2010. nov 18.

Jenson Button: Jövő évi célunk, hogy az időmérőkön erősebbek legyünk

írta: FormaNet
Jenson Button: Jövő évi célunk, hogy az időmérőkön erősebbek legyünk

Jenson Button Abu Dzabiban átadta "koronáját” a Formula-1 legfiatalabb bajnokának, Sebastian Vettelnek, ennek ellenére a tavalyi év legjobbja egyáltalán nem kesereg, és úgy véli, nagyszerű évet zárt csapatával, a McLarennel, hiszen voltak erős versenyhétvégéi, és végül a dobogó harmadik fokán, bajnokhoz méltóan búcsúzott az 1-es rajtszámtól. A brit versenyző a formula1.comnak adott interjúban beszél a wokingiaknál töltött első évéről, és a jövő évi célokról.



Kérdés:Abu Dzabiban át kellett adnod a világbajnoki címet, ettől függetlenül nem volt rossz a szezon befejezése, nem igaz?

Jenson Button: Igen, nem volt rossz verseny, és az egész szezon is fantasztikus volt. Az, hogy az utolsó versenyen negyedik helyről indultam, és a végén a dobogóra állhattam, eleve nehéz versenyt feltételez. Nekem is sok dolgot megmutatott, és bizonyította, hogy a csapatban meg van a lendület, és a harci szellem, és ez a pozitív élmény a téli időszakban is velünk lesz. 
Külön pozitív volt számomra, hogy a legjobb négybe minősítettem magam, és ez megmutatta, hogy ha összhangban vagyok az autóval, akkor az időmérőkön is megmutatkozik. Sőt! Úgy vélem, az egész hétvégén folyamatosan fejlődtünk, és ez ösztönzően hat számomra a 2011-es szezonra is. Az autó fantasztikus volt minden versenyen. Az első etapban egy bátor döntést hoztunk, hogy egy hosszú etap mellett döntöttünk, és ez határozottan nekem dolgozott. Jó lett volna a győzelem, de így is kiváló eredményt értünk el. Néhány új alkatrészt is kipróbáltunk, amik jól működtek, és ez a konstruktőri második hely is nagy öröm.

K: Hogyan összegeznéd az első szezonodat a McLarennél?  

JB: Ez valóban egy fantasztikus év volt. Nehéz ezt végig gondolnom, mert csak az év elején csatlakoztam a csapathoz, de ahogy fogadtak, és ahogy a része lettem ennek az egésznek, úgy érzem, olyan érzés, mint ha már régen velük lennék. Nyilván az is segített ebben, hogy a szezon elején két győzelmet is szereztem Ausztráliában és Kínában, de ezen kívül is sok más dolog is segít abban, hogy ezt így érezzem. Több jó versenyünk is volt, például Törökországban és Kanadában, és egy majdnem győzelem Monzában. Rengeteg pozitív dolog történt az évben. Nagyon jó kapcsolatot sikerült kialakítanom Lewis-al, a mérnökökkel, és a szerelőkkel is. Úgy érzem része lettem a Vodafone McLaren-Mercedes családnak. És ahogy azt már mondtam, nagyon ösztönző, hogy a szezonzáró futamon mindketten az első háromban végeztünk. 

K: Mire számítasz a következő szezonban? Hamarosan elkezded a felkészülést 2011-re, így van?

JB: Abszolút. Ahogy azt már mondtam, leginkább az időmérőkre fogok fókuszálni 2011-ben. Ebben az évben volt néhány nagyon erős vasárnap délutánom, de a szombatok nem mindig sikerültek, úgy ahogy azt szerettem volna. Ezt pedig nagyon jól tudjuk, hogy a modern Formula-1-ben mennyire fontos az időmérő utáni sorrend, és ha ezen javítani tudunk, akkor a következő szezonban még erősebbek leszünk. A télen a mérnökeimmel ezen fogunk dolgozni, leülünk és végiggondoljuk, hogyan tudunk még előrébb kerülni, hogy tudjuk alacsony üzemanyag szinttel elérni ezt, és hogyan tudunk tizedeket nyerni az időmérők harmadik részében. Egy ilyen hosszú és intenzív szezon után, most a téli időszakban ez a legfontosabb, hiszen jövőre már szinte kéthetente lesznek versenyek.  Számomra ez az időszak további lehetőség a beilleszkedésre, hiszen ez lesz az első teljes téli időszakom a csapatnál, mert idén csak januárban kezdtem meg a munkát. Jelenleg rengeteg feladat áll előttünk, de hiszem, hogy képesek vagyunk arra, hogy a csapat erősebb és jobb legyen a következő szezonra. Most már egy egész év tapasztalata van a hátam mögött, amiből sokat tanultam, és ezekre építve toljuk a szekeret a tél folyamán.   


 

Szólj hozzá

f1 mclaren formula 1 jenson button