2011. feb 26.

Ross Brawn: Az Ezüst Nyíl már kezd összeállni

írta: FormaNet
Ross Brawn: Az Ezüst Nyíl már kezd összeállni

Nagy nyomás alatt van a Mercedes GP, hiszen tavaly meglehetősen alulmúlták az előzetes várakozásokat, és Nico Rosbergnek köszönhetően mindössze három dobogós helyezést sikerült felmutatniuk. Az egykor verhetetlen Schumacher - Brawn páros emléke azonban igen nehezen halványul, így nem meglepő, hogy a rajongók az idei évtől sokkal többet várnak. Az eddigi tesztek eredményei egyelőre azt sejtetik, hogy a W02-es sem lesz méltó ellenfele az élcsapatoknak, ám Ross Brawn szerint ez korántsem ilyen egyértelmű. A csapat honlapján megjelent interjúban Brawn igyekszik eloszlatni ezeket a kételyeket. 
 

Mi a véleménye arról, hogy eltörölték a Bahreini Nagydíjat?
 
Ross Brawn: Minden bizonnyal ez volt a megfelelő döntés. Bahreinnek most saját dolgaival kell foglalkoznia. Az embereknek össze kell fogniuk, hogy megoldják ezt a helyzetet, és nem hiányzik, hogy mindeközben rivaldafénybe kerüljenek egy Formula-1-es verseny kapcsán.

A bahreini teszt törlését figyelembe véve, hogyan változott a csapat tesztprogramja?

RB: Visszatérünk Barcelonába, ahol március 9-én, szerdán kezdődik az utolsó négynapos kollektív teszt, és szombatig tart. A tervek szerint Nico (Rosberg) szerdán és szombaton, Michael (Schumacher) pedig csütörtökön és pénteken vezeti majd az autót.

Az eltolódott szezonnyitó miatt nyert plusz idő előnyt jelent a csapat számára?

RB: A fejlesztési programunkra igazán nincs hatással, mivel Bahrein és Ausztrália között nem terveztünk jelentősebb fejlesztéseket. Ez a plusz két hét természetesen jó alkalom arra, hogy összeszedjük magunknak, és az összes csapat számára több felkészülési idő jut, mielőtt megérkezünk az első versenyhétvégére Ausztáliába. Az autó specifikációja ugyanakkor nem változik, Melbourne-re minden marad ugyanúgy, mint ahogy azt előzetesen elterveztük.

Milyen eredménnyel zárultak a legutóbbi barcelonai tesztek?
 
RB: Barcelonában használtuk utoljára a leleplezéskor bemutatott alapverziót, ami átlagban naponta 500 kilométert futott, nagyjából ötven százalékkal többet, mint az előző teszten. Jó hetünk volt, az alapvető beállításokon dolgoztunk, továbbá azzal foglalkoztunk, hogy optimalizáljuk az abroncsok teljesítményét egy körön, illetve a hosszú etapokon.  Michael és Nico az első alkalommal teljesített versenyszimulációt, és nem tapasztaltunk semmilyen problémát.

Jerezben még azt említette, hogy az autó kompromisszumos megoldásokkal fut. Mik voltak ezek, és hogyan befolyásolták a teljesítményt?

RB: A legnagyobb kihívást a hűtés jelentette számunkra. A rövidtávú módosítások a teljesítmény rovására mentek, de rátaláltunk a megoldásra, amely már az új fejlesztési csomagba is bekerült, és az első versenyre elkészül.

A csapat különböző első szárnyakat is tesztelt Barcelonában. Milyen célból?

RB: Az első szárny, amit Barcelonában használtunk, az még nem a végleges változat, de már közel áll ahhoz, amit Melbournbe viszünk. A korábbi verziók még inkább a 2010-eshez hasonlítottak, de a Barcelonában használt első szárny már inkább a 2011-es változathoz közelít. Kihasználtuk az alkalmat arra, hogy minél több adatot gyűjtsünk, mielőtt véglegesítjük és felszereljük a versenyre szánt verziót.

Feltételezhető, hogy a jelenlegi teljesítmény elmarad az élcsapatokétól. Aggódik emiatt?
 
RB: Jogos az állítás. Tisztában vagyunk jelenlegi teljesítményünkkel, és azzal is, hogy hol állunk az élcsapatokhoz képest, de ismerjük az okokat. Elsősorban a hűtési problémák miatti kompromisszumos megoldásoknak tudható be, ami befolyásolta a teljesítményünket. Az volt a célunk, hogy egy alapspecifikációval kezdjük el munkát, így több időnk jut a fejlesztési csomagra. Ez elkerülhetetlenül azt jelenti, a sebességünk egyelőre elmarad attól, amit az emberek látni szeretnének, de a tények ismeretében jelenlegi helyzetünk megnyugtató, és a fejlesztési ütem is rendben van. 

Milyen visszajelzések érkeztek a pilótáktól a barcelonai tesztek után?

RB: Michael és Nico Barcelonában már sokkal jobban boldogult az új abroncsokkal, és egyre inkább sikerül úgy összehangolniuk vezetési stílusukat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a Pirelli gumikból. Azzal is sok időt töltöttünk, hogy felkészüljünk egy versenyhétvégére, így időmérőt, és versenyt is szimuláltunk, és használtuk a KERS-et valamint az állítható hátsószárnyat is. Mindkét pilóta elégedett volt a fejlődésünkkel. 

Bízik abban, hogy sikerül felülkerekedni a megbízhatósági problémákon?

RB: Egy új autónál természetesen mindig számítani lehet meghibásodásokra. Szerencsére viszonylag kevés olyan problémával kellett szembenéznünk, hogy a pályán leállt az autó, így ez nem hátráltatta különösebben a programunkat. Eddig összességében 4300 kilométert tettünk meg a három teszt alatt, ami több lehetőséget adott arra, hogy még a szezon kezdete előtt feltárjuk és megoldjuk a felmerülő problémákat. 

Mi az oka annak, hogy Barcelona után ennyire bizakodó?

RB: Eddig ez volt a legjobb tesztünk, és látható, hogy az MGP W02-es a valenciai bemutatója óta jelentős lépéseket tettünk előre. A megbízhatóság területén jól állunk, és a fejlesztésekkel is megfelelően haladunk. Készen állunk a negyedik, és egyben az utolsó tesztre. 

Miután tavaly a negyedik helyen végzett a csapat, így a cél az előrelépés. Elég jó ahhoz az MGP W02, hogy felvegye a versenyt a három élcsapattal?

RB: Ezt most még túl korai megmondani, de biztos vagyok abban, hogy a negyedik teszt után már mindenki okosabb lesz. Nagyon jó alapokra építkezünk, és a csapatunk is fejlődött, az Ezüst Nyíl pedig kezd összeállni. A célunk továbbra is az, hogy előrébb lépjünk a tavalyi évhez képest, és versenyben legyünk a legjobbakkal. 

 
 
FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

mercedes f1 formula 1 ross brawn