól tartva, hogy kiürülhet a rajtrács. Ennek a folyamatnak idén sincs vége, hiszen a 13. csapat sorsáról még nem született döntés.
szöveg: FormaNet, Varga Viktria