2011. ápr 17.

Hamilton megszakította Vettel menetelését, Webber parádézott Kínában

írta: FormaNet
Hamilton megszakította Vettel menetelését, Webber parádézott Kínában

Ismét óriási izgalmakat eredményezett az eltérő gumistratégia, és nem mellesleg rengeteg kerék-kerék elleni csatát is láthattunk Sanghajban. Végül Lewis Hamilton idei első futamgyőzelmét ünnepelhette, míg a gumitaktikák egyik vesztese, Sebastian Vettel egy második helynek örülhetett. A futam legnagyobb nyertese egyértelműen a 18. helyről rajtoló Mark Webber lett, aki parádés versenyt futott, és végül a dobogó legalsó fokára állhatott.

A 2011-es szezon harmadik nagydíja napos, de bő tíz fokkal hűvösebb időben kezdődött, mint az egy héttel ezelőtti sepangi verseny. A lelátók még a verseny napján is kongtak az ürességtől, ami persze nem befolyásolta a zseniális taktikai-, és kerék-kerék elleni csaták tömkelegét. 
Lewis Hamilton délutánja kicsit ijesztően indult, és alig fél percen múlott, hogy fel tudjon sorakozni a rajtrácsra. Autójából ugyanis szivárgott az üzemanyag, aminek a szerelők gyorsan nekiestek, és gyorsaságuknak köszönhetően a brit el tudta foglalni harmadik helyét. 
 
A rajtot Jenson Button kapta el a legjobban, sőt a pole-ból induló Sebastian Vettelt, még a másik McLaren is megelőzte, és egy rövid ideig még Nico Rosberg is veszélyes volt honfitársára.  Felipe Massa jó szokásához híven ismét remekül indult, lerajtolta csapattársát, és a Mercedest vette üldözőbe.  A két Ferrarit a két Force India követte Paul di Resta, és (a tizenegyedik helyről rajtoló!) Adrian Sutil sorrendben. A legjobb tíz között pedig a 14. rajtkockából felzárkózó Michael Schumacher, valamint Kamui Kobajasi autózott.
 
A szombaton szerencsétlenül járt Mark Webber kemény keverékeken kezdte meg versenyét, így eleinte 1-2 helynél előrébb nem tudott keveredni, de három szett vadonatúj lágy keverék várta még a garázsban, ami végül kárpótolta a sorozatos pech-szériáért. 
A Pirelli minden bizonnyal boldogan szemlélte a futamot, hiszen az igazi izgalmakat a Maláj Nagydíjhoz hasonlóan ismét a kerékcseretaktikák hozták meg.
 
Az első kékcserék sorát a 9. kör végén Jaime Alguersuari nyitotta meg, de jobb hátsó kerekét rosszul rögzítették, és miután kihajtott a pályára, a gumi lerepült, így a spanyol a futam első (és egyben utolsó) kiesője lett. A következő körben Webbert is kihozták a nagy forgalomból, illetve Michael Schumacher, majd ezt követően a negyedik helyen álló csapattársat is kihívták a bokszba. A korai kerékcserével mindkét Mercedes sokat nyert, hiszen gyorsabb köröket tudtak futni, mint a riválisok a már elkoptatott gumikon. Látványosan szenvedett például Lewis Hamilton, olyannyira, hogy még az első kiállás előtt elvesztette második helyét, sőt Vettelen kívül még Felipe Massa is megelőzte. Ezzel szemben Rosberg felugrott az élre, Schumacher pedig a hatodik helyen találta magát, igaz, éppen egykori riválisával, Fernando Alonsóval a nyakán.
Button és Vettel együtt érkeztek a bokszutcába, ahol a 2009-es világbajnok egy amatőr hibának köszönhetően elvesztette vezetőhelyét. A mclarenes ugyanis nagy lendülettel beparkolt a szomszéd garázsba (a Red Bullhoz).
Hamilton és Massa duó szintén együtt tudta le is a kiállást, a brazil pedig a McLaren előtt tudott maradni. Az első tíz sorrendje Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso és Di Resta volt. Közülük Schumacher-Alonso "párbaját" élvezhettük, mielőtt a 26. körben a DRS-zónában a ferraris maga mögé nem utasította az ezüstnyilat.   

A bokszlátogatások második hullámát a 25. a két McLaren és Rosberg kezdte, és a német maradt elől. Ez azonban a harmadik kerékcsere után megváltozott, ugyanis egy körrel később váltott kemény keverékekre,  miközben például Button a verseny leggyorsabb körét futotta, így mikor a német visszatért a pályára pont megkapta a gyorsabb McLareneket, amikkel nem tudta felvenni a versenyt. 

A topcsapatok közül a Ferrrai és a Red Bull (Vettelnél) döntött két kiállásos taktikánál, ami nagyon rossz döntésnek bizonyult. 
A maranellóiaknál Fernando Alonso már igen korán pozíciókat vesztett a használt gumikon, és még ennél is többet bukott a második helyen autózó Massa, akit a friss kemény Pirellikkel érkező Hamilton könnyedén körbeautózott, majd nem sokkal ezután Buttonnak sem okozott problémát hátrébb tessékelni a piros autót.
Massának tehát elúszott a dobogó, ráadásul problémája ezzel még nem ért véget, mert Nico Rosberg és a csapattárssal ellentétben három kiállást választó Mark Webber is megelőzte, végül Alonso előtt, a hatodik helyen intette le a kockás zászló.

Hasonló traumát élt át Sebastian Vettel is, hiszen amíg a három kiállással taktikázó csapattárs könnyedén zárkózott fel egészen a dobogó harmadik fokáig, addig neki esélye sem volt megfogni Hamiltont, aki négy körrel a leintés előtt el is kapta az élen álló Red Bullt.
Egy rövid időre még úgy tűnt, hogy Button is veszélyes lehet, de ő hamarosan már Webberrel volt elfoglalva, és kettőjük csatájából az ausztrál jött ki győztesen. 
Őket követte Roserg, valamint a két Ferrari, majd nyolcadik helyen Schumacher futott be, így a Mercedes dupla pontszerzésnek örülhet, rajtuk kívül pedig még Vitalíj Petrov és Kamui Kobajasi gyűjtött pontokat Sanghajban. A japán pilóta végigcsatázta szinte az egész versenyét (17.helyről indult), míg újonc kollégája, Sergio Perez bokszutcaáthajtásos büntetést is kapott, amiért Adrian Sutilt kitessékelte a pályáról, így végül ott zárt, ahonnan Kobajasi rajtolt.
 
Alguersuarin kívül minden versenyző teljesíteni tudta az 56 körös futamot, amit a kiscsapatok valószínűleg hatalmas sikerként könyvelnek el. 
A verseny leggyorsabb köre (1:38.993) Mark Webber neve mellé került. 

Maláj Nagydíj végeredménye: 
 
Világbajnoki pontverseny állása a Kínai Nagydíjat követően
 
Sebastian Vettel: 68
Lewis Hamilton: 47
Jenson Button: 38
Mark Webber: 37
Fernando Alonso: 26
Felipe Massa: 24
Vitalíj Petrov: 17
Nick Heidfeld: 15
Nico Rosberg: 10
Kamui Kobajasi: 7
Michael Schumacher: 6
Sebastien Buemi: 4
Adrian Sutil: 2
Paul di Resta: 2

Red Bull: 105
McLaren: 85
Ferrari: 50
Renault: 32
Mercedes: 16
Sauber: 7
Toro Rosso: 4
Force India: 4
 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 sanghaj mclaren formula 1 lewis hamilton 2011 kínai nagydíj