2011. már 28.

Kiss Pál Tamás a héten már a TECH 1 Racing versenyzőjeként tesztel

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás a héten már a TECH 1 Racing versenyzőjeként tesztel

Amíg a király-kategória mezőnye, és a szurkolók hétvégén a 2011-es szezonnyitóra készülődtek, addig magyar kiválóságunk, Kiss Pál Tomi nagy lépést tett álmai megvalósítása felé. A versenyző menedzsmentjének sajtóközleményéből megtudhatjuk, hogy Tomi idén már a Formula-1 európai állomásain a GP3-ban bizonyíthat, és a TECH 1 Racing csapatfőnöke szerint jövőre már a sorozat bajnoki címéért küzdhet a magyar versenyző.

Ami eddig csak a remény szintjén volt, abból valóság lett: Kiss Pál Tamást leszerződtette a GP3-as sorozat egyik csapata, a TECH 1 Racing, így a tehetséges magyar pilóta a 2011-es szezonban már a Forma-1 egyik előszobájának tartott bajnokságban versenyez. Sőt, nemcsak egyszerűen versenyez, hanem a francia istálló csapatfőnöke, Sarah Abadie kijelentette, jövőre már harcba kell szállnia a bajnoki címért.

Úgy tűnik, Kiss Pál Tamás tovább írhatja a magyar formaautózás aranyoldalait. A tehetséges 19 éves versenyző ugyanis a tavalyi Brit Forma Renault bajnokságban elért harmadik helye után idén már valóban közelebb került a nagy álmától, a Forma-1-től. A francia TECH 1 Racing vezérkara Miskolcon töltött egy napot, és a tárgyalások végén aláírásra került az istálló és a 19 éves magyar pilóta közti, 2011-re szóló szerződés. Tamás immár a TECH 1 Racing versenyzőjeként fog részt venni az autóversenyzés csúcsának tartott Forma-1 egyik betétsorozatán. A magyar pilóta és Stefano Favaro közös munkája máris eredményre vezetett, és most már csak Tamáson múlik, meddig jut el.
„Nagyon fontos lépés kettőnk közös munkájában ez a szerződés, ami nagyon jó feltételeket biztosít erre a szezonra Tamásnak, így minden adott a jó szerepléshez. Ez mindkettőnk életében egy korszak kezdetét jelenti” – fogalmazott Stefano Favaro, aki elmondta, a szerződés anyagi hátterét üzleti titokként kezeli mindkét fél.
A menedzser kijelentette, azt szeretné, ha Tamás a teszteken és a futamokon mindig a csapattársai előtt végezne, ugyanis a GP3-as sorozatban a csapatok egyforma autókkal versenyeznek – Dallara karosszéria, Renault motorok, Pirelli gumik és Brembo fékek – és csak a gyártók fejleszthetnek az év során. Amikor valamilyen újítást bevetnek élesben, versenykörülmények között, akkor egy-egy csapatnak csak egy versenyzője kapja azt meg először.
„Nagyon fontos, hogy Tamás kiharcolja az elsőszámú versenyző pozícióját, mert akkor az újításokat ő kapja meg a csapaton belül. Erre egyébként reális esélyt látok, hisz a teszteken eddig egy gyakorlás kivételével mindig ő volt a leggyorsabb” – folytatta a menedzser, aki nem titkolta azt sem, mit vár el védencétől. – „Az első évben az a célunk, hogy az első tíz között végezzen összetettben, ugyanakkor az újoncok között az első háromba várom, míg 2012-ben már nagyobb célokért küzdhetünk. Most beléptünk az F1 előszobájába, ettől kezdve csak rajtunk múlik, hogy Tomi meddig jut el.”
 
A francia alakulat csapatfőnöke, Sarah Abadie elárulta, tavaly júliusban, a Hungaroringen rendezett World Series By Renault rendezvényen figyeltek fel a magyar tehetségre.
„Elképesztő teljesítményt nyújtott, hisz többet előzött egymaga, mint az egész mezőny. Onnantól kezdve követtük a pályafutását, és amikor a tavalyi GP3-as teszteken is figyelemre méltó eredményeket ért el, eldöntöttük, megpróbáljuk leszerződtetni” – közölte Sarah Abadie.
A csapatfőnök egy pillanatra sem titkolja, nagyon örül, hogy Tamás idén az ő versenyzőjük lesz. Sőt, igencsak nagyszabású terveik vannak a magyar pilótával.
„Nagyon nagy tehetségnek tartom Tamást, akinek ebben az évben az lesz a feladata, hogy megszokja a sorozatot, az autóját, összeszokjon a szerelőivel, mérnökével. Persze azért lassan majd az eredményeket is elvárjuk tőle, hisz a harmincfős mezőnyben az év végére jó lenne, ha a legjobb tíz között végezne, míg jövőre az első három hely, azaz a bajnoki cím esetleges megszerzése a cél” – foglalta össze a csapat elvárásait Sarah.
A TECH 1 Racing ráadásul leszerződtette a tapasztalt olasz Casarellit, aki értékes adatokkal tudja a team munkáját segíteni. Arra is odafigyelnek, hogy Tamást a magyar közönség is többször láthassa élőben.
„Tudjuk, hogy egy versenyző számára mennyire fontos a saját szurkolóinak szeretete. Éppen ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy a GP3-as versenyen kívül a július elején rendezendő World Series By Renault 2.0-ás versenyén elindulhasson” – árulta el a csapatfőnök.
 
Kiss Pál Tamás a szerződés aláírásával egy nagy lépéssel közelebb került álmai megvalósításához.
„Életem egyik nagy vágya teljesült, és most már tényleg csak rajtam múlik, hogy én lehetek-e majd pár év múlva a második magyar versenyző a Forma-1-ben” – jelentette ki a 19 éves pilóta.
Egyelőre egyforma státuszban kezdi el a csapat másik két versenyzőjével az idényt, és az év közepétől dől el, ki lesz a vezérpilótája a TECH 1 Racing istállónak.
„Nem aggódom, már nagyon várom a szezon kezdetét. A teszteken egy kivétellel sikerült gyorsabbnak lennem csapattársaimnál, így bizakodva várom a háziversenyt is hármunk között. Nincs teher a vállamon az első évben, és én már idén megpróbálom a maximumot kihozni magamból és az autóból” – folytatta Kiss Pál Tamás.
Mindenesetre hamar bizonyíthat új csapatában, hisz március 29-től már részt vesz a GP3-as kategória második hivatalos tesztjén.
„Három napig gyakorlunk Silverstone-ban, és nyugodtan mondhatom, olyan lesz ez, mintha hazamennék. Ugyanis tavaly rengetegszer mentem a pályán, jól ismerem, így csak és kizárólag a szerelőimmel és az autóval való összeszokásra kell majd koncentrálnom” – tette hozzá a 19 éves magyar versenyző.
 
Amit a TECH 1 Racing csapatról tudni érdemes
 
A francia alakulat székhelye Toulouse-ban található, és a két Abadie testvér, a volt autóversenyző Simon, valamint nővére Sarah a csapatfőnök. Jelenleg három sorozatban van jelen: GP3, World Series By Renault 2.0 és 3.5, valamint az Eurocup Mégane Trophy.
Tavaly a Formula Renault 3.5 sorozatában a Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne megszerezte a csapatbajnoki címet, míg Ricciardo az egyéni bajnokságot az utolsó versenyen veszítette el, míg Vergne összetettben a 8. helyen végzett.
A tavaly induló GP3-as sorozatban a csapat a 6. helyen végzett 37 megszerzett pontjával. A francia istálló a második szezonban Kiss Pál Tamás mellett a finn Aaro Vainiót és az olasz Casarellit szerződtette le a 2011-es évadra. 
 
Szólj hozzá

tech gp3 kiss pál tamás 1racing