Újabb előzési rekord ugyan nem született Barcelonában, de az új gumiszállítónak köszönhetően egy újabb rendkívül izgalmas nagydíjnak lehettünk szemtanúi, melyet végül a második rajtkockából induló SebastianVettel nyert meg. A német pilóta immár idei negyedik diadalát ünnepelheti, a bajnoki pontversenyben pedig már 41 pontos előnyre tett szert. Lewis Hamilton a verseny utolsó szakaszában megszorongatta ugyan a tavalyi világbajnokot, ám végül egy ezüstéremnek örülhetett, a dobogó harmadik fokára pedig csapattársa, Jenson Button állhatott fel. A hazai közönség előtt versenyző Fernando Alonso egy parádés rajt után még a győzelemre is esélyes volt, ám végül körhátrányban fejezte be a nagydíjat.
Idén először fordult elő, hogy a regnáló világbajnok nem a legjobb rajtpozícióból várhatta versenyét. Csapattársának, Mark Webbernek ugyan sikerült megszakítania Seb eddigi száz százalékos kvalifikációs teljesítményét, de az ausztrál a futamra már nem tudta átmenteni az elmúlt két napban mutatott remek formáját.
A rajtot a negyedik helyről induló Fernando Alonso kapta el a legjobban, és az első kanyarban a két Red Bull megelőzve máris elsőként fordult el. Mark Webbert nem csak a spanyol, de csapattársa is körbeautózta, így az 1-es számú Red Bull eredt a Ferrari nyomába.
Michael Schumacher ismét remek rajtot produkált, hiszen a tizedik helyről ugrott fel hatodiknak. Nagyon sokat bukott azonban Jenson Button, valamint Pastor Maldonado. A McLaren versenyzője az ötödik rajtkockáról egészen a tizedik helyig esett vissza, míg a kilencedikként rajtoló williamses újonc négy helyet bukott. Az élen álló trió mögött Lewis Hamilton, Vitalíj Petrov, a két Mercedes, valamint Felipe Massa, Sebastien Buemi, és Button autózott a pontszerző helyeken, egészen az első bokszkiállásokig, amelyből Hamilton sokat profitált.
Sikerült ugyanis Webbert átugrania, míg Alonso és Vettel sorrend továbbra sem változott, de néhány kör alatt a négyes nagyon összerázódott, amit a Red Bull azonnal le is reagált. Már a 18. körben kihívták német pilótájukat egy teljesen új szett lágygumiért, és Alonso már hiába követte a rivális példáját a következő körben, a második kerékcsere után megtörtén a helycsere.
A McLaren is óriási taktikai megoldást választott: a wokingiak tovább hagyták kint Hamiltont, aki így az élen még zavartalanul kiautózhatott annyi előnyt, hogy az eltolt kerékcsere után Alonso elé kerüljön. A kerékcserék második hulláma után tehát Vettel, Hamilton, Alonso és Webber volt az élmezőny sorrendje.
Webbert szemmel láthatóan feltartotta a Ferrari, ám ennek ellenére az ausztrál nem került támadási pozícióba. A helycserére a harmadik bokszkiállás után nyílt alkalma, ugyanis mindketten kemény keverékeket kaptak, ami a Red Bullon jobban működött. Webber támadását azonban visszaverte a rutinos spanyol, ám a több körön keresztül zajló csata közben megérkezett a frissebb abroncsokon száguldó Jenson Button, aki nem sokat kérdezett, és előbb Webbert, majd Alonsót is körbeautózta. Button eggyel kevesebb bokszkiállásának köszönhetően tudott felzárkózni az élmezőnyre, és a McLaren hibátlan számításainak köszönhetően máris dobogós helyen találta magát.
Webber mindenközben továbbra sem boldogult Alonsóval, de szerencséjére Alonso pedig nem boldogult a kemény gumikkal, így nagyon hamar, mindössze 10 kör után újra be kellett hajtania a bokszban. A Red Bullos így már senkitől sem zavartatva autózhatta saját tempóját, ami persze azt jelentette, hogy az utolsó kerékcsere után könnyedén megőrizte a negyedik helyet. A győzelemre is esélyes kétszeres világbajnok így az ötödik helyen folytatta versenyét, és ez a leintésig már nem is változott, ráadásul az utolsó percekben még kört is kapott. Mögötte a két Mercedes ért célba Schumacher és Rosberg sorrendben, ami ugyan értékes pontokat jelent a csapat számára, ám üröm az örömben, hogy (értelemszerűen) már ők is egy körös hátrányban voltak, mint ahogy a többi pontszerző, a bokszutcából induló Nick Heidfeld, valamint a két sauberes, Sergio Perez, és Kamui Kobajasi is.
Az élen álló páros a leintés előtt 18 körrel tudta le utolsó (negyedik) kerékcseréjét, és a verseny hátralévő részében Hamilton többször is támadási pozícióba került. A brit alaposan megizzasztotta ellenfelét, ám végül mégsem sikerült idei második diadalát bezsebelnie.
A 24 fős mezőnyből mindössze hárman nem teljesítették 66 körös versenytávot: Vitantonio Liuzzi műszaki probléma miatt adta fel a versenyt, Heikki Kovalaeinen pedig összetörte autóját, miután a négyes kanyarban kisodródott. A harmadik kieső Felipe Massa volt, aki öt körrel a futam vége előtt, a sebességváltó meghibásodása miatt parkolta le Ferrariját a pálya mellett. A brazil végig szenvedte a Spanyol Nagydíjat.
A futam végén a versenyigazgatóság négy pilótát is vizsgált: Lewis Hamilton, Jenson Button, Mark Webber és Jaime Alguersuari ugyanis figyelmen kívül hagyta a Heikki Kovalainen balesete miatt lengetett sárga zászlót. A versenyzők végül nem kaptak utólagos időbüntetést (ami egyébként sem változtatott volna a helyezésükön), de Hamilton és Button megrovásban részesült.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton 1:26.727
Világbajnoki pontverseny állása a Spanyol Nagydíj után:
Sebastian Vettel: 118
Lewis Hamilto: 77
Mark Webber: 67
Jenson Button: 61
Fernando Alonso: 51
Nico Rosberg: 26
Nick Heidfeld: 25
Felipe Massa: 24
Vitalíj Petrov: 21
Michael Schumacher: 14
Kamui Kobajasi: 9
Sebastien Buemi: 6
Adrian Sutil: 2
Sergio Perez: 2
Paul di Resta: 2
Konstruktőri pontverseny
Red Bull: 185
McLaren: 138
Ferrari: 75
Renault: 46
Mercedes: 40
Sauber: 11
Toro Rosso: 6
Force India: 4
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá a fórumon