2010. nov 12.

Jonathan Neale: Még nincs vége, a McLaren pilótái harcosok

írta: FormaNet
Jonathan Neale: Még nincs vége, a McLaren pilótái harcosok

Ha Lewis Hamilton el akarja a halászni a világbajnoki címet az esélyesebb riválisai elől, akkor Abu Dzabiban mindenképpen nyernie kell, és még akkor is óriási szerencsére, vagyis három top versenyző „baki-sorozatára” lenne szüksége a 24 pontos hátránya miatt. Ez nagyon komoly kihívás a brit pilóta számára, de Jonathan Neale, a McLaren ügyvezető igazgatója a formula1.com-nak adott interjúban elmondta, hogy véleménye szerint ez nem teljesen lehetetlen. Az egész csapat harcos hangulatban érkezik az évadzáró futamra, és a szakember még lát esélyt arra, hogy Hamilton megszerezze második világbajnoki címét.
 
 
Kérdés: Hamilton azt nyilatkozta, ha neki nem sikerül megszerezni a bajnoki trófeát, úgy Mark Webbert látná szívesen világbajnokként. Mit gondol Ön erről, egyetért?

Jonatan Neale: Én senkit sem részesítek előnyben. Azt gondolom ismét egy csodálatos Formula-1-es szezont tudhatunk magunk mögött. Én is olvasom a lapok főcímeit, és jókat szórakozom rajtuk, de nem veszem azokat komolyan. Úgy vélem az év elején Sebastian nagyon erősen kezdett, majd Mark is bekapcsolódott, és szintén nagyon jó munkát végzett. A Ferrari is megerősödött, és Fernando Alonso egy nagyon komoly harcos. Azt hiszem bármely pilóta méltó lesz a címre. Már nagyon várom, hogy mi lesz a vége, de nem szeretnék rangsort felállítani.

 
 
 
K: Mit gondol mi az oka a távolságnak a Red Bull autóitól és Alonsotól, és miket akarnak változtatni a jövő évben?

JN: Azt gondolom a Red Bull az év eleje óta nagyon gyors. Látványos az a rengeteg rajtelsőség, és kettős győzelem. Ha visszatekintünk a szezonra, megállapítható, hogy egy-két apró problémától eltekintve nem volt gondunk a megbízhatósággal, és ha nincsenek azok az ütközések, még most is komoly esélyekkel indulnánk. Ezek nagyon bíztató dolgok, és a hosszú szezon alatt számtalan döntés és fejlesztés történt a csapatnál, a megbízhatóság irányába. A továbblépésnél minden részletet figyelembe kell majd vennünk, de egyébként is ezt tesszük minden évben. Most a konstruktőri versenyben a Ferrarival harcolunk, és nagyon jó eséllyel megnyerjük ezt a harcot, ennek is nagy értéke van. Jelenleg ez a legfőbb célunk. Az évben volt néhány szerencsétlen eset, de a McLaren egy harcos csapat, nem fogjuk feladni az utolsó verseny legvégéig.

K:Sok változás lesz a jövő évben?

JN: Mi folyamatosan változunk. Visszatekintünk majd, és megvizsgáljuk mely változtatások voltak sikeresek. A folyamatos fejlődés ami jellemző ránk, ami nem csak az utolsó versenyre érik be. Ha megnézzük, már a 60-as évektől sikeres a csapat, és a folyamatos fejlődésnek köszönhetjük jelenlegi formánkat. De ez nem tesz minket önteltté. 

K: Meg tudja mondani, kik fognak a McLarennel tesztelni az Abu Dzabi Nagydíj után, és mit remél ezektől a tesztektől?

JN: A teszteken az autóinkkal Garri Paffett és Oliver Turvey fut majd, és a fő hangsúlyt az új Pirelli gumik tulajdonságaira helyezzük. Remélem sokat sikerül majd megtudnunk az új gumikról. 

K: Úgy tűnik az év közbeni fejlesztéseik nem voltak annyira sikeresek, mint azt szerette volna. Ezt jól látom?

JN: Nem hiszem, hogy ez így van. Még nem volt elég időnk az alapos vizsgálatokra. A Red Bull és a Ferrari, és talán a szezon első részében még a valamennyire a Mercedes is komoly fejlesztésekkel érkezett, és erősek voltak. Nekünk pedig még fejlődnünk kellett, de nem látom, hogy a mi fejlesztéseinkben hiba lenne. Ez az egész szezon nagyon szoros, és óriási kihívás volt.

K: Az elmúlt évek tapasztalataival elmondható, hogy a csapat hagyja mindkét pilótáját versenyezni. 2007-ben Hamilton és Alonso nagyon szoros küzdelemben érkeztek az utolsó futamra, és a ferraris Kimi Raikkönnen kevésbé volt esélyes, mégis ő lett a bajnok. A Red Bull hasonló szituációban van ebben az évben. Meglepődött azon, hogy nem támogatják Webbert, és hogy Vettel Abu Dzabiban még mindig fel szeretne érni a csúcsra?

JN: Őszintén szólva egyáltalán nem vagyok meglepve. Ők komoly kihívások elé néztek egész évben, van egy nagyon gyors autójuk, és két remek pilótájuk. Ez egyszerűnek tűnhet, de könnyű elrontani, és nagyon kényes dolog az egyensúly megtartása. Ilyenkor hagyni kell, a pilóták had fussák a saját versenyüket. Ők minden pályán tudják, hogy mi a dolguk, és mi forog kockán. Ez egy nagyon kemény verseny lesz, már nagyon várom. 

K: Az idei fejlődés nem érte el a tavalyi szintet hatékonyságban?  

JN: A folyamat most is ugyanaz, de péntekenként nagyobb kockázatot vállaltunk. Fontos figyelemmel kísérni az autók sebességét, összevetni a többi csapat fejlesztéseivel, ami szintén folyamatos, akkor is, ha ezt nem is hozzák mindig nyilvánosságra. Az autóknál a jó beállítással jelentős teljesítménynövekedés érhető el. Ezek a fejlesztések ezért komoly kihívást jelentenek mindenkinek. A fejlesztések azonban a végén már lelassulnak, a pilótákon és mérnökökön sok minden múlik, mennyit tanulnak a beállítások kapcsán.

K: A Brazil Nagydíjon a pilótáik a bokszkiállás és a biztonsági autó után nagy forgalomba kerültek. Ön szerint vissza kellene hozni a régi biztonsági autós szabályt, amikor a lekörözötteknek lehetőségük volt a biztonsági autót megelőzve visszavenni a pozíciójukat?

JN: Azt gondolom az elég veszélyes, hogy a Formula-1 egységesen változtasson a szabályokon, a versenyen történt dolgok okán. Emlékszem az év elején olyan találgatások voltak, hogy unalmassá válnak a versenyek. Ez nem így lett. Szerintem nem kell változtatni csupán a Brazíliában történtek miatt. Ez is a show része. Ha elvonatkoztatok magamtól, és beülök egy karosszékbe, mint a szurkolók, akkor gyors pilótákat szeretnék látni a pénzemért. Azt hiszem ez egy remek látványosság. 

K: Mennyire bízik Hamilton reális esélyeiben Abu Dzabiban? 

JN: Ez természetesen a pontokon múlik. Nem tudhatom, hogy a Red Bull mennyit szerezhet, de jók a kilátásaik. Még az utolsó pillanatra is fejlesztésekkel érkeznek, a Ferrarival együtt, és természetesen nekünk is van még pár dolog a tarsolyunkban. Esőre nem számíhatunk, bár ki tudja. Ebben az értelemben valószínű, hagyományos verseny lesz. A hétvégén a megbízhatóság lesz az egyik legfontosabb dolog. A szezon hajrájában azt hiszem több kockázatot vállalunk majd. Meleg és poros versennyel zárjuk a szezont.

 

forrás: formula1.com

Szólj hozzá

f1 mclaren formula 1 jonathan neal