2010. aug 01.

Webber parádézott, Vettel dühöngött a 25. Magyar Nagydíjon

írta: FormaNet
Webber parádézott, Vettel dühöngött a 25. Magyar Nagydíjon

Mark Webber magabiztos győzelmet ünnepelhetett a 25. Magyar Nagydíjon. Mögötte a Ferrari spanyol pilótája Fernando Alonso végzett a második helyen, a dobogó harmadik fokára pedig a pole-ból induló Sebastian Vettel állhatott fel kissé morcosan.

 
Vasárnap délutánra eső helyett kánikula fogadta a Formula-1 mezőnyét. A levegő hőmérséklete 27 Celsius-fok körül mozgott, de helyszínen (és a tűző napon) ez ennél jóval melegebbnek tűnt. 
A verseny napján már jócskán zsúfoltabb volt a paddock, és a tribünök is (szombathoz képest) látványosan megteltek, egyszóval óriási hangulatban kezdődött a jubileumi futam.
 
A rajt procedúra hiba nélkül zajlott, a pole-ból induló Sebastian Vettel megtartotta első helyét, a poros oldalról rajtoló csapattárs azonban nem tudta maga mögött tartani Fernando Alonsót, így az első kanyarba már Vettel, Alonso, Webber és Massa sorrendben érkezett meg az első négyes. Óriási rajtot vett a hetedik helyről induló Vitalíj Petrov és az egyes fordulót már Nico Rosberg és lewis Hamilton előtt vette be. A Mclarenes azonban nem udvariaskodott vele sokáig, és hamarosan könnyedén körbeautózta az élelmes oroszt.
Mögöttük Nico Rosberg, Robert Kubica, Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg autóztak az első tízben.
Petrov-val ellentétben a másik Mclarenben ülő Jenson Button siralmasan startolt, és hátom pozíciót bukott.
A sima rajt után az első kiesőre nem kellett sokat várni, ugyanis az egyik Toro Rosso hatalmas füstfelhővel felmondta a szolgálatot, Jaime Alguersuari pedig máris készülődhetett az esti partira (ahol ő lesz a DJ)
 
Néhány kör alatt az élen autózó Vettel faképnél hagyta az őt üldöző társaságot, és tempóját látva gyanússá vált, hogy a sok izgalmat látott Hungaroring ezen a hétvégén bizony az évadnyitó Bahreini Nagydíj sorsára jut. Már majdnem kezdtem unatkozni, amikor a 15. körben a pályán igencsak szenvedő Jenson Button megnyitotta a kerékcserék sorát, illetve vele együtt érkezett a Force India versenyzője, Vitantonio Liuzzi. 
Ezzel egy időben (mint később kiderült egy pályán bóklászó alkatrész miatt) a biztonsági autó behajtott a pályára, a mezőny többsége pedig kihasználva a remek alkalmat már özönlött is befelé szerelőihez a keményebb keverékekért.
Máris óriási tumultus és felfordulás támadt a boxutcában.
Előszőr Lewis Hamiltonnak sikerült megelőznie Felipe Massát, de az ötödik helyre visszaeső brazil még így is sokkal jobban járt, mint néhány kollégája.
Nico Rosberg jobb hátsó kerekét rosszul rögzítették a szerelők, és ahogy a Mercedes kivágtatott a boksz elől, ugyanazzal a lendülettel repült is a kerék, és öt garázzsal arrébb, Frank Williams csapatához „kopogtatott” be. Mivel szinte minden szerelő éppen kint tartózkodott a kerékcserék miatt, így a félelmetes incidens vészjósló volt, a mentő érkezése pedig egyértelműen jelezte: valaki megsérült.
De ezzel még közel sem ért véget a kálvária, sőt Rosberg szerencsétlenségével párhuzamosan a Renault és a Force India boxánál is baleset történt. Robert Kubica figyelmetlen szerelői ráengedték a lengyelt az éppen a szomszéd garázs elé érkező Force Indiás Adrian Sutilra. Az ütközés elkerülhetetlen volt, Sutil versenye azonnal véget ért, de Kubica sem járt sokkal jobban. Hamarosan stop&go büntetés lett a figyelmetlenség jutalma, majd a büntetés letöltése után pár perccel az ütközésben sérült Renault is feladta a küzdelmet. 
 
Később a versenybíróság 50-50 ezer dollárra büntette a Mercedest és a Renault istállót is.
 
A 18. körben újra útnak indult a mezőny, ekkor már Webber, Vettel, Alonso, Hamilton és Massa volt az első ötös sorrendje. Miután a Safety Car elhagyta a pályát,Vettel -olyan Räikkönenesen- bealudt egy kicsit, így csapattársa első helyét senki nem veszélyeztette, sőt a német mondhatni feltartotta a mögötte lévő Alonsót és társait.
 
Öt-hat körrel később, a hármas kanyar után Lewis Hamilton leparkoló McLarenjét csodálhatta a közönség. A brit versenyző műszaki probléma miatt pont nélkül indul neki az egy hónapos vakációnak. 
Vettel „bealvása” sem maradt következmények nélkül, ugyanis a 29. körben megkapta érte a boxutca áthajtásos „jutalmat”. A rendelkezésre álló két kört a német maximálisan kihasználta, és olyan tempót autózott, hogy a büntetés letöltése után mindössze Alonsóval szemben vesztett pozíciót, így a harmadik helyen folytatta versenyét.
 
Szuperlágy abroncsokon az első helyen autózó mark Webber húzta a legtovább. Az ausztrál csak a 43. körben váltott közepes keverékekre, és ekkorra már olyan előnyre tett szert, hogy a szervizelés után is kényelmesen megőrizte vezető helyét.
Vettel eközben már-már vészesen megérkezett az előtte autózó Alonsóra, de a várt ütközet végül elmaradt.
Az utolsó körökben még az egykori csapattársak, Michael Schumacher és Rubens Barrichello küzdöttek meg egymással az egy pontot érő 10 helyért, melynek eredménye egy lélegzetelállító, manőver lett a vége. A Schumachert támadó brazil a 66. körben célegyensben támadásba lendült, ám a német a boxutca kijáratánál lévő betonfal felé terelte üldözőjét és egy hajszálon (vagy max. kettőn) múlott, hogy a Williamsben ülő versenytársát fel nem kente a falra. Végül Barrichello nyerte a félelmetes csatát, és a hétszeres világbajnok nem csak az egy pontot bukta, de később a versenybírák 10 rajthelyes büntetést szabtak ki sportszerűtlen magatartásáért (Schumacher büntetése értelemszerűen a Belga Nagydíjon lép érvénybe)
 
Az élen a sorrend már nem változott, Mark Webber látta meg elsőként a kockás zászlót, és ezzel együtt egy újabb névvel bővült a Hungaroring F1-es futamgyőzteseinek száma.
A Red Bull ausztrál versenyzője ezzel a diadallal letaszította trónjáról a világbajnoki tabellát vezető Lewis Hamilton, és a második helyen záró Fernando Alonso sem panaszkodhat, hiszen ha lassan is, de biztosan zárkózik felfelé a tabellán.
Sebastian Vettel harmadik helyével megelőzte Jenson Button a pontversenyben, ám a német egy cseppet sem volt boldog ezzel az eredménnyel.
A dobogón nemes egyszerűséggel földhöz vágta sapkáját, a felhőtlen pezsgőzés pedig konkrétan elmaradt (legalábbis Vettel részéről)
 
A dobogósokat Felipe Massa, Vitalíj Petrov, Nico Hülkenberg, Pedro de la Rosa, Jenson Button, az utolsó előtti helyről rajtoló Kamui Kobayashi, és végül Rubens Barrichello követte a pontszerző helyeken.
Nagy meglepetésre az újonc alakultok összes versenyzője teljesítette a 70 körös versenytávot, ez pedig egyedülálló alkalom az idén.
A versenyt öt versenyzőnek nem sikerült teljesítenie: Jaime Alguersuari, Adrian Sutil, Nico Rosberg, Robert Kubica, Lewis Hamilton
 
 
Végeredmény:
 
          Pilóta                   Csapat                          Idő
 1.  M.Webber       Red Bull-Renault      1h41:05.571
 2.  F.Alonso         Ferrari                              +    17.821
 3.  S.Vettel           Red Bull-Renault            +    19.252
 4.  F.Massa          Ferrari                              +    27.474
 5.  V.Petrov         Renault                            +  1:13.100
 6.  N.Hülkenberg    Williams-Cosworth      +  1:16.700
 7.  P.De la Rosa     Sauber-Ferrari                +     1 lap
 8.  J.Button          McLaren-Mercedes          +     1 lap
 9.  K.Kobayashi     Sauber-Ferrari                +     1 lap
10.  R.Barrichello    Williams-Cosworth       +     1 lap
11.  M.Schumacher    Mercedes                     +     1 lap
12.  S.Buemi          Toro Rosso-Ferrari           +     1 lap
13.  V.Liuzzi          Force India-Mercedes      +     1 lap
14.  H.Kovalainen    Lotus-Cosworth             +    3 laps
15.  J.Trulli              Lotus-Cosworth             +    3 laps
16.  T.Glock           Virgin-Cosworth             +    3 laps
17.  B.Senna           HRT-Cosworth               +    3 laps
18.  L.Di Grassi      Virgin-Cosworth             +    4 laps
19.  S.Yamamoto     HRT-Cosworth              +    4 laps
 
 
 
Világbajnoki pontverseny állása a Magyar Nagydíjat követően:
 
Mark Webber: 161 pont
Lewis hamilton: 157 pont
Sebastian Vettel: 151 pont
Jenson Button: 147 pont
Fernando Alonso: 141 pont
Felipe Massa: 97 pont
Nico Rosberg: 94 pont
Robert Kubica: 89 pont
Michael Schumacher: 38 pont
Adrian Sutil: 35 pont
Rubens Barrichello: 30 pont
Vitalíj Petrov: 17 pont
Kamui Kobayashi: 17 pont
Vitantonio Liuzzi: 12 pont
Nico Hülkenberg: 10 pont
Sebastien Buemi: 7 pont
Pedro de la Rosa: 6 pont
Jaime Alguersuari: 3 pont
 
Konstruktőri bajnokság állása a Magyar Nagydíjat követően:
 
Red Bull-Renault: 312 pont
McLaren-Mercedes: 304 pont
Ferrari: 238 pont
Mercedes: 132 pont
Renault: 106 pont
Force India-Mercedes: 47 pont
Williams-Cosworth: 40 pont
Sauber-Ferrari: 23 pont
Toro Rosso-Ferrari: 10 pont
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

f1 hungaroring red bull magyar nagydíj mark webber sebastian vettel formula-1