2011. feb 13.

A jerezi teszthét utolsó napján Rubens Barrichello futotta a legjobb időt

írta: FormaNet
A jerezi teszthét utolsó napján Rubens Barrichello futotta a legjobb időt

A jerezi tesztek utolsó napján Rubens Barrichello volt a mezőny leggyorsabb pilótája, mögötte a Sauber japán tehetsége, Kamui Kobajasi, illetve a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso végzett .

A felhős, borongós nap elején valószínűleg mindenki reménykedett egy kis csapadékban, hiszen akkor a még nem tesztelt esőgumikat is előkerülhetnek. Végül csak az utolsó egy órában jött az eső, így közelebbi barátságot valószínűleg még egyik pilóta sem kötött a vizes pályán használatos abroncsokkal. Viszont minél több tesztnap van a versenyzők háta mögött, annál többet hangzik el a nyilatkozatokban a már jól ismert  „Ezek a köridők még semmit jelentenek” mondatok. Ez természetesen igaz is, főleg most, hogy még mindenki a Pirelli abroncsok működésére koncentrál a leginkább. A szakértők szerint az élcsapatok ezért is mennek inkább hosszabb etapokat, mert fontosabb azt tudni, hogy a nehéz autóval hogyan viselkednek az abroncsok.

A Williams már délelőtt elárulta, hogy Rubens Barrichello a mai napon leginkább rövidebb etapokat teljesít majd, és ezt a nap legjobb körideje bizonyította is. A brazil 1:19.8-as köre egyébként a négy nap legjobbja is volt egyben

Második helyen Kamui Kobajasi zárt a Sauberrel. A japán versenyző összességében 86 kört tett meg a nap folyamán, ami rá is fért a csapatra, hiszen a Williams-hez hasonlóan, jó néhány technikai problémán átrágták magukat a szakemberek.  A nap egyik piros zászlója egyébként éppen Kobajasi miatt került elő, aki kicsúszott, sőt kicsit el is találta a falat, de autója nem sérült, így rövid szünet után visszatérhatett a pályára.

A ferraris Fernando Alonso ismét a mezőny legszorgalmasabb pilótája volt, sőt a spanyol két nap alatt nem kevesebb, mint 246 kört tett meg. Legjobb ideje nagyjából fél másodperccel maradt el a tegnapi legjobbjától, és csapata annyit elárult, hogy pilótájuk ma különböző beállítások tesztelésével foglalatoskodott. A Ferrari számára bizonyára hasznos volt a négy nap, hiszen technikai hibák nem hátráltatták egyik versenyzőt sem, így Massa és Alonso összességében 463 kört tudott megtenni Jerezben.

Alonso után a Toro Rosso pilótája, Sebastien Buemi végzett a negyedik helyen, majd őt követte a Lotus Renault egyik tartalékpilótája, Bruno Senna. A brazil ifjonc ötödik helyre elegendő körideje több mint egy másodperccel maradt el Nick Heidfeld tegnapi legjobbjától, így végül a kettejük „csatáját” a német nyerte, ami valjuk be, nem nagy meglepetés. Az viszont látszik, hogy a Lotus Renault idei autója okozhat meglepetést egy-egy versenyen, hát még ha Robert Kubica vezetné…

A hatodik Heikki Kovalainen lett a Team Lotus T128-as konstrukciójával, és egyelőre rendkívül elégedett az autóval. A finn versenyző szerint az idei kocsi sokkal könnyebb, és nagyobb leszorítóerővel rendelkezik elődjénél. A technikai problémák ugyan  ma sem maradtak el, így Kovalainen mindössze 43 kört tudott teljesíteni.

Nico Rosberg szintén nem mondhatja magát szerencsésnek. Csütörtökön is és vasárnap is megállt alatta a W02-es, így hosszabb pihenőre kényszerült. Ma még annyi időt sem tölthetett a pályán, mint első tesztnapján, mindenesetre az akkori kilencedik helynél most kettővel fentebb tornázta magát. 

A Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel 90 kör erejéig "koptatta" az RB7-et, de a tegnapi naphoz hasonlóan, a csapat most sem a köridőkre hajtott.
Őt követte Jenson Button, aki már majdnem 2.5 másodperccel futott lassabb időt, mint az élen záró Barrichello. Ez azonban ugyanúgy mint a Red Bullnál, nem jelent sokat, hiszen a McLaren is elmondta, hogy Button a mai nap folyamán elsősorban hosszú etapokon hasonlítja össze a különböző gumikeverékeket. 

A sort most is Jerome d’ Ambrosio és Paul di Resta zárta.
D’Ambrosio autója a délelőtt folyamán megállt a pályán, és valószínűleg komolyabb probléma lehetett, mert a belga újonc csak az utolsó pár órára ült vissza a Virginbe.
A Force Indiánál Paul di Resta elárulta, hogy Jerezben még nem foglalkoztak a KERS-szel és az állítható hátsószárnnyal. Di Resta egyébként szintén okozott egy piroszászlós periódust, de összességében azért jó munkát végzett, hiszen 99 kört töltött a pályán.
 
A negyedik tesztnap eredménye: 

 

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 williams formula 1 jerez rubens barrichello kollektív teszt