2010. nov 17.

A fiatal tehetségek második napja Abu Dzabiban

írta: FormaNet
A fiatal tehetségek második napja Abu Dzabiban

Az FIA ezen a héten kedden és szerdán biztosított tesztlehetőséget azon fiatal tehetségek számára, akik még soha nem vettek részt egy Formula-1-es versenyen sem, illetve a szabályok értelmében olyan a rutinosabb pilóták is tesztelhettek, akik a múltban eddig maximum két futamon szerepeltek, de a csapatok többsége újoncokat sorakoztatott fel a két napos eseményen.

 
A tegnapi naphoz hasonlóan ismét Daniel Ricciardo volt a mezőny leggyorsabbja, és igaz, hogy a pályafeltételek már javultak a hétvége óta, de ezzel együtt is a pilóta kiemelkedő teljesítményét tükrözi, hogy Sebastian Vettel pole-t érő idejét Ricciardo 1.3 másodperccel szárnyalta túl a második napon.
 
A második tesztnap eredménye:
     Versenyző               Csapat            Idő          Kör
 1. Daniel Ricciardo      Red Bull     1: 38.102       77
 2. Jerome D'Ambrosio Renault      1:38.802        83
 3. Sam Bird                 Mercedes   1:39.220       82
 4. Gary Paffett            McLaren      1:39.760       84
 5. Jules Bianchi           Ferrari        1:39.916       93
 6. Sergio Perez            Sauber       1:40.543      91
 7. Paul di Resta          Force India   1:40.901      27
 8. Pastor Maldonado   Williams        1:40.944      81
 9. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso   1:40.974      61
10. Yelmer Buurman     Force India  1:41.178      67
11. Davide Valsecchi    Hispania       1:43.013      32
12. Luiz Razia              Virgin           1:43.525     70
13. Josef Kral               Hispania      1:44.143      61
14. Rodolfo Gonzalez      Lotus         1:44.312      41
15. Vladimir Arabadzhiev Lotus        1:45.723      49
 
Versenyzők a mai napról:
 
 Daniel Ricciardo már összességében a negyedik tesztnapját teljesítette a csapatnál. A 21 éves ausztrál versenyző saját bevallása szerint is már sokkal bátrabban látott munkához, és bár a csapat mechanikai újítások kísérletezéseiről nem volt sok fogalma, de azt azért érezte, hogy az autó majdnem tökéletes.  „Nagyszerű vol ez a mai teszt, és az is remek, hogy az köridőm megközelítette a nagyokét. Nagyon ritkán adatik meg, hogy egy tökéletes autót kapsz, és azt kell mondjam, most nagyon közel voltam hozzá. Óriási élmény volt vezetni”- áradozott a mezőny legjobbja.
 
A nap második legjobbja a Renault R30-asát tesztelő Jerome D’Ambrosio volt.
„Ugyan van már némi tapasztalatom az F1-ben, de ez volt az első teljes napom a kocsiban, és ez mindenképp nagy előrelépést jelent számomra. Gyorsan megtaláltam az összhangot az autóval, és a megfelelő egyensúlyt is gyorsan eltaláltuk. Így nagyon boldog és elégedett vagyok, és köszönöm a srácoknak, hogy segítettek nekem.”

 
A belga pilóta mögött a második napját teljesítő Sam Bird zárt a Mercedesszel.
„Azt gondolom, hogy egy nagyon termékeny napot zártunk. Sokat tanultam az autóról, és élveztem a vezetést. Nagyon otthonosan éreztem magam a csapatnál, és ezt szeretném mindenkinek megköszönni. Emlékezetes két nap áll mögöttem, és remélem, a jövőben is együtt dolgozhatunk majd.” 
 
 
A Ferrari versenyzői akadémiájának francia tehetsége, Jules Bianchi tegnap elsősorban adatgyűjtésre koncentrált, ma viszont már néhány gyorskört is megtett a Yas Marina pályán.
”Ma is elsősorban csak adatokat akartunk gyűjteni a csapatnak a következő évre, és ez jól sikerült. Amikor a lágy gumikon voltam kint, akkor sajnos épp közbejött egy piros zászló, így nem tudtam a maximumot kihozni az autóból, de ezen kívül minden rendben ment. Sokat kell még fejlődnöm, jövőre még a GP2-ben versenyzek, azután majd meglátjuk, mi történik. Egy Formula-1-es autó teljesen más mint egy GP2-es, hiba csak egy lépcsőfok választja el a kettőt. Nem könnyű alkalmazkodni, de nagyon elégedett vagyok, és tudom, hogy képes vagyok hasznos munkát végezni a csapat számára.”
 
 Jövőre a Sauber csapatnál debütáló Sergio Perez a hatodik legjobb időt érte el az utolsó napon.
”Nagyon boldog vagyok, hogy egy teljes napot tölthettem el új csapatommal. Nagyon elégedett vagyok a mai nappal, mert azt hiszem egyre közelebb kerültem a határhoz. Ma több elemet is teszteltem az autón, és összességében sokat tanultam. Nagyon sok minden teljesen máshogy működik mint amihez már a GP2-ben hozzászoktam, és már nagyon várom, hogy szombaton újra vezethessek” – nyilatkozta a mexikói versenyző.
 
 A GP2-es bajnok, Pastor Maldonado tegnap a Hispánia autóját, ma pedig a Williams versenygépét is kipróbálhatta, és a nap végére a nyolcadik legjobb idő sorakozott a neve mellett.
„Úgy vélem jó munkát végeztem ma, körről körre fejlődtem, és sokmindent megtudtam az autóról. Boldog vagyok, hogy két különböző F1-es autót is sikerült kipróbálnom az elmúlt két napban. Az autók természetesen különbözőek voltak, de mindkét csapat profi. A Williams kocsija nagyobb teljesítményre képes, és a fékek is jobbak, de mindkettőben ugyanaz a motor van, így erőben nem sok különbséget éreztem. Még soha nem tesztlehttem F1-es autót, így nagyon örülök a tapasztalatoknak, amiket az elmúlt két napban szereztem. Azt hiszem készen állok, de még meg kell várni a Pirelli teszteket, és ezután remélem minél hamarabb megszületik a döntés a jövőmet illetően.” – mondta a Williams ülésre pályázó Maldonado
 
 A Toro Rosso ifjonca, a brit F3-as bajnok, Jean-Eric Vergne a kilencedik helyen végzet Abu Dzabiban.
„Nagyon élveztem ezt a napo. Néhány beállítással kapcsolatos munkában is részt vehettem, így közelről láthattam, hogy a mechanikai beállítások hogy hatnak a kocsira. Nagyon sok adatot gyűjtöttünk, és nagyon érdekes volt elemezgetni őket. Most Makaóba utazom, mert holnap már kezdődik a szabadedzés az F3 sorozatban.”
 

  

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

teszt f1 formula 1 abu dzabi