2011. feb 10.

Az első napon Felipe Massa volt a leggyorsabb Jerezben

írta: FormaNet
Az első napon Felipe Massa volt a leggyorsabb Jerezben

Felipe Massa volt a Jerezi tesztek első napjának leggyorsabb pilótája az időközben átkeresztelt F150thItáliával. Mögötte a Sauber újonca, Sergio Perez, valamint a Red Bull ausztrál veteránja, Mark Webber végzett a képzeletbeli dobogón.

A 2011-es téli felkészülés ezen a héten Jerezben folytatódik, ahová immár az összes csapat idei konstrukciójával érkezett, kivéve a Hispania, aki kihagyja a jerezi teszteket, ehelyett inkább filmet forgat a Pirellivel.

A csapatok fejenként harminc garnitúra Pirelli abroncsot használhatnak el a következő négy napban, és ha hinni lehet a meteorológusoknak, akkor szombat-vasárnap már az esőgumik is előkerülhetnek, amit valószínűleg senki nem bánna, hiszen még idáig nem tesztelték a pilóták. 
 

Jerezben minden alakulat, egy rendkívül nemes gesztussal kezdte meg az első napot. Az összes versenyautón a "Szybkiego powrotu do zdrówia Robert!" (Gyors felépülést Robert!) felirat látható, mellyel a hétvégén súlyos balesetet szenvedő Robert Kubicának üzentek a száguldó cirkusz résztvevői. A Lotus Renault-nál egyelőre Vitalíj Petrov állt munkába, de pénteken már Bruno Senna, szombaton pedig a Kubicát helyettesítő Nick Heidfeld ül autóba.

A Ferrarinál az első két napon Felipe Massa tesztelhet. A kis brazil már a délelőtt folyamán elfoglalta a tabella legtetejét, és végül 1:20.709-es köridejét senki nem tudta túlszárnyalni. A brazil versenyző összesen 101 kört tett meg, és miközben rótta a köröket, autója, az F150 új nevet kapott.
Erről bővebben itt olvashattok: formanet.blog.hu/2011/02/10/ujabb_nevhasznalati_per_ele_nezunk_ford_vs_ferrari Vagyis Massa és Alonso versgépe a mai naptól Ferrari F150th Italia névre hallgat.

Néhány újoncok mögött is sikeresnek mondható nap áll, hiszen például Massa után Sergio Perezé lett a legjobb idő, igaz majd nyolc tizedmásodperccel elmaradva a ferraristól. A mexicói pilótának köszönhetően került elő a nap első piros zászlója is, ugyanis mindössze kilenc kör után leállt alatta a Sauber C30, de később kiderült, hogy nem történt probléma, mindössze az üzemanyagtartályt ürítette ki a pilóta, ugyanis a csapat az üzemanyagszint jelző pontosságát is tesztelte. 

A Red Bullnál az első két napra Mark Webber kapta meg a kormányt, amit szorgalmasan tekergetett is, hiszen Massa után, az ausztrál veterán (és Perez) töltött a legtöbb időt a pályán. (94 kör). Webber az utolsó percekben az ötödik helyről ugrott előre harmadiknak.

Webber mögött a Toro Rosso tesztpilótája, Daniel Ricciardo futotta meg a negyedik legjobb időt. Az ausztrál a délelőtt folyamán 31 kört tudott megtenni, mielőtt Jaime Alguersuari átvette helyét. Alguersuari végül a hatodik helyen zárta a tesztnapot. A csapat most próbálta ki először az állítható hátsószárnyat, és a két pilóta összesen 73 kört tett meg.

Az ötödik helyen Lewis Hamilton zárt a meglehetősen sok újdonságot felvonultató MP4-26-al, amely már most eltér a múlthéten Berlinben bemutatkozó autótól. Ez persze nem volt meglepetés, hiszen Martin Whitmarsh csapatfőnök már akkor elárulta, hogy az a modell még nem a végleges változat. A csapat állítólag a - Lotus Renault-hoz hasonló- előretolt kipufogórendszert is tesztelte, de a végleges verzióról még nem döntöttek. 
 
A Force Indiában ülő Adrian Sutil, csak az utolsó órában látott munkához. Az indiai alakulat már előre bejelentett, hogy a délelőtt folyamán mindössze néhány alapvető rendszer működését teszteli, ami valószínűleg nem sikerült zökkenőmentesen a minap bemutatott VJM04-es kódjelű modellen. A német így is felugrott a hetedik helyre, annak ellenére, hogy mindössze 28 kör szerepelt neve mellett.

Nem telt zökkenőmentesen a Lotus Renault napja sem. Vitalíj Petrovot először olajszivárgás hátráltatta, majd délután az 1-es kanyarnál volt kénytelen leparkolni autóját, miután az megadta magát.  Az orosz versenyző összesen 47 kört tudott megtenni, és végül nyolcadik lett a sorban.
 
Úgy látszik a Mercedes GP továbbra is megbízhatósági problémákkal küzd, ugyanis délután Nico Rosberg alatt ismét megállt a W02-es. Rosberg összesen 67 kört tett meg, és a kilencedik helyre elegendő körideje több mint három másodperccel volt rosszabb az élen záró Ferrarinál.

Őt követte a zöld-sárga Lotusban, vagyis a T128-ban ülő Jarno Trulli, a sor végén pedig a Virgin és a Williams kapott helyet.

A Virginnél Timo Glock autójában már az installációs kör után felmondta a szolgálatot a benzinpumpa, így a német csak délután pattanhatott új autójába. Még ennyi sem jutott a Williams újoncának, Pastor Maldonadonak, aki egyelőre mindössze 13 mért kört tud felmutatni Jerezben. A csapat mindössze annyit árult el, hogy a FW33-as hátsószárnyának terelőlapját mozgató szerkezet elromlott, de bizonyára más problémával is szembesültek a brit alakulatnál szakemberei.  
 
Az első tesztnap eredménye:
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

ferrari f1 első nap formula 1 jerez felipe massa kollektív teszt