A Red Bull Racing német pilótájának ugyan váltóproblémák miatt sok időt kellett a bokszban vesztegelnie, ennek ellenére a legjobb időt autózta a barcelonai tesztek első napján. Vettel után két spanyol, Fernando Alonso és Jaime Alguersuari következett.
Pénteken a 2011-es szezon harmadik kollektív tesztje kezdődött meg Barcelonában, és bár eső nélkül kezdték meg a munkát a csapatok, de a pálya az első két órában még vizes volt a csütörtöki egész napos esőzés miatt. A versenyzők tehát rövid időre már kipróbálhatták az új intermediat abroncsokat, és néhányan még az extrém esőgumit is felpakolták, de már az egy órás ebédidő előtt előkerültek a slick abroncsok.
A Red Bullnál Sebastian Vettel kapta meg az autót, és bár sok időt nem töltött kint a pályán (37 kör), de arra elég volt, hogy az utolsó pillanatokban több mint egy másodperccel jobb időtt fusson az addig élen álló Alonsónál.
A Ferrari egy módosított kasztnival vágott neki a négynapos tesztnek, melyet Fernando Alonso tesztelhetett elsőként. A csapat jelentése szerint a spanyol délelőtt aerodinamikai teszteket végzett, délután pedig a Pirelli abroncsok összehasonlításával foglalkoztak. Alonso kivételesen nem a mezőny legszorgalmasabb pilótája volt, de még így is hozta a tőle megszokott több mint 100 körös napot, a még délelőtt megfutott 1:25.485-ös idején viszont nem javított.
Vettelhez hasonlóan, Jaime Alguersuari is az utolsó percekben előzte be Kamui Kobajasit, aki így negyedik lett a Sauber C30-al. A japán versenyző miatt egyszer rövid időre meg kellett szakítani a tesztet, de mint kiderült, Kobajasi direkt fogyasztotta ki a benzint autójából, és ezért állt meg a pálya szélén. A délelőtt folyamán volt némi probléma a KERS-szel, ezért délutánra a csapat a rendszer nélkül küldte pályára a C30-at.
Algersuari szintén előidézett egy röpke piros zászlós periódust, mikor kavicságyban landolt, de az STR6-nak nem esett baja. Ennek ellenére a spanyol nagyjából két órát pihent a bokszban.
Az ötödik és hatodik helyen a mclarenes Jenson Button, illetve a Force India újonca, Paul di Resta végzett. A 2009-es bajnok ma próbálta ki először az állítható hátsószárnyat, és a ferrarisokhoz hasonlóan a brit csapat is előbb aerodinamikai elemek, majg az abroncsok tesztelésére fókuszált.
Button legjobb ideje majd két másodperccel volt rosszabb az élen álló Vettelétől, de legalább megbízhatósági problémák nem sújtották, szemben Di Restával, aki mindössze 26 kört tudott megtenni a katalán aszfaltcsíkon, mert néhány fontos alkatrész hiányzott az indiai alakulat leltárkészletéből.
Rubens Barrichello sem úszta meg hiba nélkül, ami lassan már hagyománnyá válik a Williams tesztnapjaiban, pedig a sok problémát okozó KERS-szet most nem is használta a brazil versenyző. A FW33 éppen az ebédszünet előtt adta meg magát, és órákba telt mire Barrichello újra pályára gurulhatott immár egy új motorral felszerelve.
Rubenst az ex csapattárs, Michael Schumacher követte, aki nem kevesebb mint 90 kört teljesített első barcelonai munkanapján, ám a legjobb ideje már több mint három másodperccel maradt el a red bullos honfitárs leggyorsabb körétől.
A legszorgalmasabb pilóták két kiscsapatnál voltak, ami meglehetősen jó hír számukra, legalábbis megbízhatóság szempontjából.
Bár a Hispánia még a tavalyi konstrukcióval körözget, amivel Narain Karthikeyan nem kevesebb, mint 116 kört tett meg, és ugyanennyi szerepelt a nap végére a Virgin újoncának, Jerome d’Ambrosiónak neve mellett is.
Kettőjük közé Heikki Kovalainen furakodott be tizediknek. A finn váltóprobléma miatt szintén korábban befejezte a programot.
A sort a Lotus Renault zárta, aki ma mindkét versenyzőjét munkába állította, de Vitalíj Petrov, és Nick Heidfeld is többet csücsült a bokszban, mint az autóban. Itt is a KERS volt a ludas, így Petrov délután mindössze negyven percet tölthetett a pályán, ami húsz körre volt elegendő.
Első tesztnap eredménye:
szöveg: FormaNet, Varga Viktória