2011. már 20.

Hamilton lojalitása töretlen a McLaren irányába

írta: FormaNet
Hamilton lojalitása töretlen a McLaren irányába

Lewis Hamilton úgy gondolja, meg kell nyernie az idei világbajnokságot, és időről időre bizonyítani mind saját magának, mind a szurkolóknak, hogy ő a generációja legjobbja. Azokat a pletykákat azonban egyértelműen tagadta, hogy a cél érdekében akár a McLaren csapatát is elhagyná.

A rendkívüli képességű pilóta első szezonjában, 2007-ben végig harcban volt a világbajnoki címért, de csapattársával, Fernando Alonsóval folytatott párharca miatt végül „csak” a dobogó második fokát szerezte meg, a világbajnok, a nevető harmadik, az akkor Ferrari színekben induló Kimi Raikkönen lett. 2008 azonban meghozta az igazi sikert, ő lett a Formula-1 addigi legfiatalabb világbajnoka, amely címet tavaly Sebastian Vettel vette el tőle.
 
Amióta Hamilton megszerezte világbajnoki trófeáját, azóta is a McLarennel küzd, de képtelen hasonló teljesítményre, és bár tavaly még az utolsó futamon is esélyesként indult, az esély csak papírformának bizonyult, az elmúlt két évben csupán egy ötödik (2009), és egy negyedik (2010) hely jutott a brit kiválóságnak.
 
A British Sunday-nek a 26 éves versenyző elmondta, számára nem elég a múló siker.
„ Nem azért vagyok itt, hogy 10 éven keresztül csak versenyezzek, és közben nyerjek egy két futamot. Szeretnék ennek a nemzedéknek egyik legsikeresebb versenyzője lenni, és ezért több világbajnokságot is akarok nyerni. Azt hiszem továbbra is nyerők vagyunk, és időről időre bizonyítani is akarom mind saját magamnak, mind a rajongóknak, hogy én vagyok a legjobb. Nem mondhatom, hogy most az emberek azt gondolják egyértelműen, hogy én lennék a legjobb. Négy éve vagyok itt, és tudom jól, hogy rengeteg még a teendő.”
 
A téli tesztek végével úgy tűnik, a McLaren nem tudta véghezvinni teljes tesztprogramját, összesen csupán 3600 km-t sikerült teljesíteniük, ráadásul ebből 1116 km-t még a tavalyi MP4-25-el. Tőlük csak a Hispania tesztelt kevesebbet (1949 km), míg a legfőbb riválisok, a Ferrari 6985, a Red Bull 6129 kilométert futottak. Ezek alapján úgy tűnik, a McLaren igen nehéz szezonkezdés elé néz. Bár Martin Whitmarsh a napokban tett egy kissé sejtelmes nyilatkozatot, miszerint meglepetéssel készülnek az Ausztrál Nagydíjra.
 
A nem túl sikeres tesztek tükrében azonban Hamilton sietett leszögezni, hogy továbbra is jelentős sikereket szeretne elérni az F1-ben, és semmi okát sem látja, hogy a cél érdekében átszerződjön más csapathoz.
 
„Csak meg kell nézni a McLaren történelmét. Ez egy hihetetlen csapat. Én nem voltam még a többi gyárban, de a McLarennél ott vannak a legnagyobb emberek, akikkel valaha is találkoztam. Az, ahogyan kezelik a pilótáikat, az egyszerűen fantasztikus. Ez egy remek munkahely, és én kiváltságos vagyok, hogy része lehetek a csapatnak. Ők harcosok, és én is harcos vagyok” - modta Hamilton.
 
Ezzel a nyilatkozatával Lewis Hamilton talán egy időre kifogta a szelet azon pletykák vitorlájából, melyek a Red Bullal próbálták a brit pilótát összeboronálni, egy Christian Honer, róla szóló nyilatkozata után.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória    
Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 lewis hamilton formula1