A Pirelli gumiabroncsok kapcsán nem teljes az egyetértés a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh, és a csapat pilótája, a 2008-as év világbajnoka, Lewis Hamilton között.
Whitmarsh (aki a FOTA elnöki tisztét is betölti) a minap védelmébe vette a Pirellit, miután az olasz gumiipari céget számtalan vád érte a pilóták részéről azzal kapcsolatban, hogy a gumik túlzottan gyorsan kopnak. A brit csapatfőnök úgy véli, ez nagyon egyoldalú megítélés. Whitmarsh csalódottságának adott hangot, hogy a Pirelli gumik kapcsán csak a negatív dolgokat emelik ki, és senki sem beszél a pozitív tulajdonságokról.
„Mindenki csak a gyors kopásról beszél, de senki sem említi meg a friss gumik igen jó tapadását. A pilótáknak és csapatoknak kicsit jobban oda kellene figyelni arra, hogy fogalmaznak. A Pirelli pontosan azt tette amit kértünk tőlük. Könnyű beszállni az autóba és panaszkodni, pedig több kiállást akartunk, és azt, hogy a különböző gumistratégiák is harcba szálljanak a futamokon, mert ez is része a show-nak. A FOTA-nál betöltött pozíciómnál fogva az elmúlt években számtalanszor hallottam, hogy jó lenne ha a gumik is több kockázatot jelentenének. Most pedig nyilvánosan kritizálja mindenki a magasabb gumikopást. Elég hálátlanok vagyunk a gumiszállítóval, aki munkájával olyan funkciót adott a gumiknak, amilyet elvártunk.”
Nem ért egyet csapatfőnökével Lewis Hamilton, aki beállt a Pirelli keverékeket kritizálók táborába. A brit pilóta úgy gondolja, hogy idén a gumik miatt nem lesz meg a versenyeken az a sebesség, amihez hozzászoktak.
„Több gondolatom is van az autóban. De úgy tűnik, a Formula-1 lelassul. Az autók lassabbak lesznek a versenyeken. Tavaly teljes üzemanyag terhelésnél voltunk ilyen lassúak, most úgy látom, még lassabbak leszünk.”
Hamilton a teszteken szerzett tapasztalatai alapján úgy véli, "fájdalmasan lassú" volt, nem tudta úgy nyomni a gázt, ahogy szerette volna, anélkül, hogy a gumik ne koptak volna gyorsan.
„Nem tudtam úgy futni, mert fájdalmasan lassú volt, valóban az. Ez így nem túl izgalmas, ha őszinte akarok lenni. Az első alkalommal nem hiszem, hogy túl keményen nyomtam volna, és a gumik a kilencedik kör után vászonig koptak. A következő alkalommal még gyengébben nyomtam. Olyan volt, mintha bemelegítő köröket csináltam volna 16 körön keresztül lágy abroncsokon.”
Hogy a két markáns vélemény közül melyik tükrözi a valós helyzetet, egyelőre még nehéz megítélni, főleg annak tükrében, hogy Hamilton csapattársra, az igen kifinomult vezetési stílusáról ismert Jenson Button koránt sincs ennyire negatív véleménnyel a Pirelli abroncsokról. Egy dolog azonban tisztán látszik: az idei szezonban az eltérő gumitaktikák szerepe legalább annyira fontos lesz, mint betiltása előtt az üzemanyag taktika. Ez pedig mindenképpen kiszámíthatatlanabbá, és ezáltal izgalmasabbá is teheti a versenyeket, amivel mi szurkolók csak nyerhetünk.
Szöveg: Formanet, Varga Viktória