2011. feb 10.

Újabb névhasználati per elé nézünk - Ford vs. Ferrari

írta: FormaNet
Újabb névhasználati per elé nézünk - Ford vs. Ferrari

Újabb névhasználati csatározás van kilátásban, ezúttal a Ferrari kerülhet kellemetlen jogi huzavona középpontjába. A két Lotus néven induló csapat után most a Ford konszern fontolgat jogi lépéseket a maranellói alakulat idei versenygépe - melyet az istálló hazafias elkötelezettsége okán nevezett F150-nek – nevének használata miatt. 

A Ferrari január 25-én jelentette be 2011-es Formula-1-es modelljének nevét, és tréfásan megjegyezték, hogy remélik, ez az autó jobban teljesít majd, mint a Ford hasonló típusmegjelölésű pick-up kisteherautója. 


 
 
Az ügy kapcsán a Ford felvette a kapcsolatot a Ferrarival, és egy rövid nyilatkozatot is kiadott. 
„Az F-150 a Ford által már régebben kialakított elnevezés, és védjegy. A Ford-F sorozat Amerika egyik legkelendőbb autója az elmúlt 34 évben, és az elmúlt 29 év legnépszerűbb modellje. Kiterjedt reklám és értékesítési rendszerrel, a névhasználat kizárólagosságával. A Ford felbecsülhetetlen elismeréseket szerzett az F-150-es modell kapcsán. Ezeket a nehezen kivívott érdemeket komolyan veszély fenyegeti a Ferrari F-150-el megfogalmazott álláspontja kapcsán. Amikor a Ferrari bejelentett, hogy idei versenyautóját F-150-re kereszteli, a Ford kérte, a név megváltoztatását. A Ferrari nem válaszolt időben, ezért a Ford nem tehetett mást, mint hogy jogi lépéseket indít a bevezetett márka védjegyének védelme érdekében.” 
 
Ford F-150
 
1963-ban Enzo Ferrari nagyon közel került ahhoz, hogy eladja a cégét a Fordnak, sőt az amerikai gyártó egy kisebb vagyont költött könyvvizsgálókra, hogy megfelelően átvilágítsák az olasz céget, és minden jogi akadályt elhárítsanak az üzlet elől. Az amerikai cég szilárd meggyőződése volt, hogy nem kapott teljes körű betekintést a Ferrari működésébe és a versenyzésbe, aminek az Indy500 kapcsán hangot is adtak, ezért a Ferrari az utolsó órában megvétózta az üzletet. 
A Ford ezt követően tárgyalásokat folytatott több brit gyártóval azért, hogy építsenek olyan sportautót, ami el tudja venni a Ferraritól a Le Mans-i versenyeket. Ez az autó lett a Ford GT-40, ami 1964-ben, a Nürburgringen mutatkozott be, megszerezve az első három helyet.
Le Mans-ban csak két évvel később sikerült hasonló eredményt elérni, akkor a pilóták Chris Amon, és a Formula-1 egyik ikonja, az új-zélandi Bruce McLaren volt. 
 
A nem felhőtlen viszony miatt, illetve a sok névhasználat körüli húzavona közepén már azon sem kellene csodálkoznunk, ha végül a Ferrari is Lotusnak nevezi el idei autóját.       
 

 

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

ferrari f1 ford formula 1 névhasználat f150