Rövidesen teljesül Kiss Pál Tamás álma, hisz a hétvégén rajthoz állhat a 2011-es GP3-as sorozat bajnoki idénynyitóján Isztambulban. A francia TECH 1 Racing 19 éves pilótája bevallotta, az első hivatalos tesztje óta csak erre a pillanatra vár. Titokban reménykedik a pontszerzésben, bízik abban, hogy a legjobb tíz közé mindenképpen befér, de akkor sem lesz szomorú, ha mindkétszer „csak” a legjobb 15 tagja lesz.
Amikor márciusban aláírta 2011-re szóló versenyzői szerződését a francia TECH 1 Racing csapatához, és részt vehetett az első hivatalos teszten, mint a gárda tagja, azóta arra a pillanatra várt, hogy kialudjanak a piros lámpák az isztambuli ringen.
A GP3-as sorozat magyar pilótája, Kiss Pál Tamás úgy érzi magát, mint az a gyerek a reklámban, aki csak annyit tud mondani: apa, kezdődik…
„Rendkívül boldog, izgatott és hihetetlenül motivált vagyok az idénynyitó futam előtt. Egy biztos, nagyon jó csapathoz kerültem, ahol a versenymérnökömmel az első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös hangot. Azóta, hogy aláírtam a szerződésemet, csapattagokkal szinte napi kapcsolatban vagyok, hogy minél jobban szerepelhessek majd a versenyeken. Magam részéről én készen állok” – fogalmazott a magyar versenyző.
„Különleges a debütálás abból a szempontból is, hogy olyan pályán mutatkozom be a GP3-as sorozatban, ahol még nem vezettem eddig. Az első igazi tapasztalataimat majd a csütörtöki pályabejárás alkalmával fogom megszerezni, de ez a kihívás őszintén szólva még ösztönöz is” – folytatta Kiss Pál Tamás.
A 19 éves miskolci pilóta versenyzését idén új management és támogatók, többek között a Szalay Balázs nevével fémjelzett Opel Dakar Team vagy a MotoGP-ben szereplő Sebestyén Petit is pilótái között tudó Right Guard Racing motorsport program anyagi és kommunikációs támogatása segíti.
A versenyzőnek az új háttércsapat mellett új versenykörülményekhez is hozzá kell szokni hiszen a kora reggeli első szabadedzésen kívül mindössze csak egy időmérő edzésen dől el, honnan rajtolhat majd az első futamon.
„Döntő fontosságú a jó kvalifikáció. Az, hogy két futam van, az jó, ráadásul a második verseny rajtrácsa szinte az újoncoknak van kitalálva, hisz vasárnap délelőtt akár az élről is rajtolhatok, ha beverekszem magam a legjobb nyolcba. Titokban reménykedem a pontszerzésben, bízom abban, hogy a legjobb tíz közé mindenképpen beférek, de akkor sem leszek szomorú, ha mindkétszer „csak” a legjobb 15 tagja leszek” – árulta el elvárásait Kiss Pál Tamás, aki menedzsere, Stefano Favaro társaságában szerdán utazott el Isztambulba.
Amit a GP3 sorozatról tudni kell
A sorozatot, amely a Formula-1 európai versenyeinek egyik betétfutama, 2010-ben hívta életre Bruno Michel, a GP2 szervezője, hogy a legtehetségesebb fiatal versenyzők a lehető legjobb körülmények között bizonyíthassák, érettek az autósportra. Mind a tíz csapat együléses, formaautóval vesz részt a bajnokságban, amelynek vázát a Dallara, a 280 lóerős, 2.0 motorját a Renault, hatfokozatú sebességváltóját a Hewland, a gumiabroncsait a Pirelli, míg a fékeit a Brembo adja.
A tavaly indult sorozat első bajnoka a mexikói Esteban Guttierez lett, aki idén már a GP2 ázsiai bajnokságában versenyez és az F1-es Sauber csapat tesztpilótája. 2011-ben nyolc versenyhétvégén mérik össze a tudásukat a pilóták – összesen harminc -, az első futam május 7-8-án lesz Isztambulban.
A versenyhétvégén, pénteken van két 30 perces szabadedzés, szombaton délelőtt egy 30 perces időmérő, amely alapján indulnak a pilóták a délutáni első futamon. Vasárnap délelőtt futják a második versenyt, amin a szombati futam első nyolc helyén végzett pilóta fordított sorrendben rajtol – a 8. indul a pole pozícióból, míg a győztes a nyolcadik helyről -, a többiek az eredményüknek megfelelő sorrendben várják a startot.
A pontokat is kétféleképpen kapják a versenyzők: a szombati futamon az első nyolc kap pontot – a győztes 10, majd 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 –, míg vasárnap az első hat kap pontot, a győztes 6, majd 5, 4, 3, 2, 1 egységet. De 2 pontot kap, aki megszerzi az időmérőn az első rajtkockát, illetve egyet az, aki a leggyorsabb kört teljesíti.
GP3 hétvégi programja:
A verseny időpontja: 2011. május 6.-7.-8.
Első szabadedzés: 30 perc (2011. május 6. – 07:45 - 08:15)
Második szabadedzés: 30 perc (2011. május 6. – 15:50 - 16:20)
Időmérő edzés: 30 perc (2011. május 7. – 08:45 - 09:15)
Első verseny: 15 kör / 30 perc (2011. május 7. – 16:20 - 16:55)
Második verseny: 15 kör / 30 perc (2011. május 8. – 09:25 - 10:00)
A verseny hossza: 80,070 km
A sorozat összes futamát az Eurosport élőben közvetíti.
Versenynaptár
Május 7-8 Isztambul, Törökország futam
Május 21-22 Barcelona, Spanyolország futam
Június 1-2 Hungaroring, Magyarország teszt
Június 16-17 Valencia, Spanyolország teszt
Június 25-26 Valencia, Spanyolország futam
Július 9-10 Silverstone, Nagy-Britannia futam
Július 23-24 Nürburgring, Németország futam
Július 30-31 Hungaroring, Magyarország futam
Augusztus 27-28 Spa-Francorchamps, Belgium futam
Szeptember 10-11 Monza, Olaszország futam
Faster Management