2011. már 08.

Mark Webber zárt az élen a barcelonai tesztek első napján

írta: FormaNet
Mark Webber zárt az élen a barcelonai tesztek első napján

A barcelonai kollektív tesztek első napján Sergio Perez az utolsó percekben több mint egy másodpercet vert rá az addig élen álló Mark Webberre, ám végül a Sauber újoncának idejét egy sikánlevágás miatt törölték, így végül csak a negyedik helyen zárta a napot. Az első három sorrendje: Mark Webber, Jenson Button és Vitalíj Petrov. 

Kedden Barcelonában kissé borongós időben kezdődött a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtti legutolsó négynapos kollektív teszthét, ami most kivételesen öt napig tart, mert néhányan majd csak holnaptól állnak munkába.

Az első napon így mindössze hét csapat pilótája foglalta el a barcelonai aszfaltcsíkot, a Ferrari, a Mercedes és a Williams csak szerdán, a Hispánia pedig valószínűleg csak csütörtökön (vagy pénteken) csatlakozik a mezőnyhöz, de (állítólag) legalább már az új autóval. Sőt a hírek szerint a katalánok csütörtökön végre bejelentik Vitantonio Liuzzit is.
 
A vizes aszfalt, és a szemerkélő eső miatt délelőtt igen lassacskán szálingóztak ki az autók, és mire lendületbe jöttek volna a pilóták, akkorra Sebastien Buemi meghibásodó Toro Rossója miatt máris néhány perces szünet következett. A csapadék nem volt komoly, így már az ebédidő előtt előkerültek a slickkek
 
A Sauber újoncát, Sergio Perezt kissebb hidraulikai probléma hátráltatta a nap folyamán, ez azonban a körök számán nem mutatkozott meg. A mexikói versenyző az utolsó percekben megfutotta az első tesztnap legjobbját, és nem mellesleg 90 kört teljesített a nap folyamán. Leggyorsabb körét azonban eltörölték, mert később kiderült, hogy egy sikán levágás miatt sikerült az 1:21-es kört megfutnia.
 
Mark Webber még a délelőtt folyamán érte el legjobb idejét a már Infiniti logóval díszített RB7-el. Ezt egyébként egy egykörös etapban sikerült produkálnia az ausztrálnak, mindemellett ő futotta a nap leghosszabb etapját, ami 17 körös volt.  A világbajnok alakulat ismét problémamentesen dolgozhatott, és a teszt végére 97 kört, vagyis nagyjából 451 kilométert hagytak maguk mögött.
 
A red bullos pilótát Jenson Button követte a sorban ( aki szintén egy egykörös etapban futotta a legjobb időt), és kicsivel több mint háromtizeddel volt gyengébb Webber legjobbjától.
 
A csapat egyébként egy még sosem látott furcsa szerkentyűvel látta el az MP4-26-os orrának tetejét, amitől az autó nem lett túl csinos, de - mint az gyorsan kiderült - nem is ez volt a cél. A csapat később megerősítette, hogy a buborékszerű púp a hosszú távú fejlesztéseket segíti, és néhány szakértő szerint ez egy mérőműszer lehet, amivel az első szárny mozgását vizsgálják.
 
 
A Robert Kubicát helyettesítő Nick Heidfeld az első tesztnapra lebetegedett, ennek ellenére délelőtt ő kezdte meg a munkát, de később csapattársa, Vitalíj Petrov helyettesítette. A pilóták programja elsősorban aerodinamikai tesztekből állt, vagyis inkább rövidebb etapokat futottak az R31-el. Petrov végül nem sokkal lemaradva Buttontól a harmadik-, míg a gyengélkedő csapattárs az ötödik lett. 
 
Őket követte a Force India versenyzője, Paul di Resta, aki csak délutánra kapta meg az autót, a tesztpilóta Nico Hülkenberg után. Hülkenberg egyébként most először próbálhatta ki az új autót, amivel végül csak a kilencedik lett a listán. Az indiai csapat a gumik viselkedése mellett elsősorban a KERS-et, és néhány aerodinamikai újítást tesztelt.
 
A Team Lotus a GP2-ben versenyző olasz Davide Valsecchinek valamint a brazil Luiz Raziának adott lehetőséget, és bár a tervek szerint délután Jarno Trulli lett volna a soros, végül a csapat megváltoztatta programját, és így egész nap tesztpilóták foglalhatták el a T128-as ülését. Valsecchi ugyan kissé rendhagyó módon parkolta le a kocsit ebédszünet előtt néhány perccel, de a kavicságyban landoló Lotusban nem tett kárt, így a csapat végre produktív napot zárt. Legutóbb ugyanis minden napra akadt egy kis orvosolnivaló, így nem meglepő, hogy az azóta eltelt néhány napban elsősorban a megbízhatóságon dolgoztak, így új elemekkel egyelőre nem szolgálnak.
A két fiatal tehetség egy hetedik és egy tizedik hellyel zárta a napot, és összességében 79 kört tettek meg a barcelonai ringen.
 
Sebastien Buemi a korai meghibásodást követően hosszú órákat volt kénytelen a bokszban tölteni, így mindössze 48 körre, és egy nyolcadik legjobb időre futotta a kiscsapattól.
A tesztelők sorát a virgines Jerome D’ Ambrosio zárta majd tíz másodperccel elmaradva Mark Webbertől.

Az első tesztnap eredménye - Barcelona:
 

  

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

teszt barcelona nap f1 első red mark webber formula 1 bull kollektív