2011. jan 13.

A Ferrari idén mindkét világbajnoki címet begyűjtené

írta: FormaNet
A Ferrari idén mindkét világbajnoki címet begyűjtené

A Ferrari év eleji médiaeseményén, a Wrooom-on, elsőként Stefano Domenicali elképzeléseit hallhatta a sajtó. Domenicali a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy január 28-án mutatják be a 2011-es konstrukciót, mindemellett az új szabályokról, a 2011-es célokról, és természetesen a tavalyi bajnok csapatról is nyilatkozott.

A Ferrari csapatfőnöke abban reménykedik, hogy a teszteken eső lesz, mert ellenkező esetben a csapatoknak nem lesz lehetőségük az új Pirelli esőgumik kipróbálására. Miután a Bidgestone elhagyta a szériát, és az idei szezonban már az olasz Pirelli szállítja az abroncsokat, így a szakember nagyon fontosnak tartaná, hogy még a szezonkezdet előtt ki tudják próbálni az új esőgumikat is. Amennyiben erre nem lesz lehetőség, úgy igen érdekesen alakulhat a verseny, az első esős futamon. 

Domenicali az idén bevezetett új szabályok kapcsán, a hátsó szárnyakról kissé szkeptikusan nyilatkozott. „Ez még ismeretlen terület, és bár a szabályzat pontosan leír mindent, az új dolgokkal óvatosan kell bánni. A hátul haladó pilóta csak akkor aktiválhatja a rendszert, ha a pálya bizonyos pontján ellenfele szélárnyékába kerül, és minimális lesz közöttük a távolság. A rendszer aktiválhatóságakor egy fény kigyulladása jelzi ezt a pilótának. Ez segíthet az előzésben, és látványossá is teheti a versenyt, de ugyanakkor kiszámíthatóvá is. Reméljük ez a tv-n keresztül érthető lesz a nézőknek, de én egyelőre szkeptikus vagyok" - vélekedett a 45 éves szakember, és Luca di Montezemolhoz hasonlóan az év közbeni tesztelés betiltása ellen is felszólalt.
"Elnökünk már gyakran kritizálta ezt a szabályt, mondván, ez olyan mintha egy futballcsapatnak két mérkőzés között megtiltatnák az edzéseket. Szeretnék mindenkit emlékeztetni arra, hogy a Ferrari elfogadta a tesztkorlátozásokra vonatkozó szabályokat, és mi voltunk azok, akik a leginkább visszavettünk a költségekből, hiszen azelőtt, a többiektől eltérően mi inkább a valódi tesztet részesítettük előnyben a szimulátorral szemben. Ne felejtsük el, hogy két tesztpályánk van, melyeket nem használunk.” 
A KERS visszatérésével kapcsolatban viszont egyértelműen optimista a csapatvezető, hiszen 2009-ben már rengeteg tapasztalatot gyűjthetett a csapat, ami most némi előnyt is jelenthet az szezon elején.
 
A Formula-1-ben uralkodó "politikai" viszonyokról is beszélt a csapatvezető, és elmondta, hogy egyelőre csendes a helyzet, de véleménye szerint ez a szezon közepére megváltozhat, mivel 2012 végén lejárt a jelenleg érvényben lévő Concorde egyezmény (Ebben többek között a csapatok kötelezettséget vállaltak a futamokon való indulásra, és rögzíti a csapatok pénzbeli juttatásait is, amit az istállók kevesellnek), és már felmerült az ellenszéria indításának gondolata. Domenicali úgy véli, hogy a csapatoknak, az FIA-nak és a FOM-nak együtt kell megtalálnia a helyes utat. 
 
A Ferrari csapatfőnöke kitért pár szóban a Red Bull csapatára is. Helmut Marko azon vádjára, miszerint az energiaital gyártótól a Ferrarihoz átcsábított Neil Martinnal a Red Bull szellemiségét akarta a maranellói gárda megszerezni, Domenicali a következőkép reagált: "Ellopni egy szellemiséget? Egyetlen szellemiséget ismerek, és az a Ferrarié. Egész pályafutásomat itt töltöttem, és azt gondolom, a mi hozzáállásunk egyedülállóan fantasztikus."
A tavalyi világbajnok alakulat túlköltekezéséről szóló pletykákra is kitért az olasz szakember, akinek meggyőződése, hogy a Red Bull megszegte a költségcsökkentésre vonatkozó megállapodást, de cáfolta azokat a híreket, miszerint az istálló elveszítheti ezért a bajnoki címét. Úgy fogalmazott, hogy ez a megállapodás a csapatok között jött létre, az FIA nem érintett az ügyben, így ez nem befolyásolja az elért eredményt. A megállapodás szerint amennyivel többet költöttek a megengedettnél a tavalyi szezonban, annyival kevesebbet lehet majd költeniük idén. 
 
A Philip Morris International Wroom rendezvényén Domenicali a 2011-es célokról is beszélt a a sajtónak:  "A 2011-es célt elmondani könnyű, de nehéz lesz megvalósítani. Az egyéni bajnokságban egy helyet, míg a csapatok sorrendjében két helyet szeretnénk előre lépni. Ez a kitűzött cél, mert mi vagyunk a Ferrari. Ehhez egy versenyképes autóra van szükségünk, és már a szezon elején megbízható formára. Tökéletesen kell működnünk, és helyesen reagálni a versenyeken a lehetőségekre, mert ellenfeleink is nagyon erősek, éppen ezért a győzelemre kell törekednünk."
 
 
 
FormaNet: Varga Viktória
  
 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 formula 1 kers stefano domenicali wrooom hátsószárny