Egyszer használatos kers a Red Bullokban?
Érdekes hírek keringenek a bokszutcában és sokan keresik a magyarázatot arra, hogy miért nem használták a Red Bull autói a mai időmérő edzésen a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, a KERS-t.
A csapatfőnök Christian Horner egyelőre semmit sem hajlandó elárulni a dologról, mindössze annyit nyilatkozott, hogy jó okuk volt arra, hogy így döntöttek.
Az este folyamán a paddockban elindultak a találgatások, egyesek azt feltételezik, hogy esetleg megbízhatósági problémák miatt nem tették be az autóba, a körönként hét másodpercre, majd 80 lóerő pluszt biztosító elektromos szerkezetet.
Mások tudni vélik, hogy a Red Bull egy olyan újítással rukkol elő, ami csak a rajtnál biztosít plusz lóerőket, ezáltal jóval kisebb súlya van, az eddig ismert alkatrészeknél.
Mások a gumiabroncs stratégia részeként értékelik a rendszer hiányát az időmérőn, a Red Bullokból.
Christian Horner annyit elárult, hogy tudatos stratégiai lépés volt a KERS mellőzése, és azt is hozzátette, hogy elképzelhető, ha lett volna KERS az autóban, akkor Webber egy hellyel előrébb is végezhetett volna.
„Ki kell várni, és megnézni a televízióban. Nem szeretném elrontani az izgalmat. Meg van rá az okunk, miért döntöttünk így.”- nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke.
A vasárnapi futamot követően kiderült, a nagy titok mindössze annyi, hogy a csapat ezen a hétvégén egyáltalán nem szerelte be az RB7-be a rendszert, mert nem találták elég megbízhatónak. Christian Horner a verseny leintését követően a BBC-nek elmondta, hogy a pénteki napon kipróbálták a KERS-t, de kockázatosnak érezték, és ezután döntöttek úgy, hogy a hétvége hátralévő részében nem használják.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória