Bruno Senna a napokban aggodalmát fejezte ki a Hispania Racing Team, és saját Formula-1-es karrierjét illetően.
A legendás Ayton Senna unokaöccse elmondta, hogy bár nagyon reméli, hogy a jövő évben is a száguldó cirkusz szereplője lesz, de a mai F1-ben bármi megtörténhet. Utalt arra, hogy 2009-ben, előrehaladott tárgyalásokat folytatott a Hondával, végül még sem ő kapta meg a pilótaülést. Az is frusztrálja a brazilt, hogy egyszer át kellett engednie az autót a japán tesztpilótának, Sakon Yamamotonak. (aki pillanatnyilag is versenyez, most éppen Karun Chandhok helyén)
Arra a kérdésre, hogy mit tesz akkor, ha esetleg mégsem kezdhetné meg a következő szezont, a brazil pilóta viccesen így válaszolt: „Kókuszdiót árulok majd a strandon.”
Senna szerint Bernie Ecclestone nemrégiben elhangzott nyilatkozata is aggasztó a csapat jövőjét illetően. ( Az F1 tejhatalmú ura, jövőre szeretné a Virgin és a Hispánia Rt istállókat a száguldó cirkusz berkein kívül tudni)
A csapat jövőbeli terveiről egyelőre semmit sem tudni, de azt a brazil újonc is elismerte, hogy az 5 másodperces lemaradás az élmezőnytől, mindenképpen komoly probléma, és ha ezen nem sikerül jelentősen csökkenteni, komoly gondok lehetnek.
A Force India nagyon nagy várakozással tekint a Belga Nagydíjra
A tavalyi sikeres szereplés - amikor Fisichella megszerezte a pole pozíciót, és a kockás zászló végül nagy csata után másodikként intette le Kimi Raikönnen mögött - az idei évre is nagy önbizalmat ad az indiai istállónak.
Az optimizmus odáig megy, hogy a cél nem más, mint felállni a dobogóra Spában.
Adrian Sutil úgy véli, hogy a tavalyi csatát a Ferrariba beszerelt KERS döntötte el, (a Force Indiában nem volt) és nagyon reméli, hogy az idei évben ugyanolyan versenyképes lesz az autó, csak idén már a KERS nem segíti a riválisokat.
Sutil még hozzá tette, hogy jelentősen javulhat az esélyük, hiszen elkészült az új, fúvott diffuzor, ami eddig nem szerepelt az istálló csomagjában.
A Virgin Racing tesztpilótája, a spanyol Andy Soucek szerződést bont csapatával
Az F2-es világbajnok a szerződésbontás okaként a tesztlehetőségek teljes elmaradását jelölte meg. A szerződésében bizonyos óra tesztvezetés szerepel, de eddig egyik versenyhétvégén sem kapott a csapattól lehetőséget. Soucek egy spanyol lapnak elmondta, a Virgin megszegte a megállapodást, így nincs más választása, azonnali hatállyal elhagyja a csapatot. A spanyol pilóta egyes hírek szerint szponzorai útján 1 millió eurót vitt az istállóhoz, így most az összeg aktuális részének kifizetését azonnali hatállyal felfüggesztik.
A spanyol pilóta már tárgyalásokat folytat egy másik F1-es csapattal a harmadik versenyző helyért, de ha a tárgyalások kudarcba fulladnának, még ott a lehetősége egy GP2-es topcsapathoz igazolnia.
Eközben Nick Wirth, a Virgin Racing technikai igazgatója elmondta, hogy az istállónak továbbra is célja, a 10. helyen befejezni a szezont, mely eredményt az utolsó csapatok között valószínűleg pont nélküli számítással állapítják majd meg. Wirth hozzá tette, a szezon eleji lemaradásukat mostanra talán behozták, és további erőfeszítéseket tesznek az autó teljesítményének növelése érdekében, így talán megvalósítható a kitűzött cél.
Jacques Villeneuve nemtetszésének adott hangot, hogy idő előtt kiszivárgott nevezése a Formula-1 2011-es szezonjára
Mint az már sokak számára ismert, az 1997-es világbajnok a GP2-ben szerepelt olasz Durangó csapattal karöltve adott be az FIA-nak pályázatot a 13. csapat helyre.
A pályázatban Villeneuve alakulatának fő riválisai a szerb Stefan GP és a spanyol Epsilon Euscadi. Az egykori világbajnok leginkább azért dühöng, mert olyan személyek beszéltek a nevezésről a sajtónak, akik nem is vesznek részt a projektben. A kanadai elmondta, hogy nagyon komoly erőfeszítéseket tesznek a siker érdekében, de az is előfordulhat, hogy ez nem lesz elegendő.
Jean Todtal kapcsolatban megemlítette, hogy nem hiszi, hogy az egykori rivalizálás befolyásolná az FIA jelenlegi – egykor a Ferrari csapatfőnöke – elnökének döntését az ügyben, ha mégis, akkor sem lesz egyedül, hiszen többen fognak dönteni a nyertes pályázatról.
szöveg: FormaNet, Varga Viktória