2010. aug 19.

Kubica eddigi legrosszabb vétele egy mobiltelefon volt - interjú a Renault versenyzőjével

írta: FormaNet
Kubica eddigi legrosszabb vétele egy mobiltelefon volt - interjú a Renault versenyzőjével

Sok hazai szurkoló kedvence a lengyel származású Robert Kubica, aki immár ötödik idényét teljesíti a Formula-1ben, és aki 2006-ban éppen a Magyar Nagydíjon debütált a király-kategóriában.

Azóta Kubica 69 versenyen állt rajthoz, és ez idő alatt összesen 226 pontot gyűjtött. Mindemellett 11 dobogós helyezés, egy futamgyőzelem, egy pole pozíció és egy versenyen megfutott leggyorsabb kör szerepel a neve mellett.

Kubica 2006-2009-ig a BMW Sauber csapatát erősítette, jelenleg pedig a Renault R30-asával rója a köröket, és kétség sem férhet ahhoz, hogy a maximumot hajtja ki idei versenyautójából.
A lengyel tehetség az idei szezonban eddig 89 pontot gyűjtött, és ezzel a 8. helyen áll a világbajnoki pontversenyben. 
 
A fenti statisztikák mellett, a formula1.com  „Titkos élet” interjúsorozatának köszönhetően most számos érdekes információt olvashatunk a Renault versenyzőjéről.
Többek közt megtudhatjuk mi Kubica kedvenc időtöltése, mi az amitől fél, mit utál a legjobban, van-e tetoválása, vagy éppen mi volt a legelső járgánya. 
 
Az a srác vagy, akinek van B-terve?
Robert Kubica: Nem, nem igazán. Mindig azt remélem, hogy az eredeti tervem tökéletesen fog működni, és nem csődöl be. Tehát általában nincs B tervem.
 
A Formula–1-ben való vezetésen kívül mi a kedvenc élményed?
RK: A ralizás. Semmi sem múlja felül a ralizás élményét!
 
Amikor csütörtökönként megérkezel a paddockba, kivel várod a legjobban a találkozást?
RK: A mérnökömmel, aki fenomenális fejlesztésekről számol be, és arról, hogy miben javult az autó.
 
Ki az az ember, akivel nagy álmod, hogy találkozhass? 
RK: Olyan sok sportoló van akit nagy tiszteletben tartok, ezért hosszú lenne felsorolni azokat akikkel nagyon szeretnék találkozni. Azért pedig nem lelkesedem annyira, hogy hollywoodi sztárokkal találkozzam.
 
Melyik film volt az utolsó, amelyen sírtál?
RK: Nem rajongok annyira a filmekért. Arra sem emlékszem, mikor voltam utoljára moziban, vagy mikor néztem meg a TV-ben egy filmet elejétől a végéig.
 
Mi az amitől félsz?
RK: A mély víztől. Kényelmetlenül érzem magam a tenger közepén. És a helikoptereket sem szeretem. Ez a kettő nem az én világom.

Mi volt az utolsó könyv, amit olvastál?
RK: A Gomorrát.  Ez a könyv Campania tartomány és Nápoly bűnbandáiról szól. 
 
Hogyan szeretsz a legjobban kikapcsolódni?
RK:  Úgy, ha otthon vagyok. Ilyenkor nem nagyon csinálok semmit, csak a TV előtt pihenek. Egyszerűen csak nyugi van, így tudok a legjobban kikapcsolni.
 
Sorolj fel öt dolgot, amit utálsz.
RK: A nehezen vezethető autókat, a forgalmat, a tejet, a vajat és azokat az embereket, akik késnek. 
 
Festetted valaha is a hajad? 
RK: Nem, és biztos lehetsz benne, hogy soha nem is fog ilyesmi megfordulni a fejemben.
 
Mi volt az első CD amit vásároltál?
RK: Erre már nem emlékszem. De ez inkább magnókazetta lehetett, mert a szüleimnek volt egy kazettákat gyártó cége.

Van tetoválásod vagy piercinged?
RK: Nincs. Ugyanúgy vagyok ezzel is, mint a hajfestéssel.
 
A tanáraid általában mit mondtak rólad az iskolai értékeléseknél?
RK: Általában az volt a téma, hogy szinte soha nem voltam ott, mert szinte mindig gokart versenyekre jártam. Sokat hiányoztam az iskolából, így a tanárok alig ismertek. Eleinte próbáltam otthon behozni a tanulmányi lemaradásaimat, később - amikor még többet versenyeztem- pedig párhuzamos oktatásban vettem részt.
 
Kik voltak a gyerekkori hőseid? 
RK: Abban az időben, amikor én gokartoztam, akkor Daniel Rossi gokartversenyző volt a kedvencem. A szobám fala tele volt poszterrel róla. 
 
Van olyan szenvedélyed amiről le kellene, hogy mondjál?
RK: Nem igazán. Szerettem síelni, amint azonban a Formula–3-as versenyzésre váltottam, és aláírtam néhány társasággal, akkor be kellett fejeznem. Ez az elején nagyon fájdalmas volt.  Most már nem probléma.
 
Gyűjtesz valamit?
RK: Nem vagyok igazi gyűjtő típus. Van néhány ralis modell autóm, és van köztük három nagyobb modell is, de ezt nem nevezném gyűjteménynek. 
 
Mit hiányzik legjobban otthonról, amikor úton vagy?
RK: Az otthon hangulata. Hiába nagy szállodákban és szép szobákban lakunk, az nem olyan mint otthon. Azok személytelenek. Egyszerűen a hiányoznak a dolgaim. 
 
Mi volt a legrosszabb vételed?
RK: Én valójában még nem vásároltam olyan sok dolgot. Nemrégiben vettem egy mobiltelefont, amit összesen félórát használtam, majd rájöttem, hogy csak kellemetlenséget okoz. 
 
Hogy iszod a kávét?
RK: Nem iszom kávét. 
 
Hogyan néz ki számodra egy ideális verseny nélküli vasárnap reggel?
RK: A legjobb lenne, ha elég korán felkelnék és elmennék futni vagy kerékpározni, mert reggel a levegő friss és tiszta. Sokszor be is állítom az ébresztőt, de amikor csörög, félálomban lenyomom a stop gombot és alszom tovább. Ennyit a kora reggeli friss levegőről!
 
Mi volt az első járgányod?
RK: Négy és féléves voltam, amikor az első járgányomat kaptam. A szüleim vásároltak nekem egy miniatűr dzsipet 1:4-es vagy 1:5-ös méretben, amiben egy három lóerős motor volt, és két sebességi fokozat.  
Aznap indult el a motorsport karrierem.
 
Mi volt a legnagyobb hiba amit valaha elkövettél? 
RK: Nem emlékszem ilyesmire.  De ha lett volna, akkor megpróbálnék tanulni belőle, így ez nem is lenne kínos. Ha jobban belegondolok, soha nem voltak nagyon nagy negatív dolgok az életemben. Azt hiszem, mindig a társadalom és a környezetem szabályai szerint élek.
 
Mit tudsz a legjobban főzni?
RK: Gyakran főztem magamnak, amikor gokartoztam, és egyedül voltam. Egyszerű dolgokat, mint például a barbecue, és mindig sokkal jobb volt az íze mint az étteremben. Ez valószínűleg azért van, mert olyan sok időt fektetsz bele az elkészítésébe, hogy utána már nem mered azt mondani, hogy ez nem jó.
 
Mikor voltál utoljára igazán dühös?
RK: Dühös? Ez nem én vagyok. Ideges voltam Silverstone-ban és Budapesten, de ilyen dolgok megesnek. Valószínűleg jó természetem van. 
 
 
 
forrás: formula1.com
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

interjú f1 renault robert kubica formula-1