2010. aug 06.

A Pirelli Mugellóban tesztel - F1 - rövid hírek

írta: FormaNet
A Pirelli Mugellóban tesztel - F1 - rövid hírek

A következő szezonban debütáló Pirelli gumigyártó cég már ebben a hónapban teszteli az F1-es abroncsokat, a hírek szerint Mugellóban.

Néhány hete az olasz gyártó GP2-es autón már tesztelte új fejlesztését, most azonban F1-es versenygéppel is pályára gurul még a Belga Nagydíj előtt. 

Erre a célra a Pirelli a Toyota TF109-es kódjelű versenygépét használja majd (ez volt a japán csapat 2009-es kocsija)
Azt még hivatalosan nem tudni, hogy ki tesztelheti majd az új abroncsokat, de valószínűleg a Mercedes tartalékpilótája, Nick Heidfeld vezeti majd a Toyotát Mugellóban.
A Pirelli hamarosan a részletes tesztprogramot is nyilvánosságra hozza.
 
 
 
A TELMEX lehet a Sauber főszponzora
 
Svájci lapok a napokban arról értesültek, hogy a Sauber F1 Team - mely szponzorok nélkül kezdte meg az idein szezont - hamarosan főszponzorra, és egyben társtulajdonosra is szert tesz. Állítólag a csapatfőnök Peter Sauber már a nyár eleje óta előrehaladott tárgyalásokat folytat a mexikói Slim családdal, melynek feje - a Forbes magazin szerint- néhány éve a világ leggazdagabb embere volt, Bill Gates-t is megelőzve. Peter Sauber a Hungaroringen nem cáfolta a találgatásokat, ami azt jelentheti, hogy a svájci-mexikói együttműködésnek reális esélye van. Ha a megállapodás megvalósul, a TELMEX mexikói telekommunikációs vállalat lehet a Sauber F1 Team fő szponzora, plusz a Slim familia 25% részesedést szerez a svájci istállónál.
Ez pilótacserét is jelenthet, mert jelenleg két tehetséges mexikói is versenyez európai forma kategóriában : Sergio Perez a GP2-ben, míg Esteban Gutiérrez a GP3-ban. Jelenleg Kamui Kobayasi helye tűnik stabilnak a Saubernél, és várhatóan Pedro de la Rosa helyére érkezhet valamelyik mexikói versenyző. 
 
 
Az Epsilon Euskadi már szélcsatornában is tesztelte F1-es autóját
 
Hivatalosan ugyan még nem dőlt el, hogy 2011-ben melyik csapat csatlakozhat 13. csapatként a királykategória mezőnyéhez, ám az egyik nevező, a spanyol székhelyű Epsilon Euskadi már a szélcsatornában is tesztelte F1-es versenyautója első modelljét. 
A cég egy hiper modern bázist épített, ahol a gördülő padló is segíti a szélcsatornés tesztek eredményességét.
"A múlt héten első alkalommal teszteltünk egy modellt a szélcsatornában. Ez a teszt nagyon jól sikerült. A koncepciónk már igencsak előrehaladott állapotban van"- idézi az internetes Corsa magazin az Epsilon vezető mérnökét, Sergio Rinlandot, aki korábban a Sauber és az Arrows csapatainál szerzett F1-es tapasztalatokat.
 
A spanyol istálló mellett a Durangónak és a Stefan GP-nek van esélye arra, hogy tizenharmadik csapatként a jövő évtől kezdve a Formula-1-ben szerepeljen. Az FIA - bár első lépcsőben június végére ígérte a döntést - állítólag augusztusban megnevezi a nyertest. 
 
A spanyolok számukra kedvezőtlen döntés esetén bukják az eddigi befektetéseiket, ám ha ők nyernek felvételt a mezőnybe, talán nem lesznek túl nagy lemaradásban a jelenlegi csapatokkal szemben.
A hírhez hozzá tartozik, hogy az új nevezők nagyon komoly vizsgálaton esnek át, mert a szövetség nem szeretne az USF1 kudarcához hasonló blamát. Megvizsgálják a csapatok anyagi, technikai és személyi hátterét, és csak ezek után születhet döntés. 
Napvilágot láttak olyan hírek is, hogy amennyiben egyik nevezőnél sem lesz megfelelő háttér, akár el is maradhat a nyertes kihirdetése. Sőt Bernie Ecclestone a napokban arról beszélt, hogy az idei újonc istállók közül kettőt: a Hispaniát és a Virgint szívesen látná a száguldó cirkuszon kívül. Mondja ezt annak ellenére, hogy a tavalyi - majdnem az F1 kettészakadásához vezető- botrány kapcsán éppen ő volt az egyik vezető, aki hangosan szorgalmazta az új csapatok bevonását, nehogy kiürüljön a rajtrács. 
 
 
 
Barrichello 300. nagydíjára készül
 
Rubens Barrichello a Belga Nagydíjon, Spa-Francorchamps-ban immár 300. Formula-1-es nagydíjára készül. A veterán pilóta ráadásul 1994-ben itt szerezte meg élete első pole pozícióját.
Elméletileg a Magyar Nagydíj lett volna Barrichello 300. versenye, de 1994-ben azon a szörnyű imolai hétvégén (melyen  honfitársa Ayrton Senna is életét vesztette)  a pénteki edzésen elszenvedett súlyos sérülése miatt nem állt rajthoz.
Ezen kívül hivatalosan még három verseny nem állt rajthoz, de ez vagy az autója miatt volt, vagy mert a rajt utáni balesetet követő újraindításnál már nem jutott neki tartalékautó.
 
300 nagydíjjal Barrichello toronymagasan a legrutinosabb versenyző a világbajnoki sorozat történetében. Őt követi a hétszeres világbajnok és egykori csapattárs, Michael Schumacher 261 nagydíjjal.
A jeles alkalomra Rubens brazil barátai vadonatúj bukósisakot terveztek, amelyből 30 teljesen azonos másolat is készült. A másolatokat jótékonysági árverésre fogják bocsátani, az így befolyt pénz 100%-ban a Barrichello által működtetett Sao Paulo-i gyermekvédelmi alapítvány számlájára kerül. 
 
 
 
A Belga Nagydíj hétvégéjén fontos bejelentést tehet a maláj kezekben lévő, az újonc csapatok közül legeredményesebben szereplő Lotus.
 
Kiszivárgott hírek szerint a legéletképesebb újonc istálló az idei Cosworth motorok helyett a 2011-es szezontól Renault motorokat épít autóiba.
A brit motorgyártó rögtön cáfolta a híreszteléseket, hivatkozva arra, hogy a három éves szerződésük van a Lotusszal, és Tony Fernandez csapatfőnök is azt hangoztatta, hogy jövőre is számítanak a Cosworthra. 
Ehhez képest a legfrissebb hír, hogy a 80-as évek után ismét együttműködési megállapodást köt a Lotus és a francia cég, amit Belgiumban jelenthetnek be.
 
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

hírek f1 sauber rubens barrichello formula-1 epsilon euskadi