2010. dec 01.

Peter Sauber: Kamui látványos versenyzése mosolyt csal az arcokra

írta: FormaNet
Peter Sauber: Kamui látványos versenyzése mosolyt csal az arcokra

Tavaly év végén a BMW elhagyta a király-kategóriát, ami miatt igen nehéz helyzetbe került a még idén is BMW Sauber néven futó csapat.  Sokáig még az indulásuk is kérdéses volt, végül Peter Sauber visszavásárolta tulajdonrészét a német gyártótól, és újra "egyedül" vágott neki az idénynek. A svájci üzletember egy interjúban értékeli a nehézségekkel teli idei szezont.


Kérdés: Előfordult már, hogy megbánta a csapat visszavásárlását?

Peter Sauber: Nem, még soha. És nem is fogom soha, bár tudtam, hogy egy csapatot életben tartani nagyon nehéz feladat. De ha nem ezt tettem volna, akkor minden nap azt kérdezném magamtól, hogy miért? Sorra vettük az akadályokat, egyiket a másik után, és ha összevetem a jelenlegi helyzetünket azzal ami egy évvel ezelőtt volt, akkor azt hiszem az egész csapat büszke lehet arra, amit elértünk. 

K: A csapat a szezon elején nagyon lassan fejlődött. Mi járt ekkor a fejében?

PS: Ez igen kemény volt, nem kérdés. Az autó nem csak lassú, de megbízhatatlan is volt, ami igen szokatlan ennél a csapatnál. És azután, mint oly gyakran a sportban, egy csomó balszerencse is ért minket. Ez nem csak bosszantó, de ez az oka annak, hogy sok potenciális szponzorral el sem kezdődhettek a tárgyalások.

K: Valenciától kezdve a dolgok hirtelen felgyorsultak. Mi katalizálta ezt?

PS: Áprilistól James Key lett a technikai igazgató, aki rövid idő alatt nagy eredményeket ért el. Csapatával feltárta a C29 gyengeségeit, és meghatározta a fejlesztések egyértelmű ütemtervét. Ezeket az ötleteket gyorsan átültettük a gyakorlatba, ami nagyon pozitív befolyásoló tényezővé vált. Az évad első nyolc futamán mindössze egy pontot szereztünk, a következő nyolc futamon viszont már 36 pontot, és az utolsó három versenyen még hetet. James végrehajtott egy sor szerkezeti változtatást is. Ilyen nehéz helyzetbe sikerült kiutat találnia, és lelket vert a csapatba.

K: A szingapúri verseny előtt Pedro de la Rosát váltotta Nick Heifeld. Így utólag is ezt a döntést hozná?

PS: Igen. Mi akkor olyan helyzetben voltunk, hogy nem tudtuk milyen a teljesítményünk. Mindkét pilótánk új volt a csapatnál, és mivel nem ismerjük még eléggé őket, így nem tudtuk mennyire jó az autónk. Hiányzott egy megbízható viszonyítási alap. Nick már sok éve jól végzi a munkáját, és jól ismerjük. Ez lehetővé tette, hogy felmérjük, mekkora a különféle elemek fejlődése. 
 

K: Mennyire elégedett Kamui Kobajasival?

PS: Kamui mindenkit inspirál a csapatnál. A friss, támadó stílusú versenyzésével valóban mosolyt csalt az arcokra. A reakciók alapján elmondható, hogy a közönség nagyon szereti őt, az előzéseit mindig nagyszerű nézni. Azonban igazságtalanság lenne, csak a vezetési stílusát értékelni. Kamui nagyon okos pilóta, aki a stratégiai szempontokat is nagyon jól érti. Nagyon sokat fejlődött ebben az évben, és biztos vagyok abban, hogy a jövőben még jobb lesz. Amikor egy évvel ezelőtt szerződtettem, akkor néhány szakértőtől hallottam kritikákat, de valahogy éreztem, hogy Kamui valamiért különleges. És most el vagyok ragadtatva, hogy ő a csapatunk tagja. 

K: Ebben az évben érkezik Sergio Perez így a másik versenyző is újonc lesz, hiszen Kamuinak is csak egy év F1-es tapasztalat van a háta mögött. Nem túl kockázatos ez? 

PS: Úgy gondolom, hogy jövőre jó párosunk lesz. Kamui sokat fejlődött az idén technikai oldalról is, és biztos vagyok benne, hogy a teljesítménye tovább javul a következő évben. Sergio pedig nagyon tehetséges. Számára a gyors tanulás lesz a fontos. Ugyanúgy tanul majd Kamuitól, ahogyan ő is tanult Pedrótól és Nicktől. Ha visszaemlékszünk 2001-re, akkor is két tehetséges újonc volt a versenyzőnk Nick (Heidfeld) még csak második évét töltötte nálunk, és mellé érkezett Kimi Raikkönen.

K: Kamui Kobajashi lesz a csapat első számú pilótája?

PS: Nincs első számú versenyző a csapatunknál. A versenyzők minden tekintetben egyenlő bánásmódban részesülnek, de természetesen Kamuitól többet várok.

K: Hogy halad az új autó fejlesztése?

PS: A Sauber C30 - Ferrari fejlesztése a terveknek megfelelően halad. Magasra tettük a mércét, de eddig jól állnak a dolgok.  James Key a múltban már bizonyította, hogy tudja hogyan kell gyors autót építeni. Sok technikai szabályváltozás lesz, beleértve a dupla diffúzorok betiltását, az új Pirelli abroncsokat, az állítható hátsószárnyakat, és a KERS-et, és ez különösen nagy kihívást jelent erre az évre.

K: Sokszor cikkeztek már arról, hogy a csapat eladó. Most hogy áll a helyzet?

PS: A csapat 100 százalékban az én tulajdonom, és jelenleg nem tervezem, hogy eladom akár egy részét is. Az együttműködés a Telmex-szel 2011. január 1-én lép életbe, de ez mindössze szponzori megállapodás.

K: Meddig ideig marad még csapatfőnök?

PS: Egy évvel ezelőtt azt mondtam, hogy 70 éves korom után már nem akarok a bokszfalnál ülni. Ezt most is így gondolom, de még csak 67 éves vagyok. Fontosnak tartom, hogy biztosítsam a pénzügyi stabilitást és ezzel együtt az előrelépést a csapatnak. Amikor ezek a dolgok a helyükön vannak, akkor elérkezik az idő, hogy visszavonuljak.




 

Szólj hozzá

f1 peter formula 1 sauber sergio perez kamui kobajashi