Statisztikák, érdekességek a Koreai Nagydíj után
Az első Koreai Nagydíj történelmire sikeredett, hiszen az időkorlátozás bevezetése óta ez volt a Formula-1 leghosszabb versenye (2:48.20.810), sőt ha ezt a szabályt nem vesszük figyelembe, akkor is egészen 1960-ig kell visszatekintenünk ahhoz, hogy ennél hosszabb futamot találjunk.
Abban az évben Indianapolisban Jim Rathmant több mint három és fél óra után intette le elsőként a kockás zászló, de ha az Indy500-at figyelmen kívül hagyjuk (hiszen csak elméletileg képezte a bajnokság részét), akkor is abban az évben találjuk meg a legutóbbi (időben) leghosszabb versenyt. Az 1960-as Monacói Nagydíj első helyezettje, Stirling Moss nem kevesebb, mint 2 óra, 53 perc és 47.400 másodperc alatt tette meg az akkor még 100 körös, 314.500 kilométeres versenytávot.
1960, Indianapolis: Jim Rathmann - Wattson Offenhauser
Legutóbb egyébként a két évvel ezelőtti esős Monacói Nagydíjat sújtotta a két órás időkorlát, 2007-ben pedig a Nürburgringen egy felhőszakadás miatt kellett felfüggeszteni a versenyt, így annak teljes időtartama végül 2 óra 6 percig tartott.
- Fernando Alonso koreai győzelmével átvette a vezetést a világbajnoki tabellán, ami nem is meglepő, hiszen ebben az évben eddig a legtöbb futamgyőzelem az ő neve mellett szerepel.
A spanyol idén ötödik alkalommal ünnepelhetett a dobogó legmagasabb fokán, és ugyanennyiszer futott meg a verseny leggyorsabb körét is.
Győzelmek száma 2010-ben:
Fernando Alonso: 5
Mark Webber: 4
Lewis Hamilton, Sebastian Vettel: 3
Jenson Button: 2
Versenyben megfutott leggyorsabb kör:
Fernando Alonso: 5
Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Mark Webber: 3
Jenson Button, Robert Kubica, Vitalíj Petrov: 1
- Alonso öt győzelmét figyelembe véve, érdemes megemlíteni, hogy az élen töltött körök számát tekintve, csak a negyedik az idei listán. Ebben továbbra is a Red Bull pilóták vezetnek, sőt a már csak matematikailag VB cím esélyes Jenson Button is megelőzi a spanyolt.
Élen töltött körök száma 2010-ben:
Mark Webber: 315
Sebastian Vettel: 273
Jenson Button: 130
Fernando Alonso: 126
Lewis Hamilton: 100
Felipe Massa: 42
Nico Rosberg: 16
Sebastien Buemi: 1
Mindemellett eddig ő volt az, aki minden más versenyzőnél több kört tett meg a futam napján.
Alonso az eddigi 17 nagydíj 1003 köréből összesen 994-et teljesített. A második a sorban Michael Schumacher 952 körével, harmadik pedig Felipe Massa 949 körrel.
- Fernando Alonso a hétvégén F1-es karrierjének 26. diadalát ünnepelhette,és ezzel már hatodik helyen áll a futamgyőztesek örökranglistáján. Még egy győzelemmel már az idén beérheti az ötödik helyen álló Jackie Stewartot, és akkor mindössze négy legenda marad előtte: Michael Schumacher: 91, Alain Prost: 51, Ayrton Senna: 41, Nigel Mansell: 31 futamgyőzelem.
- Sebastian Vettel idén már kilencszer bérelte ki az első rajtkockát, és ebből hétszer nem sikerült győzelemre váltania a legjobb kvalifikációs eredményt. A német pilóta Melbourne után másodjára esett ki vezető helyről technikai hiba miatt.
Vettel eddigi F1-es pályafutásának összességében 14 pole pozícióját szerezte meg Dél-Koreában, ezzel az örökranglistán beérte Rubens Barrichellót, Ronnie Petrsont, James Huntot és Alberto Ascarit. Ha a hátralévő két versenyen is ő lesz az időmérő legjobbja, akkor felugrik Stirling Moss (16) és Kimi Räikkönen (16) mögé a 18 helyre.
- A Red Bull Racing csapata idén először nem szerzett pontot. Ez legutóbb a tavalyi Európa Nagydíjon történt meg velük, vagyis ez idáig zsinórban 22 versenyen zárt pontszerző helyen a csapat.
Jelenleg, a 2010-es szezonban már csak a McLaren mondhatja el magáról, hogy a 17 nagydíj mindegyikén pontot gyűjtött.
- Jenson Button a 12. helyen ért célba a hétvégén, a britnek hosszú idő óta ez volt a leggyengébb eredménye. Ennél hátrébb legutóbb a 2008-as Brazil Nagydíjon végzett a Honda versenyzőjeként.
- Vitantonio Liuzzi hatodikként szelte át a célvonalat Jeongamban, ez nem csak idei legjobbja, de eddigi 61 nagydíján ennél előrébb még nem sikerült célba érnie az olasznak. Legutóbb 2007-ben egy Toro Rosso-Ferrariban tudott felmutatni egy hatodik helyezést.
- Michael Schumacher is idei legjobb eredményének örülhetett az új pályán. A német negyedikként ért célba, és ezzel sikeresen hozzájárult a Mercedes jubileumi versenyéhez. A német gyártó ugyanis –mint motorszállító- immár 300. versenyhétvégén vett részt, bár ebből egyszer, a 2005-ös botrányba fulladt indianapolisi futamon többek közt ők sem indultak el. Így valójában a Mercedes erőforrásai majd Interlagosban sorakoznak fel 300. alkalommal a rajtrácsra.
Végül egy kis játék a pontokkal
Fernando Alonso az egyetlen versenyző, aki már Brazilában világbajnok lehet.
HA :
- Megnyeri a versenyt miközben Webber az ötödik, vagy annál hátrébb végez.
- Második lesz, miközben Vettel mögötte ér célba, Webber nyolcadik-, Hamilton pedig negyedik, vagy annál rosszabb helyezést ér el.
- Harmadik lesz, Vettel mögötte ér célba, Webber tizedik-, Hamilton pedig ötödik, vagy annál rosszabb helyezést ér el.
Ha Alonso a negyedik, vagy annál hátrébb ér célba, akkor Webbernek még megmarad az esélye, bármilyen eredményt ér el Interlagosban.
Legnehezebb helyzetben a tavalyi világbajnok, Jenson Button van, hiszen - 42 pontos hátránya miatt - a világbajnoki címhez neki már nem elég a futamgyőzelem, arra is szüksége van, hogy a riválisaival történjen valami – a jeongamihoz hasonló - gubanc.
Button aprócska esélyei már Brazíliában elszállnak HA:
- Alonso a hatodik, vagy annál előkelőbb helyen zár
- Alonso a 7-10 helyen végez, miközben Button nem nyer
- Mark Webber nyer
- Webber a 2-4 helyen érc célba, miközben Button nem nyer
(a számítások kizárólag a Brazil Nagydíjra vonatkoznak)
szöveg: FormaNet, Varga Viktória