2011. feb 25.

Az F1 lokális válsága Ázsiában is jelentkezik - Malajzia éjszakai futamra készül

írta: FormaNet
Az F1 lokális válsága Ázsiában is jelentkezik - Malajzia éjszakai futamra készül

Egy előző cikkben az ausztrál és a két spanyol pálya kapcsán olvashattatok arról, hogy milyen anyagi problémákkal szembesülnek a Formula-1 résztvevői. A válság jelei úgy tűnik, - az eddig érintetlennek vélt - ázsiai pályákat sem kerülik el teljesen, ám ezek a pályák egyelőre kitartanak a király-kategória mellett, és elkötelezettségük egyértelmű jelét adják azzal, hogy különféle módon próbálják orvosolni a problémákat.

A kínai verseny az érdektelenség miatt került pár éve veszélybe, sőt tavaly komolyan fontolóra vették a kiszállást is. A száguldó cirkusznak azonban nagy szüksége van a hatalmas ország óriási piacára, így végül Bernie Ecclestone megállapodott a szervezőkkel, hogy 2017-ig mindenképpen maradnak a szériába. Tette ez olyan áron, hogy még a jogdíjak csökkentésére is hajlandó volt, ami jelzi, mennyire fontos is a világ egyik legerősebb, és az elmúlt évtizedekben legnagyobb gazdasági fejlődést produkáló országa az F1-nek.

 Malajzia szintén hasonló gondokkal küzd, az érdeklődés kissé megcsappant a versenyek iránt. A Sepang International Circuit vezérigazgatója, Razlan Razaki úgy fogalmazott, hogy a létesítmény sokat vesztett fényéből, és olyan megoldásokat kell keresni, ami visszaadhatja a pálya ragyogását. Komolyan fontolóra vették a felújítást is, ami jelentős költségeket róna a szervezőkre. Az államtól azonban egyelőre nem kaptak választ arra, hogy (részben) hajlandó-e finanszírozni a 60 millió dollárra becsült beruházást. A felújítás nem csak az aszfaltcsíkot érintené, hanem a tribünöket is, és legfontosabb a fedett lelátok felújítása lenne annak érdekében, hogy az eső ne riassza el a kilátogató nézőket.
 
A vezető úgy gondolja, hogy a Szingapúri Nagydíj komoly vetélytárs lett, és hangot adott azon véleményének is, hogy az emberek kissé elkényelmesedtek, így szívesebben nézik otthon, a karosszékből a futamot. A tavalyi évben mindössze 97 ezer jegyet adtak el, ami figyelembe véve a pálya 130 ezres befogadóképességét, éppen csak eléri a kétharmadot. A jegyárak pedig nem túlzottan drágák, a legolcsóbb jegyet 19 dollárért (kb. 4000ft) meg lehet venni.
 
A szervezők azon gondolkodnak, hogy a 2015-ben lejáró szerződés meghosszabbításával megpróbálnák az éjszakai futam rendezését, mert úgy vélik, az extrém körülmények visszacsábíthatják a nézőket a Maláj Nagydíjra. Ez a gondolat egybevágna Bernie Ecclestone elképzelésével, bár ez az ötlet (a technikai fejlesztés a felújításra szánt összegen felül) is jelentős összeget igényelne.
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória     
Szólj hozzá

f1 ázsia forma1 kínai nagydíj formula1 maláj nagydíj sepang