Vasárnap este Londonban rendezték meg az Autosport magazin év végi díjátadó ünnepségét, melyen a szaklap több kategóriában is díjazta a 2010-es szezon legjobbjait. Mindemellett a több mint 300 nagydíjon rajthoz álló Rubens Barrichellót, és a háromszoros világbajnok, Sir Jackie Stewartot a Gregor Grantről elnevezett életműdíjjal tüntették ki pályafutásuk elismeréseképp.
Az év újonca: Kamui Kobajasi
Kamui Kobajasi első teljes szezonjában a Sauber-Ferrari volánja mögött bizonyíthatott, és összességében nyolcszor ért célba pontszerző helyen, nem mellesleg számos bravúros előzésével vívta ki magának a rajongók elismerését. A jelöltek listáján szerepelt még Vitalíj Petrov és Nico Hülkenberg, valamint a rali világbajnokság idei újonca, Kimi Räikkönen, és a GP2 fiatal tehetségei, Julies Bianchi és Sam Bird.
A díj átvétele után Kobajashi a következőket nyilatkozta: „Azt hiszem mindig van lehetőség az előzésre. Számomra ez a természetes. A versenyzés mindig izgalmas, és ha előzöl is, az csak még izgalmasabbá teszi, bár egy Formula-1-es autóban meglehetősen nehéz az előzés.”
A japán versenyző saját bevallása szerint a legjobb manőverének a valenciai előzését tartja, amikor a kétszeres világbajnokot, Fernando Alonsót sikerült maga mögé utasítania.
Az év nemzetközi versenyzője: Sebastian Vettel
Tavaly Jenson Button kapta meg az elismerést, idén pedig minden idők legfiatalabb Formula-1-es világbajnoka vehette át David Coulthardtól a díjat.
Vettel olyan kiválóságokat utasított maga mögé, mint a kétszeres világbajnok Fernando Alonsó, vagy a 2008-as szezon bajnoka Lewis Hamilton, és az INDYCAR sztárja, Dario Franchitti.
„Nagyon boldog vagyok most, és köszönettel tartozom a csapatomnak, mert fantasztikus munkát végzett az egész szezonban. Úgy gondolom, hogy ez méltó módja a sikereink megünneplésének” – mondta a díjátadón az újdonsült bajnok.
Az év versenyautója: RB6
Nem meglepő, hogy a Red Bull-Racing idei versenyautója nyerte el az év legjobbjának járó díjat, hiszen az Adrian Newey által tervezett világbajnok konstrukció összességében 15 pole pozíciót és kilenc futamgyőzelmet szerzett az idei szezonban. Az RB6 olyan jelölteket utasított maga mögé, mint a Peugeot 908 HDI, vagy a Chevrolet Cruze.
„Ez egy hosszú és kemény szezon volt. Keményen dolgoztunk. Az utolsó futam reggelén Abu Dzabiban még úgy gondoltuk, hogy ez nehéz lesz megszerezni a világbajnoki címet. Az egész verseny olyan volt, mint egy pókerjáték, de végül royal flösst kaptunk. – nyilatkozta Adrian Newey.
Az év innovációja: McLaren F-csatorna
A wokingiak zseniális megoldása az aerodinamikai részleg egyik szakemberének a fejéből pattant ki, és a csapat saját bevallása szerint, először nem is nagyon bíztak a sikérben. Végül olyannyira nyerőnek bizonyult a pilótafülkéből működtetett, és az egyenesekben nagyobb végsebesség elérésére szolgáló szerkezet, hogy a riválisok is gőzerővel kezdték meg saját F-csatornájuk elkészítését.
Az év pillanata: Heikki Kovalainen szingapúri tűzoltása
Mikor a Szingapúri Nagydíjon 59. körében Heikki autója lángba borult, a finn úgy döntött, hogy nem bízza lángoló Lotuszának megmentését a pályamunkásokra, inkább saját maga látott neki a tűzoltásnak, a Williams szerelőitől kapott készülékkel.
Kovalainen a Bajnokok Tornáján szerzett sérülése miatt csak videós összeköttetésen keresztül köszönhette meg az elismerést, melyet a rajongók szavazatai alapján nyert el.