2011. jan 30.

Jean Todt reagált Montezemolo új motorszabályt érintő kritikáira

írta: FormaNet
Jean Todt reagált Montezemolo új motorszabályt érintő kritikáira

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt, a napokban válaszolt Luca di Montezemolo azon felvetéseire, amik a 2013-tól bevezetésre kerülő motorformulát érintik. 

Mint ismert, az FIA tavaly év végén bejelentette, hogy a tervek szerint a száguldó cirkusz versenyautóit 2013-tól négy hengeres, 1,6 literes turbómotorok hajtják majd. 
A Formula-1-es csapatok szövetsége, a FOTA és az FIA között folyó tárgyalások végén ugyan a Ferrari is elfogadta az elképzelést, de a tárgyalások után nem sokkal, komoly kritikával illették az új motorszabályt, és abszurdnak nevezték, hogy az autósport csúcsán ilyen motorokkal kelljen versenyezni. A maranellói alakulat kritikáit egyébként még néhányan sajátjuknak érzik, többek között Bernie Ecclestone is, aki az új motorok hangja miatt fejezte ki aggodalmát. 

A pénteken a Ferrari F150-es bemutatóján Montezemolo elmondta, hogy nemrégiben beszélt az FIA elnökével az új motorszabályt érintő kétségeiről.
 „Beszéltem Jean Todttal, és nagyon örülök, hogy hajlik a különvélemény megbeszélésére, ami előrelépés az előző időszakhoz képest. Mi magunk is elkötelezett hívei vagyunk a technológiai kihívásoknak, de a négy henger az F1-ben abszurdnak tűnik. Nem is tíz hengeres Ferrarit akarunk építeni, de egy hathengeres motor lenne összhangban az autósportban betöltött pozíciónkkal” – vélekedett a Ferrari elnöke.

Todt válaszában arról biztosította az olasz szakembert, hogy az új motorszabály nem elhamarkodott döntés eredménye volt, hiszen előzőleg számtalan szakértővel konzultálva, hosszú egyeztetések végén született meg a döntés. 
„ A Ferrari csapatánál minden ember nagyon jól tudja, hogy mindent végig vettünk, hiszen minden egyeztetésen jelen voltak. Mindenki részt vett a döntésben. Azt nem mondta, hogy nem csak négy hengerről, hanem turbófeltöltőről is határoztunk a motorok kapcsán. A döntés pedig a szakértőkkel folytatott hosszas viták eredménye” – reagált a francai szakember, és azt is elárulta, hogy ő személy szerint bármilyen motornak örülne, ami a költségcsökkentést segíti, de természetesen az is szempont volt, hogy a rajongók számára továbbra is izgalmas legyen a Formula-1.
 „Ha a tárgyalásokon azt szerettük volna, hogy nyolc vagy tíz hengeres motorok legyenek, azzal önmagában nem lenne probléma. De azt akartuk, hogy csökkenjenek a költségek, legyenek izgalmasak a versenyek, és új technológiákat vezethessünk be. Hamarosan megkezdődik Genovában a Motor Show, és már októberben a párizsi Motor Show-n is azt láthattuk, hogy a legfejlettebb gyártók is az új technológiákra támaszkodva fejlesztenek” – érvelt Jean Todt.

 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 luca di montezemolo jean todt motorszabály turbómotorok