2010. nov 08.

Helmut Marko: Figyelmeztetni fogjuk pilótáinkat arra, hogy csapatjátékosok

írta: FormaNet
Helmut Marko: Figyelmeztetni fogjuk pilótáinkat arra, hogy csapatjátékosok

Minden idők egyik legkiélezettebb világbajnoki küzdelmével érkezik a Formula-1 mezőnye az utolsó futamra a hét végén. Az Abu Dzabi Nagydíjon a pilóták úgy állnak fel a rajtrácsra, hogy matematikailag még négy, gyakorlatilag három pilóta esélyes arra, hogy 2010 világbajnoka legyen.

Ez a rendkívül szoros végjáték számtalan kérdést tesz fel mind a csapatok, mind a pilóták számára, és a találgatások is egyre több ötletet szülnek. 
A színfalak mögött megkezdődött a lélektani hadviselés is, aminek egyik jó példája, hogy a Ferrari szinte köszönetet mondott a Red Bullnak a Brazil Nagydíj után azért, mert továbbra is Dietrich Mateshitz sporterkölcsi világképét szem előtt tartva versenyeztek.
 
Helmut Marko és Christian Horner öröme a Brazil Nagydíj után

Ha meggondoljuk, ezzel ugyan a csapat rendkívül sok szurkoló szimpátiáját begyűjtötte, ugyanakkor a végkifejlettel kapcsolatban hatalmas kockázatot vállaltak. Tették ezt olyankor, amikor már a szurkolók nagy többsége is bocsánatos bűnnek tart egy sorrendet befolyásoló csapatutasítást. Amikor egy ponton múlhat a cím sorsa, amikor pontegyenlőség esetén a több győzelem dönthet arról, kinek a fejére kerül a képletes babérkoszorú. 
A Red Bullnál az egyenlősdit azonban sokan megkérdőjelezik, és felteszik a kérdést, vajon Sebastian Vettel elsőségekor is kitartanának-e ennyire karakánul az elveik mellett? 
Erre példaként a Brit Nagydíjon történt első szárny cserét, és a Török Nagydíjon történt incidens megítélését hozzák fel. Ezek azonban csak halvány érvek, semmi közük a csapatutasításhoz.
Az mindenki számára érthető, ha technikailag csak egy pilótát tudnak segíteni, a segítséget az elől állónak kell megadni. A Brit Nagydíj előtt Vettel volt előrébb, ő kapta meg az egyetlen szárnyat. A törökországi incidens megítélése még a csapaton belül sem volt teljesen egyértelmű, sőt a mai napig is vannak érvek és ellenérvek arról, hogy melyik pilóta hibázott igazán. 
 
Beszédesebb az a tény, hogy a Red Bull Sebastian Vettellel mindenképpen hosszabb távra tervez, és hogy egy osztrák konszern számára mindenképpen értékesebb PR, ha egy német ajkú pilóta nyeri meg a világbajnokságot. Ezzel szemben viszont nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a feszültségeket, és a pletykákat az istálló azzal próbálta kompenzálni, hogy a botrány közepén Mark Webber szerződését meghosszabbították. 
 
Ha a Red Bull továbbra is kitart álláspontja mellett, azért nagyon súlyos árat fizethet. Fernando Alonso nyolc pontos előnye a spanyolt óvatos, de biztos versenyzésre inti az utolsó futamon, és hasonló sorrend esetén, nevető harmadikként lehet világbajnok. 
Ezt nagyon jól tudják a Red Bull csapatánál is. Nem valószínű azonban, hogy futam közben egyszer csak rászólnak Vettel fülére, hogy „Webber gyorsabb nálad”. Ezzel ugyanis kukába dobnák az eddigi elveket. 
Saját magukat hozták igen nehéz helyzetbe, és ebből csak nagyon okosan lehet jól kijönni. Nagyon sokak véleménye az, hogy nem is akarnak, és legalább annyian vannak azok is, akik úgy vélik, hogy akár még az utolsó futam utolsó körében is megcserélhetik a pilótákat. 
 
Egy dologban biztosak lehetünk, az Abu Dhabi Nagydíjon a két red bullos minden pillanatban jobban fogja tudni Fernando Alonso helyzetét, mint maga a spanyol. 
Ezt támasztja alá az is, hogy bár Christian Horner csapatfőnök a Brazil Nagydíj után ismét elmondta, hogy nem lesz csapatutasítás az utolsó futamon sem, de azt is hozzá tette, pilótáik tudják a dolgukat. A pilótáknak pedig az a dolguk, hogy világbajnokok legyenek. 

Helmut Marko ezt megfejelte egy nagyon figyelemreméltó kijelentéssel: „Figyelmeztetni fogjuk pilótáinkat arra a tényre, hogy csapatjátékosok.” 
 
Ebben a mondatban minden benne van. 
 
Amennyiben azonban mindenféle csapatutasítás nélkül sikerülne bármelyik Red Bull pilótának az egyéni világbajnoki címet is megszerzi, minden bizonnyal a brit-osztrák istálló a "Mennybe megy"

 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull világbajnok christian horner helmut marko csapatutasítás