2011. ápr 14.

A FIJA (Nemzetközi Autó és Mobil telefon szövetség) új szabályai 2012-től - F1 humor

írta: FormaNet
A FIJA (Nemzetközi Autó és Mobil telefon szövetség) új szabályai 2012-től - F1 humor

A következő írást F1Guru remek jóslatai ihlették, ezért úgy döntöttünk, a FormaNet Magazin is bemutatkozik egy másik oldaláról. Természetesen a hasonló nyelvezetű, és tartalmú posztok, nem napi rendszerességgel kerülnek fel oldalunkra, de úgy gondoljuk, a humor a száguldó cirkusznak is szerves része.

A Nemzetközi Automobil Szövetség fontos szabálymódosításokról döntött legutóbbi ülésén, amit rendhagyó módon egy kínai mosodában tartottak, Sanghaj külvárosában. A mosógépek zaja miatt nem mindenki hallott mindent, ezért érdekes dolgokban sikerült megállapodniuk, miután a jegyzőkönyvvezető is csak hangmozaikokból tudta összerakni a leírni valót. Az ülés rögtön egy kis incidenssel kezdődött, mivel az elnök, Jean Todt, a nagyobb hatás kedvéért felállt egy mosógép tetejére, ami abban a pillanatban centrifugázni kezdett, ennek egyenes következményeként a francia szakember lerepült a masináról, egyenesen a kínai női iszapbirkózó válogatott szennyesei közé. Ezután már nem próbálkozott további magaslatokba emelkedni, és beszédét úgy folytatta, mint egy égetés előtt álló agyagszobor.
 
A jegyzőkönyv tanúsága szerint a következő döntéseket hozták:
 
Egy formula-1-es autónak maximum három kereke lehet, kettő elől, egy pedig hátul.
A kerekeket különböző színűre kell festeni, mert az menet közben szép.
 
Menet közben az abroncsokból legalább kettőnek egy irányba kell forognia.
 
Nagy sebességnél tilos kereket cserélni.
 
A formula-1-es autókra tilos tetőcsomagtartót felszerelni, a síbox viszont megengedett
 
A Formula-1-es autóból tilos a versenyhétvégéken pirított napraforgót árulni, erre csak a két szezon közötti téli pihenő idején van lehetőség.
 
Az izgalmak fokozása érdekében a pilótáknak a bukósisakjukat úgy kell felvenni, hogy az átlátszó plexi rostély oldalra essen. Bukósisakra bojt is rakható, de ez nem lehet nagyobb egy golflabdánál.
 
Az előzést minden esetben karjelzéssel kell megkezdeni, és befejezni.
 
Az F1-es pilótáknak verseny közben integetni, és mutogatni csak felállva szabad, amennyiben ezt ülve teszik, úgy be kell hajtaniuk a bokszutcába, és onnantól csak gyalog folytathatják a versenyt.
 
Esőben az esernyő használata kötelező.
 
Egy Forma-1-es autó maximum 1 tonnás utánfutót vontathat, az utánfutót ponyvával kell letakarni.
 
Verseny közben a pilótáknak tilos egymással beszélgetni, pókerezni, és bújócskát játszani.
 
A versenyautók oldalára egy jól látható, hétjegyű római számot kell festeni.
 
 
Az autók hasmagasságát meg kell emelni 80 cm-re, hogy Bernie Ecclestone kényelmesen tudjon átsétálni alattuk.
 
Az F1-es autók tetejére egy víztartályt kell szerelni, és a tartály kifolyó nyílásait hátra vezetni. Az út locsolásával jelentősen csökkenthető a por, aminek még örülhet is a hátul haladó. Ha a pilóta azt tapasztalja, hogy nem szerzett örömet sporttársának, úgy a locsolást nem kell folytatni.
 
 
A pilótákat verseny közben tilos etetni, dobálni, lőni rájuk, és főleg nem szabad a bokszutca faláról táblákon keresztrejtvényekkel zavarni őket.
 
Ha egy versenyző a futam alatt elalszik, tilos felébreszteni.
 
A kormányra plusz 8 gomb kerül fel, minden versenyen más helyre, ezek megnyomását követően a műszerfalon kivillan a „Nem nyert” felirat. Tíz rossz gomb megnyomása után egy kört hátrafelé kell megtenni.
 
A biztonsági autóra tilos rádudálni, még ha lassan is megy.
 
Ha a biztonsági autó teteje magasabb, mint 3 méter, akkor könnyel lehet, hogy az egy eltévedt kamion, vagy traktor. Ilyenkor az előzés megengedett.
 
Ha a pilóta egy másodpercre közelíti meg az előtte haladót, az új, oldalsó szárnyak segítségével átrepülhet fölötte. A lassabb autó ilyenkor nem használhatja a légvédelmi lövegeket.
 
A szövetség foglalkozott egy kicsit az elnöki lehetőségek kiszélesítésével is. Ezen túl Jean Todt a pályákon bárkit megölelhet, megcsókolhat, és ha az illető tiltakozna, úgy a versenybírók segítenek majd lefogni.
Az irányító testület nevének rövidítésébe bekerült egy J betű, ami az elnök nevére is utal.
A szabálymódosítások során az autók szélességét 2000 milliméterben maximálták, ám a mosodai zaj miatt 2000 centiméter került a jegyzőkönyvbe, ezért most minden pályát jelentősen át kell építeni, mert az autók így nem férnek el egymástól.
 
Az ülés után Jean Todt bejelentette, hogy rövidesen látogatást tesz az egyik unokatestvérénél, és most már tényleg visszakéri a Szupermen képregény sorozatát, amit még 8 évesen adott kölcsön. A megbeszélésről sajtóközleményt adtak ki szórólapok formájában, ám a kínai hatóságok szamizdat irodalomnak vélték a kiosztott irományt, ezért a tolmács megérkezéséig a vezetőséget egy közös cellába zárták. A tolmácsok a hétvégén nem dolgoznak, így legközelebb csak hétfőn lesz lehetőség tisztázni a szórólapok tartalmát.
 
Forrás: BíbíSzi  
 
Kép forrás: wtf1.co.uk
 
Szöveg: FormaNet 
Szólj hozzá

f1 humor