Az F1-be vezető út ketchuppal volt kikövezve - Rubens Barrichello
Manapság sem ritka, hogy egy híres autóversenyző olyan reklámokban vegyen részt, ami tulajdonképpen távol áll a gyorsaság, sebesség, bátorság és egyéb - a száguldásra jellemző- hasonló fogalmaktól. Kozmetikai cégek vagy éppen az élelmiszeripari cégek is sokszor belekeverednek a Cirkuszba, hiszen például hajat mosnia még a Formula-1 újdonsült sztárpilótájának, Sebastian Vettelnek is kell.
De láthattuk már a hétszeres világbajnokot, Michael Schumachert is sampont vagy éppen müzli szeletet reklámozni, Lewis Hamiltont pedig többek között borotválkozni… és még sorolhatnánk.
Most egy 20 évvel ezelőtti reklámplakátra bukkantunk, amikor a jelenlegi williamses veterán, Rubens Barrichello még csak álmodozott az F1-ről, miközben alsóbb kategóriákba rótta a köröket, és ámulattal követte példaképének, Ayrton Sennának sikereit.
1991. Amikor Barrichello még a Brit Formula-3-ban csatázott, többek között David Coultharddal
Rubens Barrichello korai éveinek legfőbb támogatója, az élelmiszeripari óriás, az Arisco volt. A kezdeti gokartos évektől a Formula-3 szérián át, egészen a Formula3000-ig, a paradicsommártásokat, sűrítményeket és italokat gyártó és forgalmazó cég logója mindig megjelent a fiatal pilóta autóján, ruházatán.
Barrichello ezért cserébe igen széleskörű reklámkampányban vett részt az Arisco arcaként, s nem csak magazinokban, de televíziós reklámokban is népszerűsítette nagyvonalú támogatóját. Sőt a brazil titán még óriásplakátokon is pózolt ketchup-fiúként.
szöveg: FormaNet, Varga Viktória