2011. máj 20.

A Kanadai Nagydíjtól két előzési zónát tervez az FIA

írta: FormaNet
A Kanadai Nagydíjtól két előzési zónát tervez az FIA

Az állítható hátsószárny sikere után az FIA most úgy döntött, hogy jövő hónaptól kezdve - azon a pályán, ahol ez lehetséges - két előzési zónát jelöl ki az eddigi egy helyett. Az első ilyen helyszín a montreali versenypálya lesz.

 
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, hogy az irányító testület DRS szoftvere már Törökországban is elbírta volna a dupla használatot, de ekkor még korainak tartotta, és szükségének érezte a további ellenőrzéseket annak érdekében, hogy biztosan ne történjen hiba.
 
Whiting azt is kifejtette, hogy a két előzési zóna többé-kevésbé egymást követné, így nagyobb lesz az esély arra, hogy két rivális látványos csatát vívjon, és akár többször is helyet cseréljen egy körön belül.
 
A terv szerint A Kanadai Nagydíjon a pálya utolsó egyenesében, és a bokszutca utáni egyenesben lesz kijelölve a DRS zóna, Valenciában pedig a 10 és 12-es kanyar között, majd a 14 és 17-es kanyar között lesz lehetőség a hátsó szárny segítségével előzni.
 
A versenyigazgató szerint barcelonai pálya nem alkalmas az új ötlet alkalmazása, és arról is beszámolt, hogy eközben döntés született arról is, hogy a versenyzők aggodalmai ellenére Monacóban az első egyenesben használható lesz a mozgatható hátsószárny.
„Sosem terveztük, hogy nem használjuk, de tisztában voltunk a versenyzők aggodalmaival. Többségük inkább nem használná, de semmi bizonyíték nincs arra, hogy nem biztonságos. Mivel azért lett bevezetve, hogy az előzéseket támogassa, így kicsit visszás lenne, ha épp olyan helyen nem alkalmaznánk, ahol a legnagyobb szükség lenne az előzések elősegítésére”- érvelt Whiting.


szöveg: FormaNet, Varga Vikótria
 
Szólj hozzá

f1 formula 1 fia charlie whiting kanadai nagydíj drs állítható hátsószárny