2011. már 09.

Eddig Vettel a leggyorsabb Barcelonában

írta: FormaNet
Eddig Vettel a leggyorsabb Barcelonában

Sebastian Vettel még a délelőtt folyamán megdöntötte csapattársa tegnapi legjobb idejét, és egyelőre ő az egyetlen aki 1:21-es időt produkált a katalán versenypályán. A második helyen záró Sebastien Buemi már több mint fél másodperccel-, míg az őt követő Vitalíj Petrov nyolctizeddel volt lassabb a tavalyi világbajnoknál.

Szerdán már majdnem teljes volt a létszám a montmelói aszfaltcsíkon, hiszen a Ferrari a Mercedes és a Williams is munkához látott. A HRT egyébként pénteken 13 órakor mutatja majd be a nagyközönségnek idei versenyautóját, az F111-et. Ez a négy csapat értelemszerűen szombatig marad Barcelonában, illetve a McLaren szintén, ugyanis a wokingiak csütörtökre iktattak be egy pihenőnapot.

A Red Bullnál Mark Webber már egy új kasztnival kezdte meg tegnap az utolsó kollektív felkészülést, majd szerdán a tavalyi világbajnok, Sebastian Vettel vette át a kormányt. Az ausztrál tegnapi nap végén úgy nyilatkozott, hogy csapata akár már most felsorakozhatna a rajtrácsra, és ezt a kijelentést ma igazolta a német csapattárs is. Vettel már délelőtt megautózta a teszt eddigi legjobbját (1:21.865) egy ötkörös etap első körében.

Sebastien Buemi nem csak egy második helyre elegendő remek időt produkált, de ő volt a mezőny legszorgalmasabb pilótája, és még versenyszimulációt is teljesített. Így annak ellenére is elégedett lehet, hogy a teszt vége előtt másfél órával gondjai akadtak az STR6-os gázpedáljával, így kénytelen volt megállni a pályán.  

Vitalíj Petrov ismét a képzeletbeli dobogó legalsó fokára állhatott fel, és a nap folyamán összesen 116 kört tett meg a továbbra is ígéretesnek tűnő R31-el. 
Mögötte Lewis Hamilton végzett a negyedik helyen, aki kipufogó probléma miatt csak késő délelőtt futotta meg első mért körét, így a brit volt a második a mezőnyben, aki a legkevesebb időt töltötte a pályán. A csapat egyébként ma délután is felszerelte a buborékalakú furcsa mérőszerkezetet. 

A Ferrarinál Felipe Massa próbálhatta ki elsőként a rengeteg fejlesztésen átesett 150° Itáliát. A csapat hétvégén egyenesvonalú aerodinamikai tesztet is beiktatott Vairanóban, ahol Davide Rigon már az új első- és hátsószárnyat próbálhatta ki, és változott a diffúzor valamint a kipufogó rendszer kivezetése, illetve ezen kívül is számtalan aerodinamikai újítással rukkoltak elő a maranellói gárda szakemberei. Felipe Massa tehát elsősorban aero tesztekkel foglalatoskodott, délután pedig hosszabb etapokat teljesített, így az ötödik helyen záró brazil majd másfél másodperccel maradt el Vettel legjobb körétől. 

A Force India csapata Paul di Restával egy teljes versenyhétvége szimulációját tervezte, ebbe délelőtt beleszólt az üzemanyagnyomás, ami miatt a skót egy pár perces piroszászlós szünetet idézett elő. Délután azonban sikerült teljesíteni a betervezett programot. Di Resta a mezőny második legszorgalmasabb versenyzője volt, a nap végére nem kevesebb mint 118 kör állt a neve mellett. 

A Sauber japán tehetsége, Kamui Kobajasi a hetedik lett, és csak ő utána következett a Mercedes W02-es frissített változata, amit elsőként Nico Rosberg próbálhatott ki. Ma egyelőre csak egy új kipufogó került elő a beígért rengeteg fejlesztésből, de Norbert Haug egy interjúban megerősítette, hogy minden nap újabb és újabb elemek kerülnek majd fel az autóra.  Rosberg különösebb probléma nélkül több mint 100 kört tett meg, a nyolcadik helyre elegendő legjobb ideje azonban majd négy másodperccel volt rosszabb red bullos honfitársa legjobbjától.

A kilencedik helyen záró Jarno Trulli ma elsősorban hosszabb etapokon tesztelt, és Mike Cascoyne technikai igazgató a twitteren elárulta, hogy eddigi tapasztalatuk az, hogy a Pirelli abroncsok nagyjából tíz körön át egyenletes teljesítményt nyújtanak, és ezt követően kezdenek rohamosan kopni. Egyelőre a megbízhatósága javulni látszik, hiszen a T128-as kedden és szerdán is viszonylag sok kilométert tett meg, sőt Trulli közel 100 kört teljesített a mai nap folyamán. 

Pastor Maldonadónak megint kijutott a műszaki problémákból, és alig egy órával a teszt megkezdése után megadta magát az FW33. Később a csapat elmondta, hogy a KERS hibásodott meg, így a rendszert kiiktatták, Maldonado azonban csak délután tudta megkezdeni az érdemi munkát. Ez összességében 29 körre, és egy utolsó előtti helyre volt elegendő.

A tegnapi naphoz hasonlóan most is Jerome D’ Ambrosio zárta a sort, több mint hétmásodperces hátrányban az élen álló Vettelhez képest. A Virgin belga újonca ráadásul elektromos hiba miatt délután néhány órás kényszerpihenőt iktatott be, és csak szűk egy órája maradt az ebéd utáni körözgetésre.
 

Második tesztnap eredménye - Barcelona:

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

teszt barcelona nap f1 második red sebastian formula 1 vettel bull kollektív