2011. máj 05.

Jacques Villeneuve az új motorformulával térhet vissza az F1-be

írta: FormaNet
Jacques Villeneuve az új motorformulával térhet vissza az F1-be

Amíg a színfalak mögött elkezdődtek a harcok a 2013-as új motorformula bevezetése miatt, és egy szövetség látszik kibontakozni annak megakadályozására, addig egyre több hír érkezik különféle motorgyártóktól, és cégektől, akik számára a változás ismét vonzóvá teheti a száguldó cirkuszt.

A napokban az egykori BAR (British American Racing) F1-es csapat vezetője, Craig Pollock, és a csapat volt menedzsere (a Williams 1997-es világbajnoka) Jacques Villeneuve felől érkeztek hírek, mégpedig arról, hogy céget alapítottak, és a 2013-as zöld motorok versenyében motorszállítóként szeretnének bekapcsolódni a király-kategóriába, megragadva az új szabályozás adta lehetőségeket.
 
A cég (PURE - Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie) már hozzá is kezdett az új, 1,6 literes turbófeltöltésű motor fejlesztéséhez, mely mindenben megfelel majd az FIA által meghatásozott szabványnak. Tették ezt annak ellenére, hogy még egyetlen istállóval sem vették fel a kapcsolatot, egy esetleges együttműködéssel kapcsolatban.
 
Pollock ezzel kapcsolatban elmondta, hogy szándékosan várnak még, hiszen elsődleges céljuk jelenleg az, hogy a lehető legjobb szakemberek bevonásával, a legmagasabb minőséget tudják elérni.
 
„Jelenleg a 12 csapatot négy motorszállító látja el, de semmi garancia arra, hogy 2013-ban is négy lesz. Mi szándékosan nem kerestünk meg még egy csapatot sem.  Először is megalakítottuk a céget, és az előző év decemberében megváltoztatott szabályozás után kezdtünk neki a munkának. Amióta megalakult a cég, rendelkezésre áll az összes technológiai partner az együttműködésre. A tervezés és a fejlesztések megkezdődtek, és mostanra állunk úgy, hogy felvegyük a kapcsolatot az istállókkal” – nyilatkozta Pollock,aki beszélt az új motor hátterében rejlő filozófiáról is, és arról, hogy miért lehet az új szabályok miatt vonzó alternatíva a többi motorgyártó számára is az F1-ben való részvétel.
 
„Mi azért vagyunk, mert ez egy igen költséghatékony motorformula, egy magas színvonalú erőforrás, és úgy gondoljuk, sok csapat keres majd új motorszállítót a változások miatt. Minden csapat, kivéve a gyári csapatokat természetesen, mert ők rendelkeznek ezzel a potenciállal. A 2013-as szabályváltozások egy kisebb költségű, zöld motor kifejlesztését kívánják meg a Formula-1-től.”
 
Az FIA elnöke, Jean Todt teljes támogatásáról biztosította a projektet, ami komoly versengést hozhat egy év múlva motorfronton is. Ám a harc nem csak a motorszállítók piacszerzéséről szól majd, hiszen a száguldó cirkusz szereplőinek véleménye nem egységes az új szabályok bevezetésével kapcsolatban. Éppen ezért egy ilyen - az új motorformulához kapcsolódó, nem kevés pénzt felemésztő - vállalkozás komoly kockázatot is rejt magában. És ez a kockázat nem csupán abban áll, hogy hány csapatot sikerül meggyőzni arról, hogy az eddigi Ferrari, Mercedes, Renault, vagy éppen Cosworth motorok helyett az új beszállítónak szavazzanak bizalmat, hanem abban is, hogy valóban sikerül-e az FIA-nak véghezvinni a tervezett, és elvileg már deklarált változtatásokat.

 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória      
Szólj hozzá

f1 villeneuve forma1 bar jacques craig pollock új motorszabály turbó motor 2013 motorszabály