2011. feb 18.

Liuzzi a Hispaniánál tesztel

írta: FormaNet
Liuzzi a Hispaniánál tesztel

A tegnap felröppent híresztelést, miszerint az egykori minardis pilóta, Baumgartner Zsolt ülhet a Hispania Racing Team másik autójába, Zsolt édesapja még a délután folyamán megcáfolta. Az interneten terjedő, álhírnek bizonyuló közlések lázba hozták a magyar F1-es szurkolói társadalmat, de ha a hír kapcsán a hírt továbbító oldalak csak egy kicsit is belegondoltak volna a dolog esetleges anyagi és személyi hátterébe, talán sokan nem ültek volna fel ennek a pletykának.

 
A HRT hivatalosan említést sem tett az ügyről, még cáfolat formájában sem, ellenben ma reggel bejelentették, hogy a Barcelonában zajló harmadik tesztsorozaton, a tavaly még a Force Indiánál versenyző, idén egyelőre pilótaülés nélkül maradt Vitantonio Liuzzi tesztelhet a csapatnál. Az olasz pilóta egyes hírek szerint nem rendelkezett elegendő szponzorral ahhoz, hogy az indiai csapatnál maradhasson.
 
A HRT-nél kapott tesztlehetőség egyelőre még nem jelenti azt, hogy Liuzzit pilótának is leszerződteti a spanyol csapat Narain Karthikeyan mellé, hiszen nem régen még arról beszélt az istálló vezetése, hogy a második pilótaülésért 10 millió dollárt szeretnének kérni.
A jelek szerint ekkora összeggel nem nagyon tolong senki a HRT spanyolországi Murcia városban lévő központja körül, az idő pedig egyre fogy, és rövidesen meg kell nevezniük második versenyzőjüket is.
 
Liuzzi szerződtetése mellet szólna, hogy az alakulatnak szüksége lenne egy tapasztalt pilótára is az „újonc” indiai mellé, egyrészt az eredményesség okán,(2010-ben az újonc csapatok "háziversenyén" a Hispania végül megelőzte a Virgin alakulatát) másrészt az olasz pilóta tapasztalata nagyban hozzájárulhatna az autó folyamatos fejlesztéséhez.  A HRT tavaly egész évben nem tudta fejleszteni versenygépét, miután a Dallara legyártott számukra egy GP2-es szintű kasztnit, majd faképnél hagyta a spanyolokat. Az idei autó már saját konstrukció (bár jelenleg Barcelonában még mindig a 2010-es kocsival dolgoznak), így a többi autóhoz hasonlóan benne van a folyamatos fejlesztés lehetősége.
 
 
 
Hogy végül miként dönt Colin Kolles csapatfőnök, vagy a tulajdonos, José Ramon Carabante, rövidesen kiderül, de Liuzzi esélyeit nagyban növeli az a tény, hogy eddig még senki sem akarta az istálló ablakát betörve tíz millióval megdobni a spanyol alakulatot, hogy a HRT Formula-1-es autóját vezesse, az idő pedig egyre fogy. 
 
Vitantonio Liuzzi várhatóan szombaton ül majd volán mögé.
 
 
Szöveg: Formanet, Varga Viktória 
Szólj hozzá

f1 forma 1 liuzzi formula 1 hrt baumgartner hispania barcelónai teszt