2011. máj 03.

Ferrari: Bátor fejlesztések kellenek, hogy behozzuk a lemaradást

írta: FormaNet
Ferrari: Bátor fejlesztések kellenek, hogy behozzuk a lemaradást

A Ferrari a Török Nagydíjra új első és hátsó szárnyakkal érkezik, és módosítások történtek az autók fékrendszerén is. Maranellóban ezeket tartják a legfőbb problémának, és a gyenge szezonkezdést is innen eredeztetik. 

 
Az elmúlt hetek lázas munkával teltek Maranellóban, és az istálló minden egyes apró részletet igyekezett kielemezni, hogy rájöjjenek, mi lehet a lemaradás oka. A legnagyobb gondot a nem megfelelő leszorítóerőben látják, ami részben a szélcsatorna hibás adataival magyarázható, de most már úgy vélik, sikerült megérteniük az idei autó működését.
 
Ennek ellenére a Ferrari vezető tervezője, Nikolas Tombazis nem vár nagy áttörést a Török Nagydíjra, bár úgy véli, az autóval sikerült visszatalálni a helyes útra.
 
„Isztambulban már új első és hátsó szárnyakkal érkezünk, és módosítottunk a fékeken is. Sokat javult az autónk, gondjaink voltak a szélcsatornával, és a módszerekkel is volt néhány probléma. Két fronton is javultunk, de még mindig kell egy kis idő. Úgy vélem, hogy Törökországban már közelebb leszünk, de még mindig nem ott, ahol lennünk kellene. Programunk alapján versenyről versenyre fogunk javulni. Nagyon jól tudjuk, hogy bátor fejlesztések kellenek, hogy behozzuk a lemaradást” – nyilatkozta a szakember a Corriere della Seranak.
 
Tombazis tehát úgy véli, hogy a szélcsatornás tesztek hibás adatai, és a nem eléggé agresszív tervezés a legnagyobb gond, és ez az oka nem túl sikeres szezonkezdetnek. A szakember ezen véleményét kiegészítette azzal, hogy a modern Formula-1 eredményességének egyik meghatározó eleme az aerodinamika, ezért okozott ekkora gondot a szélcsatorna hibás működése. Tombazis elismeri, hogy az elmúlt években inkább hagyományokra épülő, konzervatív autókat építettek, és kevés volt a bátor ötlet, ami elengedhetetlen a sikerhez. A maranellói alakulat jövőbeli tervei kapcsán elárulta, hogy van néhány egészen új fejlesztés, és prioritást kap többek között egy (a Red Bullhoz hasonló) első szárny kialakítása is. Ennek kapcsán a főtervező elmondta, hogy nem állítja azt, hogy a Red Bull csalt volna, de az FIA által leírt szabályozás nem elég konkrét, így előfordulhat olyan kiskapu, aminek a kihasználása komoly előnyt jelenthet.
 
Az új elemeket múlthét pénteken Fioranóban egy promóciós program keretén belül Felipe Massa már valószínűleg ki is próbálta (legalábbis néhány szaklap szerint a Ferrari 150° Italia hátsó része eltért az eddig megszokottól), ami elvileg szabálytalan, de eddig hivatalos panasz még nem érkezett az FIA-hoz.
 
Szöveg: Formanet, Varga Viktória
Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 hátsó szárny első szárny nicolas tombazis