Az FIA szabálytalannak ítélte a Ferrari új hátsó szárnyát
Mint ahogyan sok más alakulat, a Ferrari is több frissítéssel érkezett meg Spanyolországba, melyekből az egyik egy meglehetősen merész elgondolású, új hátsószárny volt.
A Technikai Szabályzat hátsó szárnyra vonatkozó előírásainál a maranellóiak találtak egy kiskaput, melyet kihasználva a hátsó elem kissé magasabb lett a megszokottnál.
A hátsó szárny két terelőlapja közti függőleges távolságról ugyanis nem rendelkezik az előírás, így fordulhatott elő, hogy a Ferrari 150° Italia új hátsó légterelő peremén lévő, úgynevezett Gurney-karima (Gurney-flap), ami a leszorító erő növelésére szolgál, három centiméterrel növelte meg az elem magasságát. A pénteki szabadedzések után az FIA vizsgálatot indított az új megoldás miatt, és Charlie Whiting versenyigazgató már tegnap este elmondta, hogy szombat reggelre mindenkép eldöntik, hogy az olasz alakulat szabályosan értelmezte-e a technikai előírásokat.
Az irányító testület végül szabálytalannak minősítette a Ferrari új ötletét, így a Török Nagydíjon használt hátsó légterelő került vissza az autókra.
szöveg: FormaNet, Varga Viktória